831 visninger
|
Oprettet:
Tæve og han??? {{forumTopicSubject}}
Vi har en tæve på 2½år og vi vil super gerne ha en hund mere
Hvad er jeres erfaringer med at få en han hund? Hvordan forhindre i parringer?? Og hvad vis vi gerne vil have en tæve mere engang??
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Men de fungere super godt sammen.
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 7 Emner: 6 Svar: 280
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Det er rigtig svært og besværligt at holde dem adskilt og jeg tør slet ikke tænke på hvad der var sket hvis de havde parret og Kiyoh ikke var kastreret! Vi tænker på endnu en hund i fremtiden og det ultimative "nemmeste" ville jo være at få en tæve til, da der jo så heller ikke "kan ske" noget, men hvis vi skulle vælge endnu en hanhund bliver en af dem neutraliseret
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Men hvis han opførte sig som mange andre hanhunde havde jeg nok fået steriliseret tæven også
mar 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 145 Svar: 863
Hvis man vil avle kan man jo ikke neutralisere den ene eller begge hunde.
Jeg har båder tæver og hanner og har ingen problemer. Om natten er er den ene i bur og om dagen er de skilt ad eller den ene er med mig.
Mine hunde for stort set samme op mærksomhed som den ande, da jeg sagtens kan have eks tæven liggende hos mig i sofaen eller omkring mig uden hannenn konstant forsøger at bespringe hende.
Mine hanner hyler og skaber sig ikke når der er tæver i løb.
Håber du kan bruge mit svar til noget- og hvis ikke kan du jo bare springe det over : ) hehe
apr 2005
2 løbetider med fertil han og tæve var dælme nok for mig. Jeg vil gerne være sammen med hunde hunde hele tiden.
Så det er jo et spørgsmål om hvordan man har det med den slags.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Og det går helt fint selvom ingen af dem er neutraliseret
Men Wictor er også så voksen at det først er i det øjeblik Fadia blir højløbsk at han viser interesse.. Ind til der er han totalt og aldeles ligeglad med hende
Praktisk foregår det ved at de skiftes til at være i bur (som de er vant til at ha som hule hvor man putter) og ellers selvfølgelig adskilt 100% når jeg ikke er hjemme
Det er ikke sådan at Wictor ikke kan spise eller andet selv når Fadia er højløbsk, så derfor kan det sagtens fungere for os herhjemme
mar 2006
ingen hund er jo endnu død af at være i bur om natten.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Men der er jo nogle hanhunde, som slet ikke kan fungere når der er en højløbsk tæve i nærheden af dem,..
Synes ikke det er unormalt man hører at hannen går helt fra maden, hyler og skriger 24timer i døgnet osv..
Også synes jeg bestemt det er synd for hannen at være omkring tæven...
mar 2006
apr 2005
Troede det var ren klappekagehund ligesom os andre
mar 2006
og hvis man vil have en han og tæve sammen, og ikke vil parre hvorfor så ikke neutralisere en af dem eller begge to??
apr 2005
Nu skal der dælme ikke være fertil han og tæve i samme hus igen, med mindre jeg pludselig beslutter mig for at blive opdrætter og det er der nok små chancer for
Mine hunde som begge er fixet fungere super godt sammen, uden stress, løbetider, parringer osv
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
Her sker dette når tæverne er i løb.
De kommer i bur 1-2 timer af gangen og så bytter de... og sådan kørt det hele perioden... de lærer hurtigt at buret ikke er dumt og vi har står burene på gulvet hele dagen lang og så gå de ind og sove i dem.. og de elsker faktisk og bruge dem så huler
En han og tæver går fint i spænd sammen, og det er næmmer når hundene er vokset op sammen så man selv kan opdrage hundene.... nogle han hunde kan tabe vægt som henriette skriver...
Men kan også bruge de der piller som krumme skriver, mange bruge dissse til udstilling har jeg hørt..
2 tæver og en han hund? vi har ikke problemer med dette her men som charlotte skriver kan 2 tæver godt være stride i mod hinanden
Lidt her fra..
Tæve og han???