{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.767 visninger | Oprettet:

Hjælp! Ziwipeak til fb?? {{forumTopicSubject}}

Hej hg'ere! Har brug for jeres hjælp, nu ikke et nødråb, har 3 uger at løbe på... men.. Vi har lige købt os en fransk bulldog, og med det har vi lidt spørgsmål, vi har selvfølgelig sat os ind i racen, men det her er mere et luksus problem tror jeg. For vi vil det bedste for vores lille ny.

For det første: Vi har ikke tiden til Barf, eller rettere vi vil have et foder som er nemt tilgængeligt og som ikke kræver tid. Vi har hørt rigtig meget godt om Ziwipeak, men er der alternativer som er lige så gode men måske lidt billigere. :-)?
For det andet: Hvis nu vi valgte Ziwipeak, ville i så anbefale at smide andet i kosten en gang i mellem, jeg mener dåsefisk olign? (det er jeg nemlig stødt på et par gange i nogle tråde) andet end dåsefisk? Hvis ja: Er der så nogle dåse fisk der er fuldstændig NO GO? Hvis ja: Hvilke? smiley

Vi er ikke interesseret i kornholdige produkter, andet end det der svare til at ligge i indmaden i dyrets mave, vi vil ikke risikere hudproblemer allergi osv. Og har hørt om en del fb som får allergi, svamp osv, men så snart de får et "ordenligt" produkt så har de ikke flere symptomer.

Håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Ziwipeak til fb??
  • #1   10. jul 2011 Ved at mange med stor glæde fodrer med Wolfsblut og Taste of the wild. Det kan købes billigere hjem fra Tyskland, mon ikke også Ziwipeak kan det.

  • #2   10. jul 2011 Markus Mühle kunne være et alternativ, det er koldpresset og hvis man køber det i fra zooplus.de er det meget billigere end i dk. Alle hunde er forskellige, men min får omega-3 fra olivers i maden da hun har tildens til skæl i huden.

  • #3   10. jul 2011 HVis i godt kan lide principeprne bag barf, så er det gode ved ziwipeak jo man kan suplere med råt smiley Det ville jeg da personligt hellere end med dåsefisk...
    Ang. fisk så brug kun et begrænset mængde tun og anden rovfisk.
    Andre typer tørt kunne være Petcuren Nöw, wolfblut, tast of the wild, Tholo, Kingsmore pure, Acana og Orijen.


  • #4   10. jul 2011 Orijen skulle også være et godt foder i samme boldgade.

    Jeg har også hørt godt om Olivers Selected Fish og Markus Mühle.

    MM og Orijen kan købes billigere gennem zooplus.de eller zooplus.co.uk


  • #5   10. jul 2011 Charlotte: Angående at købe Ziwipeak fra tyskland har jeg hørt/læst om andre som har efterlyst det men ikke fundet det.

    Købte den her til Mille for mange år siden ZiwiPeak Cuisine Lamb den kunne hun ikke lide.

    http://www.petfoodnord.dk/p365-hundefoder-voksen-markus-mhle-hundefoder/
    Her kan du læde om Markus Mühle


  • #6   10. jul 2011 Okay har ikke selv kigget efter Ziwipeak, da jeg syntes at det er aaaaalt for dyrt.
    Jeg fodrer selv med Marcus Mühle og er rigtig rigtig glad for det, mine drenge fungerer super godt på det.


  • #7   10. jul 2011 Hej -

    Har du prøvet at læse bag på ziwi peak hvor mange måltider der er i posen for din hund -

    Fakta med dette produkt er nemlig at hunden næsten ikke skal have noget foder - så selvom posen umiddelbart er dyr i kg pris - så er der mange måltider i den -
    Hver portion skal gange med 7 for at svare til meget andet foder...

    Fx skal mine Chinese crested have ca 1 dl... om dagen... Og det tager de endda lidt på af...

    I en 3 kgs pose ziwi peak er der 117 måltider ( husker jeg det som ) til min størrelse hunde...

    Derudover får de jo så en ben dag - hvor de ikke får andet den dag...

    Jeg vælger så også ind imellem at give dem kyllingehalse, - og kallun...

    Jeg er ikke bekendt med brugen af dåsefisk, - men ville alligevel lige give dig vores erfaringer med...

    smiley


  • #8   10. jul 2011 Tak for alle de fine svar. smiley ben dag? kan du uddybe det? Og hvor kan man få det? Slagter eller er det andre slags ben vi taler om. smiley
    Ja det eneste der taler for ikke at vælge er Ziwipeak pga mængden, han er jo en stor dreng og hvis han ikke skal have ret meget foder taber han sig så ikke?

    ...Og så er der en sidste ting som jeg har læst mig frem til, som jeg endnu ikke helt har fundet ud af hvad betyder. Der står at fb'er i nogle tilfælde i vækstperioden, årh hvordan skal man lige sætte det rigtig op smiley kort.. at deres knogler ikke an følge med eller noget i den stil? Nogen der kan forklarer nærmere? Er det normalt for flere hunderacer, og hvordan undgår man det? smiley


  • #9   10. jul 2011 Det med dåse fisk, tænkte bare at det ville være rart at få lidt andet også konsitensmæssigt. Og ja -Ginne- Hvis nu vi valgte at komme råt i, hvordan skal man så gøre det, for ikke at overfodre, og kan jeg godt gøre det fra han er 8 uger? hvilke slags kød osv? smiley

  • #10   10. jul 2011 Cecilie og Lasse -
    Hvor meget vejer han nu - og hvad forventer du han får som voksen -

    Hvor gammel er han nu -

    Det med vokseperioden betyder at han ikke må vokse for hurtigt - det vil sige at du skal sørge for at protein og fedt indholdet i foderet skal tilpasses så han voksen i det rette tempo, - i dit tilfæle skal du sørge for at han ikke vokser for hurtigt -
    Nu kender jeg ikke vokseskemaet for FB - men kontakt evt din opdrætter - Han / hun vil nok kunne rådgive dig i procenterne -

    Ben dag - ; En dag med okseben - og jo du kan evt købe dem hos slagteren - eller på et barf center -
    Mine elsker deres ben dag - og det holder også tænderne i orden, - lidt lige som at børste tænder - smiley

    Jeg synes kyllingehalse er gode fordi de har en god lille størrelse, - så kan du regne ud på vægten hvor mange de skal have for et måltid...

    smiley


  • #11   10. jul 2011 Hedam - Vores bliver også Heeeeelt vilde når der fodres - de kan næsten ikke vente - smiler... smiley

  • #12   10. jul 2011 Cecilie og Lasse -

    Og forresten - -

    Ang mægden - så skulle det forstås på denne måde -

    At når mine skal have ca 1 dl ZP - så ville det svare til 7 dl af andre foder typer, -
    Så på den måde bliver en lille mængde foder opfattes som stor mængde - de optager så godt som HELE portioenen - og afføringen er minimal da den istedet er udnyttet optimalt og forbliver i systemet - smiley


  • #13   10. jul 2011 Han er 5 uger og vejer 2 kg. Hvad mener du med om hvad jeg forventer med hvad han får som voksen? smiley
    Ja må hellere lige undersøge med vokseskema. For vi vil helst undgå at han vokser ud af sig selv. :-b
    Lyder spændene med bendag, det skal vi have indført så snart han kommer hjem! Igen mange tak for hjælpen.


  • #14   10. jul 2011 Hej igen -

    Velbekommen -

    Mente hvilken voksenvægt i forventede han ville få - ( udfra mor og far vægt og opdrætters oplysninger - tænker hun kender linierne - )

    En hund skal have 2 - 4 procenter af sin vægt i foder -
    Men hvalpe skal ofte have lidt mere -
    Jeg ville kontakt et barf center - og tag din hund med derned - så kan de hjælpe -
    Tag evt din hund med hver gang du køber foder - så kan de følge med i hundens vækst og rådgive undervejs -

    Jeg ville klart fodre med ziwi peak / råt ( Du kan nemlig bruge begge dele i en foderplan ) på en FB - da racen kan lide frygteligt af allergi - og ved den rette foderplan med råt kan du undgå dette -

    Min gamle Broholmer har haft lidt rod med ørene efter 1 år uden råfodring - nu er vi retur på råfodring og ørene er igen helt uproblematiske - DEJLIGT...


  • #15   10. jul 2011 Vær obs på de første par uger efter i får hvalpen hjem, kan det være godt at forsætte på hans hvalpefoder fra opdrætteren. Så der ikke er alt for meget nyt oven i hinanden. Plus det er ikke rart at starte sit liv et nyt sted med ondt i maven eller andet - og samtidig skulle til selv at danne antistoffer mod diverse... Så med mindre de virkelig får noget skod, så blive på det han er vandt til lige i starten.

  • #16   10. jul 2011 Og som hvalp skal han jo have mad 3 gange i døgnet - der kunne man evt. give to måltider med ziwi og et med råt, eller man kan havde rådage. Man skal bare være obs på hunden ikke fravælger det tøre så... Så jeg ville vælge det tørre når han er mest sulten smiley

  • #17   10. jul 2011 jeg har gode erfaringer med zp.. det foder jeg bruger er orijen og det synes jeg fungere ekstremt godt til mine hunde. vi har brugt det i et par år nu og er meget glade for det - desvuden supplerer vi med ziwi peak

  • #18   10. jul 2011 Hej Anita - Dejligt at høre andre har samme gode erfaringer med dette fantastiske foder - smiley

  • #20   10. jul 2011 Sumo ELSKER også ZP - og han får det som godbidder - han har allergi så vi fodrer sæføil med allergifoder :o)
    ps man kan købe ZP hos Porcani - og der kan man betale med Forbrugsforeningskort - dvs man så får 9% rabat (udbetales 1 gang årligt)
    KH M


  • #21   10. jul 2011 Bendag behøver nødigvendigvis ikke bestå at okseknogler, det kan lige så godt være krondyr, lam mv

  • #22   10. jul 2011 About my dogs ; Ja selvfølgelig, smiler... nu er det blot som oftest okse vi bruger - da de elsker dem - smiley

  • #23   10. jul 2011 Det var også bare lige info til TS, så hun ikke troede at det kun var okse der duede. Min er helt syg med krondyr, så kan okse godt gå hjem og vugge smiley

  • #24   10. jul 2011 Er simpelthen så glad for alle de gode svar. Vi har besluttet os, det bliver ziwipeak, med en bendag... Barf bliver for meget for os tror jeg, i mener jo nok at det ikke er så svært det kan være det kommer når han bliver lidt ældre. Vi lægger hvertfald ud med ziwipeak. smiley

  • #25   10. jul 2011 Godt at høre - håber i finder et godt sted evt at indkøbe det - hvor i kan få god vejledning -

    Og held og lykke med hvalpen -

    smiley


  • #26   10. jul 2011 tusind tak smiley

  • Mogens L
    Mogens L Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #27   30. jul 2011 BENDAG ????? Til en hvalp??? Hvad fan`en tænker i på!

    Hvalpes tænder er slet ikke stærke nok til ben, du risikere at den knækker sine tænder og det bliver hurtigt dyrt ved dyrlægen og smertefuld for hunden.

    Vent med ben til den er 1 år gamle for indtil da er dens tænders emalje ikke stræk nok.

    Mht. til foder: Spørg din opdrætter, de ved mere om hvad en FB fungere på end folk herinde og har sikkert prøve mange forskellige slags foder af.

    Og altid - spørg din dyrlæge til råds om foder og andre tiltag før du går i gang med forsøg og anvisninger folk herinde kommer med.
    Din dyrlæge er uddannet og har adgang til den nyeste forskning - de fleste folk her inde gætter og generaliser ud fra hvad deres specifike hunde fungere på og hvad de synes "lyder" fornuftigt





Kommentér på:
Hjælp! Ziwipeak til fb??

Annonce