{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Nyt hjem imorgen.. ellers aflives. {{forumTopicSubject}}

Tit støder man på denne tekst i marked og nogen gange her i forum.
Hunden er ofte ung og under et år og har i nogen tilfælde været udsat for visse overgreb fra andre mindre velfungerende hunde, eller er blevet fejlhåndteret ellers. Med for hunden uhensigtsmæssige reaktioner til følge.

Velmenende mennesker (som mener at have kendskab til hunde og/adfærd, læser ligefrem til dette) henter så hunden og vil finde den et blivende og godt hjem, med de skavanker den nu måtte have. Uden, når man spørger ind til det at kunne give et bud på hvad hunden fremover kunne have brug for...

Er det fair for hunden og de nye mennesker, Jeg tænker jo de nye står med de samme problemer som tidligere ejere og det er hunden der måske betaler prisen fordi man ikke kan håndtere den.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt hjem imorgen.. ellers aflives.
  • #1   8. jul 2011 Ind imellem synes jeg at der er fair nok at videreformidle. Mange mennesker misforstår deres hund og dennes signaler og så kører man skævt af hinanden. Og mange forstår ikke at en hund har op til flere teenageperioder og mener at hunden er umulig at opdrage. Det er den måske også for dem, men der KAN være nogle, for hvem det gør betydeligt bedre.

Når det er sagt så synes jeg ikke at man skal redde alt for enhver pris.

• #2   8. jul 2011 Kan kun sige en ting: Stakkels hunde det er bare slet ikke fair sådan noget.

• #3   8. jul 2011 man skal altid sætte sig ind i hundens adfærd inden man får den hjem. Det vigtigt at have en "klog" person bag sig, som mn kan få hjælp af. Vi fik Basse da han var 3½ år gammel, vi fik ham gratis, fordi ejerne simpelthen ikke kunne lide ham, de tæskede ham og gik fra ham i lang tid af gangen..
    Vi fik rettet op på en masse, men desværre ikke det hele. Han blev ved med at være skrækkeligt bange for mænd, og mennesker i sort tøj. Han forbandt det med tæsk.
    Men, det endte så også med han blev aflivet. skønt vi havde hundepsy i telefonen til råd vejledning. smiley

- Det synd og skam folk kommer af med en hund der f.eks kun er 10 uger gammel , så må de sgu lade være med at købe den hvis de ikke er 100 på de kan beholde den i 15 år.. bare lige ca år smiley for hunde kan jo blive gamle ..

• #4   8. jul 2011 jeg tænker ofte.. jamen så afliv dog staklen. heller det end at den ender som asteboldt imellem hundeejere der har truffet de samme dårlige valg som den der skriver sådan...

• #5   8. jul 2011 Har lige pt en ven på face der har en 15 ugers gammel blandingshvalp med sådan en trussel over hovedet...

Synes det er den mest svinske måde at komme af med sin hund på.

• #6   8. jul 2011 Det er ok at vidreformidle (gør jeg også selv af og til) men kun hvis jeg kan stå inde for det. Jeg mener jeg da altid er ærlig omkring hundene hvis en hund har specielle behov og kender også mine begrænsninger og har også redskaber nye ejere kan gøre brug af, hvis jeg tager en hund ind.Men det er lige præcis ikke det jeg ikke mener er tilfældet i den situation jeg beskriver her.

• #7   8. jul 2011 Ja hvad skal man sige - så afliv dog. Det er som om folk vil pådutte andre deres dårlige samvittighed "hvis ikke nogen vil have ham, så bliver han aflivet - så er det i andres skyld"

• #8   8. jul 2011 Jeg vil nu også sige, jamen så afliv hunden hvis det er det du ønsker, og mener er det bedste for den..

Men ofte når folk læser sådan en sætning "eller aflives han/hun" ..
    Så forbarmer nogle sig over hunden, og vælger at købe den.

Det er et billigt salgstrick efter min mening

• #9   8. jul 2011 mischa er solgt på den måde. sælger prøvede virkelig at finde de rette til at købe hende men alle der ville have mischa (stod som ren amstaff) synes han ikke om. det var tilfældigt jeg så hende og som sælger sagde hvis han ikke fandt den rette familie til hende ville han aflive hende da han ikke ønskede hende andet et et fast hjem. der var sket nogle ting som gjorde han var TVUNGET til at skulle af med hende. smiley

han synes at vi virkede oprindelige og vi kunne lide mischa og omvendt. så den dag idag lever mischa godt og nyder livet.

men de folk der bare SKAL af med den ellers er det aflivning uden at gøre et STORT forsøg på at finde hjem burde ikke have købt hund.

• #10   8. jul 2011 Det er nemlig et billigt salgstrick og nogen er "dumme nok" til at hoppe på den. MEN hvis man så vælger at tage hunden ind mener jeg også man har pligt til at sætte sig ind i hundens problemer og have kendskab til at vejlede ud fra disse, så hunden ikke bliver kasteboldt eller aflivet i sidste ende. Ellers er man jo lige vidt..

• #11   8. jul 2011 Ja men jeg kunne forestille mig, at dem der sælger en hund evt. med problemer, undlader at fortælle evt. alene hjemme problemer, gøen ad fremmede eller hvad ved jeg.

• #12   8. jul 2011 har da planer om at mischa bliver ved mig så læge hun lever med mindre der sker et eller andet med hende. ellers har hun et fast hjem ved mig og kæresten som hun ikke kommer fra igen. elsker min hund meget og tilbringer en del tid med hygge osv bare hende og mig smiley heldigvis havde hun ikke problemer da vi købte hende og fungere helt optimalt udover hun ikke er ren og har en tå uden knogle smiley

• #13   8. jul 2011 Man burde skrive: Hvis hunden ikke får en ny ejer, hvor det er ikke er overvejet eller gennemtænkt, så bliver den aflivet!

• #14   8. jul 2011 *Fredsfyldt*. Du har ret..... så enkelt burde det være.. ;O)

• #15   8. jul 2011 vi var nu glade for basse, mig og min søster...
    Npr vi gik tur med ham var intet i vejen, han følte sig tryk, og hverken gøede eller skabte sig, men gik andre tur med ham , var helvede løs pga hans tidligere oplevelser. Det vidse vi jo da vi tog ham til os. Og var dybt u forstående da min mor valgte at aflive ham. Jeg tror stadigvæk på at han kunne have været perfekt den dag idag, med lidt mere hjælp fra hunde eksperter. ville det havde været skønt. jeg gjorde hvad jeg kunne på daværende tidspunkt, havde ikke stemmeret i huset på daværende tidspunkt. havde jeg haft det, var han blevet hos mig smiley

• #16   9. jul 2011 Enig i , så afliv dog staklen. Red dog de hunde der er problemfri og farvel til problemhundene. Der er overskud af hunde. Ikke gode hjem nok. Hvorfor så redde en problemhund og aflive en problemfri hund. og ja , det er det der ofte sker.

• #17   9. jul 2011 Enig med Hundemutter.

Få da aflivet den hund så den ikke skal kastes rundt med.

Kommentér på:
Nyt hjem imorgen.. ellers aflives.

Annonce