{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang chipning af hvalpe inden nyt hjem
  • #1   22. dec 2010 okay ja så er det jo helt op til mig

• #2   22. dec 2010 Jeg har lige chippet mine.. Dem der er solgt nu har jeg chippet i det nye navn...

• #3   22. dec 2010 Jeg plejer også at få dem chippet i ny ejers navn

• #5   22. dec 2010 Ja det er op til dig selv ;o)
    Hvis du skriver dem i dit eget navn så skal evt.køber bare vente på at du får registreringsattesten tilbage fra DHR, underskriver det og sender det til den nye ejer som så også skal underskrive det og så sende det tilbage til DHR, så får køber tilsendt en ny reg.attest og det lille "kort" efter et stk tid.*Ss*

• #6   22. dec 2010 Det nemmeste er at reg i nye ejers navn husk du skal bruge deres fødseldato også.-))

• #7   22. dec 2010 Jeg har altid fået reg i ny ejers navn, hvis nu ejer glemmer det og du en dag får en opringning om at "din" hund sidder et eller andet sted fordi den er stukket af eller andet, så er det dig der hænger på regningen..

En veninde fik en opringning da hun var på ferie om at hendes hund var indleveret på internat, og det kostede hende godt 15000 inden alt var overstået. Hunden var syg og dyrlæge skulle der til så hun måtte bare smile og betale ved kasse 1 for en hund der ikke var hendes. Og det endte faktisk ud med at den blev aflivet.

• #8   22. dec 2010 jeg må lige få fat i deres fødselsdato også så smiley

• #9   22. dec 2010 Jeg plejer at chippe hvalpene og registrere dem i mit navn. Når hvalpen så bliver afhentet, udfylder vi registreringsattesten til DHR og sender den med det samme. Så kan alle se, at det går reelt til. Stamtavler klarer jeg på samme måde, de udfyldes og indsendes med det samme.
    Jeg frankerer og sender, så jeg ved, at det er gjort, men tilbyder altid hvalpekøberne, at de selv kan tage kuverterne med og smide i postkassen. Når jeg gør det på denne måde, ved jeg at tingene bliver gjort, og jeg tjekker selvfølgelig altid efterfølgende med hvalpekøberne, at de har modtaget stamtavle og registreringsattest fra DHR.
    Det skal lige tilføjes, at mine hvalpe altid er 10-12 uger, inden de flytter hjemmefra.

• #10   22. dec 2010 nu har jeg fået reg før dennegang men ellers sender de den først ud når hvalpen er 12 uger,,men ved ikk om det er lavet om

• #11   22. dec 2010 Jeanette - ja, det tager sommetider lidt tid. Men jeg har også brokket mig, for når vi skal chippe hvalpene, når de er 8 uger (senest), så kan DHR bare få fingeren ud og sende papirerne til os:-)

• #12   22. dec 2010 Ja det kan du have ret i
    sidst jeg havde hvalpe fik jeg dem få dage efter men det da første gang jeg har opdaget det

• #13   22. dec 2010 Mine blev chippet her i eftermiddag. Alle i mit navn. Der er ikke skrevet købskontrakter endnu, selvom de 3 forlader os på mandag. Fra DKK ligger der jo en ejerskifteblanket og med det nye system hvor det kan ske elektronisk, så er det ingen sag.

• #14   22. dec 2010 det er ikke fordi DHR sover i timen, de bliver ikke sendt ud før hvalpene er 12 uger

• #15   22. dec 2010 Britta - nej det kan godt være, men der er jo ikke rigtig nogen sammenhæng i det. Hvalpene skal chippes senest når de er 8 uger, hvorfor skal vi så vente 1 måned, inden vi modtager beviset på det?

• #16   23. dec 2010 det kan jeg ikke se det helt store problem i, da vi jo får et bevis hos dyrlægen på at det er gjort

• #17   23. dec 2010 Britta - Det er korrekt, men det der med at sælge/købe en hundehvalp, er for mig også noget med tillid, og da jeg gerne vil have at tingene foregår korrekt, irriterer det mig lidt, at DHR først sender papirerne, når hvalpene er 12 uger. Jeg synes det mest rigtige er, at hvalpene bliver registreret i opdrætters navn, og opdrætter så har registreringspapirerne i hånden, når hvalpene bliver afhentet, for så kan både opdrætter og ny ejer skrive under på papirerne og få dem sendt med det samme. Hvis man bare ind imellem er på Hundegalleri, kan man jo se, at der er mange, hvor et eller andet går galt. Der skrives uendelige tråde om manglende registreringspapirer fra DHR (ikke at det nødvendigvis er DHR´s skyld, det er ofte fordi tidligere ejer ikke har gjort sit arbejde).

• #18   23. dec 2010 Første kuld hvalpe jeg havde, fik jeg chippet og registreret i mit navn, og så lavede jeg ejerskifte på hvalpene da de var solgt. Det fungerede fint.

Anden kuld, blev chippet hos en anden dyrlæge, som mente man skulle undlade at skrive nogen på overhovedet. Det skulle ny ejer så selv gøre og sende ind. Fandt ud af at det var for at han sparede 4x125 kr (eller hvad det nu kostede)
    Og det resulterede i at mindst en af hvalpene som 1 årig stadig ikke stod registreret ved noget navn, selvom hunden jo faktisk var chippet.

Nye ejere er ikke ligeså gode til at sende papire ind som du er - så jeg ville klart foretrække at registere i mit navn og selv lave ejerskifte når hvalpen var solgt smiley

Kommentér på:
ang chipning af hvalpe inden nyt hjem

Annonce