{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Dumme mennesker {{forumTopicSubject}}

Var i København idag, og der var sindsygt varmt og fugtigt. Ser et ældre par komme cyklende med deres Cocker Spaniel i et ret højt tempo. Hunden ser helt færdig ud, og bliver nærmest hevet efter cyklen. Jeg råber til manden at deres hund ser meget træt ud, og han råber surt tilbage, at jeg skal blande mig udenom.. Stakkels hund...Nogen mennesker tænker med r....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumme mennesker
  • #1   3. jul 2011 Han sku F.... ha haft samme tur....

  • #2   3. jul 2011 Dem ser jeg også et par stykker af, der er jeg dog i bil, og kan ikke nå at råbe noget.
    Og det er både de små racer og de større, der nærmest hænger bag cyklen og bare ikke kan mere smiley


  • #3   3. jul 2011 Sikke en idiot : (

    Jeg synes så det er meget smart at man kan cykle med sin hund, bare ikke i denne varmen, men fx her hvor skoven ligger et lille stykke væk, vil det være rart når Joy er lidt ældre at kunne cykle over i skoven det har jeg gjort tit med faith og hun elsker det : )
    Dog har vi altid vand og mange pause plus vi stort set aldrig cykler når det er så varmt som nu.

    Ser også en mand der cykler med sin hund hver dag, med mange pauser undervejs hvor de hilser på hunde venner, mennesker venner osv, og der ingen tvivl om at det trives hans hund med. som selvfølgelig hedder moster " griner"


  • #4   4. jul 2011 Rikke du må gerne spørger : )
    Hvis jeg skulle gå ville det tage længere tid, men det er nu ikke så vigtigt, tid har vi.
    Men jeg har rigtig mang smerter i kroppen hver dag, så hvis vi skal lidt længere væk hjemmefra går det bedre når jeg cykler, så kan vi også have vand osv i cykel kurven. og vi har mulighed for at kunne have det sjovt når vi komme frem i stedet for en mor, der ikke orker at gå tur i skoven også. Faith har altid elsket det med at skulle ud at cykle, så har hun enten sidde i cykel kurven eller løbet lidt ved siden af, hun ved faktisk ikke noget bedre, nu får hun dog ikke lov rigtig mere, synes hun er blevet for gammel.

    Joy har ikke prøvet det sådan rigtigt endnu, kun lige meget kort, så kommer meget an på hvordan hun vil have det med det.

    Jeg ikke bange for det skader så længe man ikke overdriver det, og holder øje med sin hund, der jo ikke nogen der siger det skal gå vild stærkt, bare stille og roligt : )



  • #5   4. jul 2011 Rikke når du skriver du er bange for de kommer til skade hvad tænker du så på der ?

  • #6   4. jul 2011 Rikke kan godt forstå de tanker : )
    Selvfølgelig kan alt ting ske, jeg vil aldrig glemme da faith var lille, det hun så stadig bare gammel og lille : ) men jeg havde fået en cykel kurv med en krog i som man kunne sætte i halsbåndet, så var vi kommet hjem og skulle lige til at løfte hende ud da hun selv spring, så hang hun der, hun kunne have brækket nakken, men hun slap fra det heldigvis, så jo det kan hurtigt gå galt. Hun har så aldrig gjort det siden, vi fik begge en lærer streg.

    vi cykler aldrig hurtigere end jeg kan nå at bremse, og holder alitd godt øje, nu bor vi også på landet, ville aldrig turder i byen. Her første gang Joy prøvede bare lidt, synes hun det var sjovere at bide mor i fødderne, så det kræver vist meget træning med hende, det ikke sikkert det meningen hun skal lærer det, så nu må vi se : ) Jeg ville gerne hun lærer det, men ikke sikkert hun egner sig, tror nemlig meget på man skal kigge på sin hund, og så gøre det som også er bedst for den.

    Sådan en cykel anhænger synes jeg forresten er vild smart, sådan en ønsker jeg mig rigtig meget, men lige nu har vi ikke råd øv


  • #7   4. jul 2011 Irene he he det også smart at have en hund på den størrelse, er sikker på han ikke ved noget bedre at kunne sidde og overskue det hele.

  • #8   4. jul 2011 Syns osse det er synd når folk trækker hundene efter dem smiley

    nu syns i sikkert at jeg lyder helt langt ude, men jeg cykler både med min hund, og jeg lader den osse løbe ved siden af min scooter smiley
    jeg tager selvfølgelig hensyn til hunden, køre/cykler i dens tempo, stopper når hun stopper osv smiley

    men det er faktisk ret utroligt, når jeg cykler med hende, prøver hun at hoppe ind foran cyklen hele tiden, men på scooteren løber/lunter hun pænt ved siden smiley



  • #9   4. jul 2011 Vi har en alkoholiker her ved os der kører på sin lille scoter (sådan en til ældre og gangbesværede) der altid kører for fulde drøn og lufter sin dobermann. Det foregår altid i højt tempo og hunden bliver altid nødt til at løbe efter den. Det kalder jeg ikke en luftetur og vi finder tit store bræk klatter efter den. Det er så synd men han fatter minus når man sger noget til ham.


  • #10   4. jul 2011 Luise:

    Tag billede/video klip og meld ham.
    Det må da være dyreplageri?

    Synes nu, cykling kan være meget godt, hvis man har en meget energisk hund smiley


  • #11   4. jul 2011 jeg har haft 2 "damp" hunde den ene en schæfer, og der sagde vores træner direkte at når hun havde pøllet og tisset af, skulle vi cykle nogen ture, fordi før i tiden gik vi LANGE ture på 1-3 timer med hende og hun var stadig hyper, men begge mine "damp" hunde har elsket at cykle og blev mere trætte af det. da de næsten var umulige at gøre trætte. og selvfølgelig skal man prøve at cykle så de kun lunter, da det andet ikke er særlig sundt for dem. men min ene hund ville helst spæne afsted, så vi måtte sætte farten ned for hun ikk overanstrengte sig selv. men kunne da aldrig drømme om at cykle med mine gravhunde, da det kan ødelægge deres små ben og ryg!
    selvom jeg forleden så et gammelt ægtepar cykle med deres lille hund, også i den her varme, og den var helt færdig! stakkels vuf!


  • #12   4. jul 2011 Hmm.. Jeg cykler også med Tess, men ikke mere end 3-5 km, og der bliver holdt små pauser under vejs, og vi cykler ikke når det er alt for varmt.

  • #13   4. jul 2011 Tess bliver helt vild hvis jeg rør ved en cykel.
    Hun begynder at gå og er klar til at komme afsted. Hun vil løbe hurtigt, men det må hun jo ikke. De SKAL trave smiley


  • #14   4. jul 2011 gø*

  • #15   4. jul 2011 he he her har faith også altid gerne ville løbe mega hurtig så nogen gange har hun da lige fået et minut hvor hun har fået lov tror ikke det skader når det bare for en hurtig løbetur og så resten stille og rolig. Hun har også sagt rigtig meget vov når cyklen blev fundet frem og strålet som en sol. Men hun er ligeså glad for at sidde i cykel kurven og snusse luften og fedest at komme højt op

  • #16   4. jul 2011 Jeg kan udemærket forstå, at i ikke cykler med jeres mindre hunde, men en del større hunde elsker altså en løbetur ved siden af cyklen. Hvis også man træner mere målrettet og vil have en hund i top kondi, så er det at cykle med hunden en del af en varieret træning.
    Og det skal ALTID foregå i et kontrolleret tempo, hunden skal primært trave ved siden af cyklen, og den skal have lært at gøre det uden at trække til den ene eller anden side. Er det for varmt i vejret, så må cykelturen foregå om aftenen/tidligt om morgenen.
    De mennesker i omtaler er idioter, og de passer formodentlig generelt ikke deres hunde på en måde, de fleste af os andre ville synes om.


  • #17   4. jul 2011 Syntes også cykling er en god måde at motionere hunden.
    Jeg har en DSG tæve, hende cykler jeg ikke med, hun er for lille til det syntes jeg. Men jeg løber med hende, alt imellem 3 og 10 km, og det elsker hun.

    Min Aussie skal bruge motion når han bliver større, så til næste sommer, skal han med ud og cykle.


  • #18   4. jul 2011 Jeg synes godt man kan cykle med mindre hunde, faith vejer 6 kg, og har altid elsket at skifte vis løbe/ gå ved siden af cyklen og så komme op og sidde i cykel kurven, og hun har elsket det, hun har været et lille energi bundt. der nogen gange trængte til at komme med ud og cykel, nu foregår det så i cykel kurven men tror bestemt ikke det har skade hende på nogen måde.
    Tror det handler meget om hvordan man griber tingene an, så synes ikke det er forkert, dog ville jeg heller ikke cykle med en gravhund, så kommer meget an på ens hund.


  • #19   5. jul 2011 Jeg har selv cyklet med Emil og det gik helt fint - han var super god til det, og han nød det. Selvfølgelig har jeg vand med til ham i cykelkurven. smiley

    Silje derimod er så lille, at jeg ikke tør cykle med hende - også er hun jo en hvalp så det er 100% udelukket. Hun må pænt sidde i kurven, og nyde den friske luft mens "storebror" lunter ved siden af. smiley


  • #20   5. jul 2011 Mette, enig.
    Så længe det bare er lunten og måske med varieret hastighed af og til, og ikke med fuld knald på, så kan jeg intet galt se i at cykle med sin hund.


  • #21   5. jul 2011 En kælling:
    Så er vi to vidst enige. smiley


Kommentér på:
Dumme mennesker

Annonce