{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.877 visninger | Oprettet:

Grå "Pletter" ved brug af Furminator ? {{forumTopicSubject}}

Når Saga fælder, så plejer vi at bruge furminatorien til at tage det værste med. Når hun fælder rigtig meget, så bruger vi den hver uge eller 14. dag.
Men jeg synes bare hun bliver så grim, når vi har brugt den ?
Altså hun bliver fin i pelsen, men hun får sådan nogen grå "pletter" forskellige steder, der hvor underulden er, det som om det bare ikke går væk. Altså hun er ikke bar, det er overpelsen, den sorte som er væk, og hvor kun underpelsen, den grå, er tilbage.
Er det mon bare den måde hun fælder på ?
Eller er Furminatoren ikke god til hende ?
Og det er ikke fordi vi reder hende så meget, vi tager bare lige det værste, måske 2 min. og gør det ikke hårdt. Hun har bare altid set sådan ud, når vi har brugt den (har brugt den siden hun fældede for første gang).
Men vi har virkelig brug for at have noget at rede hende med, for at kunne tage bare noget af al den mængde hår hun fælder. Kender I en anden god børste ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grå "Pletter" ved brug af Furminator ?
  • #1   1. jul 2011 har hørt om flere der har haft problemer med furminator og korthårede hunde, det er ligesom den ødelægger/fjerner dækpelsen.

vi har ingen problemer med det, tror det kommer an på strukturen i hårdene.

• #2   1. jul 2011 Har en meget korthåret hund der er ingen problemer, tværdigmod er det den eneste børste jeg har kunne finde som virker på hende. Men mener at der står at man kun må bruge den hver 14. dag, tror måske også at det vil hjælpe hvis i giver hende en ordenlig tur med den istedet for at "plet" børste hende, hvis du forstår, Ellers er der jo ikke andet at gøre end at finde en anden børste og holde pause med furminatoren og se om den "gør" det samme.

• #4   1. jul 2011 det kan godt være hun er korthåret, men hun fælder bare VILDT meget, de der to gange om året, og det er i laaang tid hun gør det. Det er helt klart blevet værrere efter hun blev ster.

Pia K - hvilken børste bruger du så nu ?

• #5   1. jul 2011 En rundstrigle af gummi til heste - og knofedt =)

• #6   1. jul 2011 Jeg har også en Furminator...... det er noget værre lort.... den tager memlig dækhårene med....

Så købte jeg en ....Coat King...... Hurraaa for det.....det er det bedste jeg har købt........ Den tager KUN underulden... og ikke eet eneste dækhår.
    Mine hunde har sååå flot og blank pels nu.... og alle de blanke dækhår er der stadig...:O)

• #7   1. jul 2011 Jeg bruger den på mine hunde(Glen'erne og gravhunden), og den tager fantastisk. Har aldrig oplevet grå pletter :o)
    Men ved ikke hvad du kan gøre - hmm..
    Evt. spørg dr. dyr :o)

Kommentér på:
Grå "Pletter" ved brug af Furminator ?

Annonce