1.696 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

B-skat -- meget forvirret !!! :/ B-skat -- meget forvirret !!! :/

Hej alle kloge aftenmennesker smiley

Jeg har siddet i 2 timer nu og læst og læst og læst, men er stadig ikke blevet klogere!

Landet ligger sådan at jeg har et fuldtidsjob, hvor min indkomst der jo self kører over A skatten.
Jeg har så for en måned siden fået et lille weekend job, som skal køres over B skatten.
Jeg fik den 14/6 en lønseddel fra dem med et beløb på 862, altså har de ikke trykket noget skat fra, hvilket undrede mig, da jeg troede de selv indberettede det.
Nå, men jeg siger så til skat for at ville indberette det, men det kunne jeg ikke gøre, det skulle virksomheden.. ja what to do.
På min lønseddel står der at min løn er som "honorar"? har det noget med at at gør?

Men ja hvordan forgår det så?- jeg gør åbenbart noget helt forkert...

HJÆLP MIG:D

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  B-skat -- meget forvirret !!! :/
  • #1   30. jun 2011 Hvis du har 2 jobs, er det korrekt, at hovedkortet (det med fradrag) skal benyttes det det ene job og til det andet, skal du benytte bikortet. Det har altså ikke noget med B-skat at gøre. Jeg mener selv arbejdsgiveren skal indhente oplysninger og sørge for skatten bliver indbetalt.
    B-skat skal du kun betale, hvis du er selvstændig.

• #2   30. jun 2011 okay tak !:) men hvad så når der ikke er trukket noget skat?

• #3   30. jun 2011 Jeg har stået i samme situation, og det var fordi jeg selv skulle bede min nye arbejdsgiver om at bruge b kortet i stedet for a kortet. På mit job tager de altid a kortet med mindre de bliver bedt om andet.

• #4   30. jun 2011 mht til den skat du ikke har betalt, bliver det jo ordnet når de gør din skat op til næste år

• #5   30. jun 2011 lyder som et skummelt bijob... honorar er ´normalt til selvstændige der selv indberetter deres skat f.eks. eksterne konsulenter.

så enten skal det pizza bageri få styr på skatten, ellers skal du stikke de håndører i lommen og blande skat udenom....

• #6   30. jun 2011 Det er ikke et pizzaria smiley hahaha
    Et eventfirma med 750 ansatte, så tror skam de gør det de skal rigtig, men bare mig der ikke fatter det smiley

• #7   30. jun 2011 Lene S: Du skal have fat i arbejdsgiver og sige, de ikke må bruge dit hovedkort men i stedet bruge dit bikort ..
    Så trækker de skat fremover .

Det du så ikke har fået betalt til skat i denne måned, vil du skulle betalt når din skat for hele året bliver opgjort.
    Ellers kan du vælge at bede din arbejdsgiver om at sætte trækprocenten op, dvs. er den på 38 % nu, kan du ændrer den til 39 % eller højere .. Så får du det mindre udbetalt nu, men tilgengæld vi du ikke skulle tilbagebetale skat til næste år smiley

Kommentér på:
B-skat -- meget forvirret !!! :/

Annonce