Hund der napper.. Søger godt råd!!!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Kato vores schæferhund napper i vores hænder og arme når han er glad. Er der nogle der har et råd for det. Vi prøver bare at vende os om og gå, og ignorere ham, men han bliver ved. Og når han er virklig hyper tager han fat i alt hvad han kan når han kommer ud.
Jeg er træt af at have mærke og rifter på arme og hænder, og det gør mig så ked af det, for det gør ondt og sviger, men jo selvfølgelig skal han være glad, men hvordan får vi ham til at stoppe med at nappe i folk/mig, når han bliver glad.
Cindy
OBS - Hvis du kun svare mig ved at nedgøre mig, og fortælle mig at jeg ikke har styr på min hund, så lad være med at skrive, er træt af alle dem der tror de ved bedst!
Til jer andre. På forhånd tak.!!
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.383
- Du spørger jo netop om råd, fordi du mener at folk ved bedre end dig omkring dette.
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 78 Svar: 229
Det bare mig - Vi bruger også orden Nej hver gang han gør det, men den forstår det ikke helt. det er jo meget sjovere at nappe.
Simone - jaja, men dem der tror de er de eneste der har rart. Har prøvet flere gange hvor jeg så fortæller hvordan og hvorledes, men så svare nogle igen som om at de ved 100 hvad det handler om, og jaah, svært at forklare, men mente dem der tror de ved bedst.
Team - ja det gør vi også. Vi træner nogle gange med nogle politihunde, vi kender nogle som bare ved hvordan det skal være, deres hunde kan jo det hele fra de er helt små, fordi det skal politihunde jo, så vi får mange gode tips, men det er som om han lever sit eget liv, en stædig lille hund. !
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
mar 2008
mar 2008
Du skal på ingen måde tage fat i hunden, du kan sagtens lære nej, men indlær det som om det var et trick, så ordet "nej" betyder "bak væk fra det du er igang med".
Desuden.. Hvis du er sur og straffer det ene øjeblik og det næste roser du, vil hunden lære. at ros betyder, at der ikke er straf i fare lige nu og derfor vil han ikke lære, at give kontakt til dig, kun at fokusere på, hvornår der er straf og hvornår der er "fri"(ros)..
Vil du ikke prøve, at filme det, jeg vil gerne hjælpe dig så godt jeg kan..
mar 2008
mar 2008
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.895
Synes i skal stoppe med at træne det indtil han har styr på sit napperi.
Jeg tænker han ser det er han er rigtig glad, som nu skal der rigtig leges, tror ikke han vil gøre jer kede af det, men at han rent faktisk ikke har lært at forstå hvornår han er for voldsom.
Prøv om i kan hjælpe ham til at sidde pænt eller ligge og stadig være glad, men ros ham for når han sidde eller ligger rolig.
Men hvordan man helt lærer ham når han er for voldsom ved jeg ikke : (
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Jeg har også et tosset bjæferbarn på 11 måneder. Og han lavede nøjagtigt det samme i kådhed.
Jeg gjorde det, at jeg øjeblikkeligt sluttede kontakten til ham. Lagde armene overkors over brystet og ignorerede ham indtil han satte sig foran mig for at få kontakt igen. Så genoptog jeg selvfølgelig kontakten med det samme, men afbrød igen, hvis han fortsatte sit pjank. Det tog lidt tid, men i takt med han fik lært "sit", "dæk" "videre ud"o.s.v., hvor jeg kunne fortælle ham, hvad han skulle foretage sig, istedet for at skulle fortælle ham, hvad han IKKE måtte. Så er den fjollede uvane stoppet.
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 78 Svar: 229
Hund der napper.. Søger godt råd!!!!