1.254 visninger
|
Oprettet:
Er ved at blive sindsyg.. {{forumTopicSubject}}
Har en lille hvalp på 13 uger. Han spiser alt på sin vej. sten og alle mulige andre mærkelige ting, der helt sikkert ikke er godt for maven. Hvad kan jeg gøre, så han ikke spiser alle de mærkelige ting, det er både inde og ude han spiser ting. Det skal liges at han for det mad han skal have. Det bilver delt op morgen - middag - aften.
Han er virkelig en mad glad, Han tror hele tiden han skal have mad, Han sidder nogle gange bare og glor på skabet hvor der er mad inde. Han ved godt hvor maden er.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 76
jun 2007
jun 2007
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det skal forhindres - når man det ikke, må man pille det, hunden har taget ud af munden på den.
Det handler om at være opmærksom....
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 207
Din hun skal helt sikkert have meget mere end det der står på posen . Monrad fik det foder til franske, og der stod at han skulle have 200g om dagen . Det var bare alt alt for lidt .
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Han er 11 uger, og han har ikke tid til at spise alt muligt når vi går tur. Kun græs han river i vejkanten når han suser fremad i høj fart ..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.159
Bare sørg for den ikke spiser noget farligt.
Sofus var meget slem, nu er han 5 måneder og gør det ikke længere
Jeg ville ikke være nervøs onkring fodring, se på hvalpen om den trives.
Korn er altså ikke så slemt i et fode med mindre hunden har allergi over for korn, tvært imod kan det være godt hvis det er en madglad hund.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Gad vide om alle labber så får forkert foder, de skal også samle alt op...
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 189
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
Så gik det meget bedre, nu hun i lømmel alderen, og det blevet vildt spændende igen, at putte alt i munden, og spise det også, tror det ligesom små børn der prøver at lærer verden at kende.
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
Men hun skulle da også lige prøve forskellige ting, men slet ikke så slem som Joy : )
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Hvalpe er i gang med tandskifte, og tænderne klør. Tror I så bare ikke, at de har brug for noget i munden, så det ikke klør hele tiden. Sådan har det da altid været, og med de hvalpe jeg har haft igennem tiderne er der da ingen undtagelse.
Lad være med at tro så meget på hvad der står på posen. Det er jo kun vejledende. Se på hunden, hvis den er sulten, så skal den have mere.
Jeg har ALDRIG målt mine hundes foder op, og jeg har rimeligvis fine og pæne hunde i god foderstand. Er der tendenser til lidt for meget på sidebenene, så fodrer jeg med mindre.
Har Bianca, som har tendenser til lidt for meget på sidebenene. Jamen, hun er jo sulten, så jeg fodrer hende med alm. voksenfoder (Purina Pro Plan) blandet med diætfoder. Det holder hende rigtig pæn. Baloo er til den tynde side, så der får den alt hvad den kan trække. Dyrlægen er særdeles tilfreds med mine 3 hundes foderstand.
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 117
Hvordan ved man at en hund er sulten, og ikke bare har en dårlig vane??
Vi har overtaget en labrador, og hvis du spurgte andre ville de også i starten sige at han hele tiden var sulten... Jeg så det bare som dårlig opførsel, og at han tiggede. For selvfølgelig tigger de, hvis de ved der bare en sjælden gang falder noget godt af til dem. Nu er min lab sjovt nok aldrig sulten mere... Eller dvs. han tigger bare ikke mere (for han kan spise til han revner) ;-). Men selvfølgelig skal du skifte foder hvis ikke du synes din hvalp trives på det, men det har jeg ikke lige umiddelbart kunne læse mig til var tilfældet. Jeg tror nu altså ikke et foderskift vil gøre at den stopper med at putte alting i munden - du må bare lære den at den ikke må, og så ellers have noget den kan gnave i til tænderne.
Er ved at blive sindsyg..