{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Er ved at blive sindsyg.. {{forumTopicSubject}}

Har en lille hvalp på 13 uger. Han spiser alt på sin vej. sten og alle mulige andre mærkelige ting, der helt sikkert ikke er godt for maven. Hvad kan jeg gøre, så han ikke spiser alle de mærkelige ting, det er både inde og ude han spiser ting. Det skal liges at han for det mad han skal have. Det bilver delt op morgen - middag - aften.
Han er virkelig en mad glad, Han tror hele tiden han skal have mad, Han sidder nogle gange bare og glor på skabet hvor der er mad inde. Han ved godt hvor maden er.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er ved at blive sindsyg..
  • #1   24. jun 2011 Han for den mængte der står på posen og tit og ofte mere.

• #2   24. jun 2011 Min hund for rotal canin hvalpe foder. Og det er en hårlør hvalp på ca 2 kg

• #5   24. jun 2011 royal canin

• #6   24. jun 2011 Det kan også bare være, at hvalpen er en hvalp og derfor putter alting i munden... det er ikke så forfærdeligt ualmindeligt.

Det skal forhindres - når man det ikke, må man pille det, hunden har taget ud af munden på den.

Det handler om at være opmærksom....

• #7   25. jun 2011 Monrad gjorde det samme . Men han kunne ikke fungere på Royal Canin . Han fik ingen mæthedsfornemmelse .
    Din hun skal helt sikkert have meget mere end det der står på posen . Monrad fik det foder til franske, og der stod at han skulle have 200g om dagen . Det var bare alt alt for lidt .

• #8   25. jun 2011 Tror min hvalp er unormal så smiley
    Han er 11 uger, og han har ikke tid til at spise alt muligt når vi går tur. Kun græs han river i vejkanten når han suser fremad i høj fart smiley ..

• #9   25. jun 2011 Det du beskriver er da bare en nysgerrig hvalp der smager på verden smiley
    Bare sørg for den ikke spiser noget farligt.
    Sofus var meget slem, nu er han 5 måneder og gør det ikke længere smiley
    Jeg ville ikke være nervøs onkring fodring, se på hvalpen om den trives.
    Korn er altså ikke så slemt i et fode med mindre hunden har allergi over for korn, tvært imod kan det være godt hvis det er en madglad hund.

• #10   25. jun 2011 Synes det er pudsigt alt snart er et foderproblem....

Gad vide om alle labber så får forkert foder, de skal også samle alt op...

• #11   25. jun 2011 min hvalp på 14 uger samlede oz alt op og nogle gange spise det, men han er næsten holdt med det nu, jeg har sagt nej fra starten, når han ville samle noget op og tog tingene ud af munden på ham. og var jeg hurtig nok afledte jeg hans opmærksomhed, når jeg kunne se på ham, han ville ta noget. nu tar han kun blade, hvis de blæser i vinden. men jeg fandt ud af han gerne ville bære på noget, så jeg gav ham hans pung, den hans godbidder er i, den bære han rundt på, så undgår jeg helt han samler noget andet op.

• #12   25. jun 2011 Joy var også ekstrem slem til det !
    Så gik det meget bedre, nu hun i lømmel alderen, og det blevet vildt spændende igen, at putte alt i munden, og spise det også, tror det ligesom små børn der prøver at lærer verden at kende.

• #13   25. jun 2011 sidder her og falder helt i tanker omkring da faith var lille, kan huske hun måtte bare smage på en hundelort, alt skulle jo prøves, så hun kastede sig over den, og gad absolut ikke hører på mor sagde nej, den smagte simpelthen så dårligt, at hun så helt forkert ud i hoved, og så fik hun ingen gang nogen medlidenhed, hun har sjovt nok aldrig smagt på nogen siden, må indrømme jeg havde lidt svært ved ikke at grine højt, dengang jeg så det fjæs.
    Men hun skulle da også lige prøve forskellige ting, men slet ikke så slem som Joy : )

• #14   25. jun 2011 Rene-- I så fald må jeg have en hund der mangler bacon, for han slæber konstant rundt på sin gris. *g*

• #15   25. jun 2011 René, en god pointe du har der.

Hvalpe er i gang med tandskifte, og tænderne klør. Tror I så bare ikke, at de har brug for noget i munden, så det ikke klør hele tiden. Sådan har det da altid været, og med de hvalpe jeg har haft igennem tiderne er der da ingen undtagelse.

Lad være med at tro så meget på hvad der står på posen. Det er jo kun vejledende. Se på hunden, hvis den er sulten, så skal den have mere.

Jeg har ALDRIG målt mine hundes foder op, og jeg har rimeligvis fine og pæne hunde i god foderstand. Er der tendenser til lidt for meget på sidebenene, så fodrer jeg med mindre.

Har Bianca, som har tendenser til lidt for meget på sidebenene. Jamen, hun er jo sulten, så jeg fodrer hende med alm. voksenfoder (Purina Pro Plan) blandet med diætfoder. Det holder hende rigtig pæn. Baloo er til den tynde side, så der får den alt hvad den kan trække. Dyrlægen er særdeles tilfreds med mine 3 hundes foderstand.

• #16   25. jun 2011 Det er helt normal hvalpe-adfærd, nogen er værre til det end andre. Jeg synes også det lyder voldsomt at skifte foder asap - er din hund for tynd?? Det er den vigtigste indikator på om din hvalp for nok foder.

Hvordan ved man at en hund er sulten, og ikke bare har en dårlig vane??

Vi har overtaget en labrador, og hvis du spurgte andre ville de også i starten sige at han hele tiden var sulten... Jeg så det bare som dårlig opførsel, og at han tiggede. For selvfølgelig tigger de, hvis de ved der bare en sjælden gang falder noget godt af til dem. Nu er min lab sjovt nok aldrig sulten mere... Eller dvs. han tigger bare ikke mere (for han kan spise til han revner) ;-). Men selvfølgelig skal du skifte foder hvis ikke du synes din hvalp trives på det, men det har jeg ikke lige umiddelbart kunne læse mig til var tilfældet. Jeg tror nu altså ikke et foderskift vil gøre at den stopper med at putte alting i munden - du må bare lære den at den ikke må, og så ellers have noget den kan gnave i til tænderne.

Kommentér på:
Er ved at blive sindsyg..

Annonce