1.004 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

syv døde hvalpe... syv døde hvalpe...

hey jeg er en fyr på tyve år som lavede hvalpe å¨mine tæve fik otte små dejlige hvalpe... det startede godt og alt hva fint de tog på i vægt og de spiste som de skulle og havde den rigtige aføring... efter en uge gik alt bare galt de ville ikke spise de pev hele tiden og tabte sig... så tog jeg dem til dyrlægen som sage ingenting var galt det var de to hvalpe som pev hele tiden som stresede det hele så de skulle have noget moder-erstaning, så det fik de... tre timer efter jeg kommer hjem fra dyrlægen dør tre af mine hvalpe (hvilket er ret hårdt og ubehaligt og skulle tage på sig) atakkels mig. jeg ringer så til lægen og snakker med dem som siger det kan være nogen defekter som de født med og jeg bare måtte tage det som det nu var og det var nok også best for tæven sådan da otte er mange første gang... der går så tre dage før der dør en til... de er pt to uger og der dør fire mere sammen dag lige efter hinanden og de har pivet konstant.... da de to første dør tager jeg til lægen med det samme og de to andre dør kort efter ankomst hos lægen.... det skal lige siges at det linede der kom orm ud af munden på dem som jeg også ringede om allerede efter de første tre døde hvor jeg fik af vide at det var umugligt og ikke passede... men da jeg står der sidste gang hos kigger hun på mig og fortæller mig mine hvalpe er døde af orm og hvis vi ikke gjorder noget nu ville den sidste også dø og hun undskylder meget at de ikke opdagede det før når jeg nu havde sagt det til dem.... hvordan kan det ske.... nu har vi en dejlig hvalp som vi nok beholder da det den sidste og det har været så hårdt for os mig kæresten og tæven.... første gang og ville være prof avler men har mistet modet for at lave kuld nogensinde igen

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  syv døde hvalpe...
  • #1   8. jun 2006 sorry stave felj og sådan

• #2   8. jun 2006 Ny dyrlæge!

• #3   8. jun 2006 Øv for en omgang.. Føler sq med jer godt nok en kedelig historie... Det gør sq helt ondt at læse sådan noget..

• #4   8. jun 2006 Øv for en omgang.. Føler sq med jer godt nok en kedelig historie... Det gør sq helt ondt at læse sådan noget..

• #5   8. jun 2006 Meget brutalt at høre.. Er ked af det på jeres vegne.. Det er jo så sørgeligt at miste dem små, -specielt da i var så opmærksomme.. Men husk nu at i er en kæmpe erfaring rigere og det gør dig kun til en bedre opdrætter.. Så klø på næste gang i får overskuddet.. Sådan en ulykke sker heldigvis sjældent flere gange. Nu har jeg ikke prøvet det, men er sikker på at glæden ved kuldene kan overskygge denne dårlige oplevelse..

• #6   8. jun 2006 ævvv en grim oplevelse....Din dyrlæge har da vist sovet i timen....trist trist trist! Synd, at du skulle have en sådan oplevelse, men så ved du symptomerne til an anden gang! Op med humøret og forsøg igen når tid er og skift dyrlæge. Held og lykke i fremtiden..ps. kender du nerdyredoktor? der kan man også få svar og søge på sygdomme og symptomer..

• #7   8. jun 2006 Stakkelse jer...

Sikke en oplevelse...

• #8   8. jun 2006 vi har skiftet lægen ud med en ny som blev tosset da han hørte det og forklarede mig om en gratis hjælpe advokat fond for unge mensker... jeg skulle næsten gøre det men kan ikke... vil bare passe lille mand (macho) og min tæve og passe godt på ham... det går heldigvis godt med ham og hans orm er væk... tænker hele tiden på der kunne være syv mere det kunne sky være sjovt... og modet kommer nok igen så vi prøver nok en gang til om et år

• #9   8. jun 2006 Min umiddelbare reaktion er HERPES - synes 7 døde hvalpe af orm lyder fuldstændig vildt.....

Ved der bla. i nordsjælland er problemer med tomme tæve, dødfødte og absorberede kuld, smat hvalpe der dør inde de blir 3 uger, pga herpes inf. hos tæven. måske noget der er værd at underøsge

• #10   8. jun 2006 Team vapperne Jeg ved bare at der er en del der har haft problemer med at tæverne går tomme efter parring og det andet jeg skriver....... mine eks kommer fra nordsjælland.. mend et er da også set i jylland og hernedeaf smiley desværre.... Blev anbefalet at få vacc min tæve mod herpes da hun blev parret...

• #11   8. jun 2006 Team vapperne Jeg ved bare at der er en del der har haft problemer med at tæverne går tomme efter parring og det andet jeg skriver....... mine eks kommer fra nordsjælland.. mend et er da også set i jylland og hernedeaf smiley desværre.... Blev anbefalet at få vacc min tæve mod herpes da hun blev parret...

• #12   8. jun 2006 Team Vapperne : tror hun mener tæver der er gravide uden at bære hvalpe... og hun anklager jo heller ikke jer... hun fortæller bare at der er et udbredt problem med sygdomme blandt tæver og hvalpe i nordjylland.

Peter : er virkelig ked af at høre jeres historie og synes at i skal køre en sag på dyrlægen, det ville ikke være rart for det næste uvidende menneske der står og mister sine hvalpe pga. en indkompetent dyrlæge! Håber alt kommer til at gå vel for Macho og tæven.

• #13   8. jun 2006 Sabina smiley TAK, nej det er ikke en anklage!
    ja hvis man kan være gravid uden at bære hvalpe... jeg forstår hvad du mener..... men ja, eller mister hvalpene mellem 45- 55 dag.....
    Det er ikke kun i nordsjælland, men der har været flere der end f.eks hernede....

• #14   8. jun 2006 hun fik orme kur tre uger før fødsel pancenur eller hvad det nu hedder lille grøn pakke som skulle gå ind og fjerne de orm som sidder og venter på der kommer hvalpe så derfor forstod hun det heller ikke.... men burde havde set d uanset hvad.... og ved jeg gav hende kuren ordenligt

• #15   8. jun 2006 Nej hvor gør det mig ondt :o(
    Jeg sidder her og bliver helt ked og nervøs, venter hvalpe om 14 dage (Har prøvet det en del gange efterhånden, og alt er gået vel) men det sætter gang i tankerne :o(

Jeg håber alt det bedste for jer og jeres vuffere :o)

Hilsen GDF og Doberbanden.....

• #16   8. jun 2006 jeg har ikke oprette mine hunde inu for er først oprettet som bruger idag... jeg har en dejlig amstaff en rigtigt putte famile hund som ikke kan blive mere forelsket i sin far ( er den beste i verden ) vi forstod heller ikke noget af det for har nogen venner som har avlet 7 gange før og de var tit hos os og se om alt gik godt... de havde aldrig været så meget over det som os... minste piv var vi der og så forstil jer os første gsngs tosser også når de piver i alle 24 timer i døgnet... vejet to gange om dagen holdt øje med alle kom af med det de skulle og mad og alt skrevet ned på ver deres skema... filmen var ved at knække flere gange... dem som har lavet hvalpe så mange gange sage også vi skulle være mere rolige men det svært når de dør mellem ens hænder

• #17   9. jun 2006 Det var dog en rædselfuld historie : (( Føler med jer, man skal stole på sig selv, når i ser orm ud af hvalpenes mund er de propfyldte, ormene vil aldrig frivilligt forlade tarmen. Tåbelig dyrlæge.

• #18   9. jun 2006 Peter > For det første så finder du en ny dyrlæge.. For det andet så hopper du bare op hesten igen Aldrig slutte med dårlig oplevelse. og så skidt kan det ikke gå to gange. Det er helt sikkert..

• #19   9. jun 2006 i skal have mange tak alle sammen jeg er virkelig glad for i bakker mig op

Kommentér på:
syv døde hvalpe...

Annonce