{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.871 visninger | Oprettet:

Priser på hvalpe uden papir - suk {{forumTopicSubject}}

ok, er det bare mig som synes efterhånden det er vildt, hvad man kan tillade sig at tage for hvalpe uden papir??
De skriver da godt nok, 100 % ægte men uden papir.... Hvordan kan man stille den garanti over for sine købere??
7000 kr. for en hvalp uden papir--.....PYHA da.......!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på hvalpe uden papir - suk
  • #1   22. jun 2011 Har set hvalpe til 10 k. uden papire.

    Tror vi gav 700 kr. for Tess for 5 år siden.


  • #2   22. jun 2011 Ja det må du da nok sige. Så hellere give 1000,- mere og få en hvalp MED papir.

  • #3   22. jun 2011 Ved ikke hvordan eller om man overhovedet kan bevise det..
    Altså ville ikke selv betale den høje pris for en hvalp uden parpire da den jo "kun" kan blive hygge hund..


  • #4   22. jun 2011 Så længe de bliver købt.... så længe bliver de solgt til de priser..... :O)
    Sådan er det jo med alting.........vil man ikke gi ' prisen.... kan man jo bare købe et andet sted..... :O)


  • #6   22. jun 2011 ja jeg synes godt nok det er groteske priser!


  • #7   22. jun 2011 nu vil jeg bare sige. vi sælger godt nok vores hvalpe til 5000 kr. og der har været super mange hendvendelser. men grunden til prisen er så høj er at jeg ikke ville sælge dem til under 5000 da så kan jeg ikke være sikker på køber har råd til hvalpen i længden. de fleste kan måske skrabe 2-3000 sammen men ikke de fleste kan skrabe 5000 sammen. så er man mere sikret hunden får et godt liv og bliver forsikret, får god mad og kommer til dyrlægen. plus de udgifter man selv har haft med hvalpene gerne må dækkes. og ja det kan godt være man kun kan bruge den til hygge hund. men det er heller ikk ALLE der vil gå til udstilling.

  • #8   22. jun 2011 man kan jo heller ikke gå på udstilling med en hund uden pair....

    Tror ikke man er mere forsikret i at hunden får et godt liv, hvis man ved køberne kan skrabe 5000kr. sammen.... Det kan da godt være man sorterer "useriøse" købere fra....meeeen alligevel....



  • #9   22. jun 2011 bedste ...
    nej men jo billigere hvalpen er jo flere useriøse ejere !! sådan har jeg det


  • #10   22. jun 2011 ja ja men dem der har et problem med folk sælger hunde uden papire til de penge kan jo heldigvis bare lade være med at købe de hunde smiley der er jo næsten ligeså mange udgifter om hvalpen er med eller uden tavle

  • #12   22. jun 2011 lige præcis. vi synes også det vigtigste er hvalpenes fremtid. hvilket er en god ejer/familie

  • #13   22. jun 2011 Pt har jeg FB hvalpe, som koster 7000 og det gør de udelukket fordi alle andre sælger til den pris og jeg vil ikke tiltrække de forkerte ejere. Jeg ved at hvis man betaler 7000 for en hund, med eller uden tavle, så er det fordi man mener det ikke og kun fordi hvalpen lige er sød indtil den æder en sko....
    Der er SÅ mange der lige køber en hund, fordi den er billig og MEGA nuttet og vupti så æder den en sko eller tisser for meget på gulvet og så er den til salg igen...

    Mine hvalpe er ormebehandet 3 gange, vac. og chippet inden de flytter, de får Specific hvalpefoder med, legetøj, halsbånd, tæppe, cd med billeder osv...
    Så det synes jeg ikke er dyrt, det ville jeg personligt gerne selv give for en hvalp hvor man ved forholdene er iorden fra start.... smiley



  • #14   22. jun 2011 Anette - det jeg falder over er høje priser (der ikke ligger langt fra hvalpe med papirs priser!), hvor forældrene ikke er sundheds tjekket MENT HD/AD status, rygundersøgt eller øjenlys, altså hvalpe uden papir.......

  • #15   22. jun 2011 det er at gøre grin med DKK opdrættere, der har en masser regler at følge i forbindelse med opdræt af hvalpe hvor de, der opdrætter uden papirer har minimale udgifter ..... men når der er efterspørgsel, så er der også udbud desværre

  • #17   22. jun 2011 Ja priserne er utrolige, men tror desværre vi skal kikke på vores stambogshunde og sige; er vores pris for høje... En newfoundlænder bliver solgt for 11- 13 kg pt.. Hvis man kan få en til knap den halve pris, så ja... det kan godt være at de ikke er tjekket for HD eller AD men hvis man vil tage den chance så ja...

  • #20   22. jun 2011 jeg har set rottehunde "ægte uden papire" til 18.000kr stykket....

    Den kloge narre den mindre kloge.


  • #23   23. jun 2011 Det handler om god forretning. smiley

    Man skal jo helst ikke miste noget på ens alv smiley


  • #25   23. jun 2011 Mikker og Claus, hvorfor er det lige at i laver hvalpe er det for at
    beholde en selv? fordi du tilfører nogle esser? fordi det er sjovt?
    citat: der er jo næsten ligeså mange udgifter om hvalpen er med eller uden tavle
    Det er da noget bavl, du skulle se udgifter på seriøse opdrætters regnskab.


  • #27   23. jun 2011 Jema-spot S : min hund gik og var mor for alle min søns bamser. så tænkte det ville være sundt for hende lige at prøve.
    du ved da ikke hvilke udgifter jeg har!! og jeg kan være en ligeså god avler som dkk. nej der er ikk papire på min hund. men det var der på faren og faren til min hund. så hvad er det lige dit problem er ??


  • #30   23. jun 2011 maj-britt. jeg er lidt ligeglad hvad folk sys. hun klarede fødslen rigtig godt og hun er den bedste mor til de hvalpe!! og dyrlægen sagde hun være sund og rask til at få hvalpe. det er jo ikk mere usundt for hende end for andre hunde!!!

  • #31   23. jun 2011 Ulla! jeg vil ikke tjene penge på det overhoved! faktisk har jeg flere udgifter end jeg får ud af det. så
    og jo faren er med papir.


  • #33   23. jun 2011 Jeg forstår ikke hvad det er man tager 7000-8000 for når man sælger en hvalp uden tavle, generelt (ikke altid) er forældrene hunde der ikke opfylder racestandarden specielt godt, den perfekte hanhund til parringen er sjovt nok enten ens egen eller én man kender, sundhedsundersøgelsen er sjældent mere end det årlige dyrlægetjek. Hvad er det lige den avler har gjort der gør der berettiger prisen? Det er jo minimum indsats i forhold til en "rigtig" opdrætter der lægger utroligt meget arbejde i at lave lige præcis DEN race.


  • #35   23. jun 2011 Nu kan jeg ikke skrive i linket. men Majbritt syntes jeg da har forklaret hvor mange udgifter der egentlig er når man avler på tavle hunde smiley

    Så syntes da lige Majbritt skal skrive det igen smiley


  • #37   23. jun 2011 Syntes du har skrevet en pæn liste omkring hvilke udgifter der er med at avle på en tavlehund eller er det mig der tager fejl? smiley

  • #40   23. jun 2011 bedste - men du har også lige fået afvide i den anden tråd at det ikke kun er rejseudgifter, men også udstillinger, diverse undersøgelser osv.

    Jeg forstår virkelig ikke dit behov..


  • #45   23. jun 2011 Vi kan jo diskutere herfra og til evighed omkring prisen på en hund uden tavle kontra tavle. Der er jo noget galt siden " de" kan få prisen.. Formanden for DKK beklager at pt. bliver kun 25 % af hundebestanden registreret i DKK, .. Hvad er det der sker ??
    Som jeg skriver længere oppe, det må være vores pris som er for høj, siden det kan lade sig gøre.. Kik på de franske.. Da prisen steg voldsomt pga efterspørgelsen, kom der voldsom gang i tavleløse og import fra udlandet.. Den menige dansker vil ikke give så mange penge for en hund.. Jeg kunne heller aldrig drømme om at give 19000 kr for en engelsk bulldog, selvom det er mit højeste naive ønske.. Ergo skal jeg ikke have nogen... Kunne jeg så godt finde på at købe en uden tavle ??? Måske ?


  • #48   23. jun 2011 maj-britt. når nu du selv siger det!!

    men det er ikk pga en hund er vigtigere end et tv. fordi jeg synes nu også hunde er vigtigere end tv.


  • #50   23. jun 2011 hahahahaha hun kan ligeså godt tåle at få hvalpe som hunde med tavle. men det rør mig ikke rigtig hvad du synes smiley
    du kender ikk mig jeg kender ikk dig smiley så !!!
    men det er fint du har så mange meninger. og du har jo tydeligvis ikke andet at lave end at sidde her hele dagen og kommentere alt om andre smiley sådan er det smiley


  • #51   23. jun 2011 Hehe.

    Jeg kunne godt finde på at købe et tv til 10.000 også en hund til 10.000 eller en computer til 10.000..

    For mig handler det om kvalitet hvis jeg kan få det jeg ønsker og så give lidt flere penge for det så er jeg lykkelig og vil aldrig fortryde mit valg..
    men jeg ville fortryde at jeg giver 5000kr og så får jeg et tv der ikke opfylder mine krav og en computer der hurtigt går i stykker og en hund som egentlig ikke var det jeg søgte.

    Kvalitet frem for pris.
    ( jeg siger ikke en tavlehund er bedre er sødere som familie end en uden tavle. )


  • #53   23. jun 2011 Jeg kunne så heller aldrig drømme om at give 10000 kr for et tv ;o) Eller for noget møbel for den sags skyld.. Giver gerne prisen pt. for en newf. men der er da et smertepunkt, som jeg føler om jeg kan være bekendt at forsvare overfor f.eks vores børn... I år er det første gang vi skal på ferie til udlandet med vores børn efter min trafikulykke.. tror nok de " vil gå i kredsløb" hvis vi valgte at vi købte en engelsk bulldog i stedet for en tur til Malaga

  • #54   23. jun 2011 så maj britt i dit hovede skulle ingen tæver have hvalpe?

  • #55   23. jun 2011 Jeg har SÅ svært ved at forstå at man går i gang med at avle, uden at have andre motiver end "det kunne være sjovt at prøve/ tæven har godt af det/den er glad for bamser/den bliver falsk drægtig". Det er liv vi har med at gøre, og fortjener det liv virkelig ikke bedre end det?

    Og NEJ, tæven har ikke godt af at få hvalpe. Nærmest tvært imod.


  • #56   23. jun 2011 det er da ikke det hun siger.....

  • #58   23. jun 2011 hvis i ikk synes tæver skal have hvalpe skal i nok lade være med at støtte det ved at købe hundene ?

    vi gjorde det hverken fordi vi synes det kunne være sjovt, penge eller for at skade vores hund.

    jeg gjorde det fordi jeg personligt synes det ville være godt for hende psykisk. SÅ!


  • #59   23. jun 2011 Mikker & Claus F

    Rolig nu. jeg syntes du virkelig lidt ophidset. smiley


  • #61   23. jun 2011 ja men maj.britt. du siger "Nu har en tavletæve så heller ikke godt af at få et kuld hvalpe."

    så må du jo mene når det ikke er godt for tæverne burde man helt lade være ?



  • #64   23. jun 2011 ja Nana. bliver lidt sur. fordi føler folk siger mine hunde ikke er ligeså gode. og Ulla du er PLADDER i dig selv. du tror du ved så meget mere end andre. du kender ikk mine hunde. og jeg ved hvad jeg gør. og fortryder ikk en ski.! at jeg har fået hvalpe på min fantastiske gravbasse.

  • #65   23. jun 2011 Mikker, ser at du har et kuld hvalpe fra dine 2 gravhunde og forlanger 5.000 kroner pr hvalp ........ du får da tjent en pæn lille slat til jeres sommerferie der, for hvad har du haft af udgifter på forældre dyrene ? udover "alt" det du skriver at hvalpen har med i bagagen, betaler du også, at de registreres i Dansk hunderegister ? synes det mangler - bare rolig jeg er ikke interesseret i at købe en blandingshvalp - er blot interesseret ......

  • #66   23. jun 2011 Hov mente selvfølgelig * Jeg syntes du virker lidt ophidset *

  • #69   23. jun 2011 nej men maj-britt du har stadig købt de hunde du har! og det er jo åbentbart ikke godt for en tæve at få hvalpe. hvad med moren til dine hunde. det er da også synd for hende ? så ved ikk hvor du vil hen med det.

  • #70   23. jun 2011 Undskyld mig, men endnu engang ender sådan en debat i brok brok... Hvorfor er der ingen der kommer med noget konstruktiv ? Sådanne " debatter" som denne, hjælper ihvertfald ikke....
    Hvad gør vi ... Tallet er faldende mht. stambogsføring, markedet vokser med blandinger til vanvittige priser... Kom dog med noget ???
    Er ´vejen frem at banke folk oven i hovederne ?


  • #73   23. jun 2011 man oplever jo ofte at de der bliver mest ophidsede er dem der har en lidt dårlig samvittighed .............

  • #75   23. jun 2011 pia min tæve er blevet bedækket af en hanhund med tavle. og den ene hvalp har min mor fået gratis. det vil sige 5000 får vi ud af det. og vi har allerede brugt over 7000 i udgifter, så hvad har vi indtil videre fået ud af det ? -2000 plus de stadig skal have ormekur, chippes og vacc. så ?

  • #76   23. jun 2011
    Mikker & Claus F

    Det er ikke godt for tæven at få hvalpe og det er ment som at tager hårdt på tæven og egentlig så er tæven ligeglad med at få et kuld. så er det unødvendigt at få et kuld hvis ikke tæven kan give noget godt til racen altså at den videre fører noget godt. smiley

    Tror det er det Majbritt mener hun har nok en mere uddybet forklaring smiley


  • #79   23. jun 2011 pia. mine hunde er ikke blandinger. OG jeg bliver ophidset fordi det ligger til min natur. og har aldrig sagt der er tavle på mine hunde. men på faren. hvilken ikke er min hund!

  • #80   23. jun 2011 puhaaa. bliver nødt at at smutte. skal hente min søn. men i må jo mene hvad i vil. smiley ha en god dag smiley

  • #85   23. jun 2011 du skriver at
    faren er dværg gravhund
    moren er miniature gravhund

    det er måske samme forskel ? og det er hvalpene, der så iflg din beskrivelse er blandingshvalpe - tror ikke du læser hvad der skrives - men dig om det - ville nok også smutte hvis jeg var dig



  • #88   23. jun 2011 Daisie med Fister & Møv.

    men som du selv siger så er der heller ikke nogen som kan bestemme over andre og heller ikke andres meninger ;D det er et forum.. og her diskutere man meninger, hvis man ikke kan tåle det så må man lade hver med at debattere smiley


  • #93   23. jun 2011
    Daisie med Fister & Møv.

    Nej men der er meget debat over hvorfor folk vælger at avle ;D som det sådanset handler om smiley dog ikke så meget i denne tråd, men det kom lidt hen imod det.


  • #95   23. jun 2011 Wickie S.... Nej du er ikke naiv.. Jeg har selv stambogshunde, som endda bliver brugt i avlen.;o))
    Jeg kommer aldrig selv til at lave hvalpe, for jeg synes ansvaret er for stort.. Ja endda selvom mine drenge bliver brugt ;o) Jeg kender mine egne hundes linier og kan nu se hvordan deres afkom arter sig mht. sundhed og der er intet.. Jeg vil til hver en tid bakke en opdrætter op omkring " vores hvalpe" det er slet ikke det, men der kan gå så meget galt alligevel og de stakkels hvalpekøbere...
    Størsteparten af vores newfer bliver solgt til " familiehunde" En newf bliver aldrig " modehund" det er den for stor og klodset til.. Vi henvender os til mennesker, der kun vil have en newf og oftes fordi de har et minde om en dovne bjørn liggende hos et gammelt familiemedlem ;o) Når jeg så som i går høre at newfer bliver solgt for 13 eller 14 tusinde, ja så bliver jeg målløs og kan faktisk godt forstå at folk overvejer en uden stambog til 6000 kr.. At det så bekymre mig vildt, er en anden sag og for min races vedkommende er vejen frem måske at sænke prisen.. På den anden side, bliver der gudskelov ikke lavet særlig mange newfer uden stambog ( endnu) Vi har fået flere og flere restriktioner for racen og det har betydet at mange opdrættere ikke gider mere og faktisk heller ikke har noget avlsmateriale.. I verden er det helt okay, med de nye tiltag, opdrætterne kunne have være mere " ansvarsbeviste" allerede for mange år siden mht. HD problematikken


  • #97   23. jun 2011 Det er nu ikke helt rigtigt at tavlen kun kan bruges til at se hundes aner. Den kan bruges til meget mere f.eks gør tavlen det en hel del nemmer at gennemskue sunheden i familie, indavl osv. Så tavlen kan bruges til undgå dårlig avl.

  • #100   23. jun 2011 Tænkebobbel: Min hund skal have hvalpe, fordi den leger med bamser!!! Jeg håbe ikke at dine børn leger med BABIE-dukker, det giver mig tankekvababbelse!!!!

  • #102   24. jun 2011 Wickie S...... enig.. vi så fornylig et kuld fra 2 stambogsførte forældre. Mener ihvertfald moderen er avlsgodkendt, men faderen er ikke og så er set store ? hvorfor ikke ?? selvom man ikke gider udstille, er det mindste man kan gøre at HD og AA foto hanhunden, så ihvertfald for at få en kendt status på

  • #105   24. jun 2011 Bedste.. ved godt hvad du mener, men hvis racen har et alvorligt problem med HD som f.eks newfoundlænderen, såfå dem da testet for det, i stedet for at bilde hvalpekøberne ind at dyrlægen har sagt at der ikke er noget og forældredyrene aldrig har lidt af noget med benene.. Vi ser mange hunde med E som slet ikke viser tegn på noget, desværre ser vi også hvalpe der bliver aflivet før de er 2 år....

  • #106   24. jun 2011 Hos min race er det meget tydeligt om de har tavle eller ej.. For et stykke tid siden kom der en hvalp ind på HG, jeg var overbevist om at den måtte være med tavle pga udseende.. Det var forældrene også ;o) Det der så bare bliver " problemet" er at allerede i næste generation, hvis der altså bliver avlet på den; vil det sandsynligvis være med en hund u. tavle og så forsvinder hurtigt " standarden "

  • #107   24. jun 2011 Det er jo en helt anden diskussion ;o)) Jeg oplever jo bare at ejerne " bliver skuffet" når de så ser en " rigtig newf" , men fuldstændig rigtigt det er deres eget valg...

Kommentér på:
Priser på hvalpe uden papir - suk

Annonce