{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.589 visninger | Oprettet:

Priser på hvalpe {{forumTopicSubject}}

Er det kun mig, der syntes at priserne på hvalpe er blevet lidt for høje ?

Hvad er det der får folk til at forlange (og få?) 8.000 kr for blandinger ?
Hvem er det der er villig til at betale SÅ mange penge for blandingshvalpe ?

Jeg har selv en race, hvor prisen er ret høj, men det "sjove" er, at dem der har sat prisen lidt ned, ikke kan komme af med hvalpene, men dem der ligger på "niveauet" kommer af med alle deres hvalpe. Det er underligt, ikke ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på hvalpe
  • #1   6. dec 2008 jo det syntes jeg også er underligt, jeg har også sat prisen ned på min ene killing fordi hun snart er 6 måneder og så ser jeg at andre ikke racerene kan få næsten det samme for en voksen kat.

    men tror generelt man tager flere penge for hunde for at undgå useriøse køber- men ja det er sindsygt så høje priserne er blevet


  • #2   6. dec 2008 Dem der er billige er der nok noget "uldent" ved..

    Hvis jeg skulle købe en racehund ( det skal jeg når mine ikke er her mere) så vil jeg ikke gå efter et godt tilbud.. Jeg vil have en ordentlig vare og jeg vil gerne betale for den...
    Synes det er underligt når der er ddb til 5.000 kr... De burde koste det dobbelte


  • #3   6. dec 2008 men tit koster blandinger eller dem uden papir næsten det samme eller mere end racerene med papir, det fatter jeg seriøst ikke

    men igen det er nok for at undgå useriøse købere.

    men ja generelt er priserne steget.. på begge dele


  • #4   6. dec 2008 Tina og Alex N..... det er vel ikke prisen der afgør hvor godt et kuld hvalpe folk har avlet, og hvor gode de er til at håndterehvalpen de uger op til hvor de som 8 uger er salgsklare

    ......tja bare en tanke


  • #5   6. dec 2008 Men jeg forstår heller ikke at man vil købe en blanding eller "ren uden tavle" for 6.000 kr når man kan få en med DKK tavle for 7.000 kr... Det går simpelthen over min forstand..

    Jeg kan så godt forstå sælger... Hvis man kan få den høje pris, så sælger man naturligvis til den høje pris..

    Jeg havde engang en kat, der fik killinger.. Katten var hentet i en stald og af ubestemmelig herkomst og hankatten ved jeg ikke hvem var.. En af naboerne vel sagtens..
    Der kom 2 langhårede 3 farvede hunkillinger og nogle korthårede røde hankatte...

    De langhårede fik jeg 900 og 1.100 kr for og de korthårede fik jeg 500 kr for... Stykket..

    Jeg blev kimet ned så snart annoncen var oprettet på dba... Det var helt vildt.. Det blev jeg noget overrasket over..
    Killingerne var så dyrlægetjekkede, vaccinerede og behandlet mod orm da de flyttede hjemmefra


  • #6   6. dec 2008 Bimse : Næ... Men søger jeg efter en ny hvalp, så går jeg ikke ind og nærlæser en annonce hvor der står at hvalpen har stamtavle er 8 uger og koster 5-6.000 kr...
    Jeg antager at det ikke er DKK og så gider jeg ikke bruge tid på det


  • #8   6. dec 2008 Hvilken blanding er det som koster 8.000?

    Altså, jeg synes at 7-12.000 er passende for en racehvalp men en blanding tror jeg ikke at jeg ville give så meget for.

    Personligt tror jeg, at priserne er steget fordi der er kommet mere fokus på hunde. Det er klart, at opdrætteren gerne vil have en god familie til sin hvalp. Og hvis man sætter prisen til eks. 2.000 så kan man risikere at personer med skumle bagtanker køber ens hvalp.

    Så jeg kan udemærket forstå, at også "ribehunde" bliver dyrere.


  • #9   6. dec 2008 Tina & Alex: En hund uden tavle kan være mindst ligeså god som en med!

  • #10   6. dec 2008 Pil:

    Citat:
    Tina & Alex: En hund uden tavle kan være mindst ligeså god som en med!
    Citat slut.

    Hvem siger at de ikke kan være det?


  • #11   6. dec 2008 Mette:

    Citat: "Jeg antager at det ikke er DKK og så gider jeg ikke bruge tid på det

    Citat slut.

    Men det er vidst noget vi kan diskuterre til hudløshed - So I rest my case!


  • #12   6. dec 2008 Pil:
    Ja, det kan vi diskutere til hudløshed. Tina vil jo have en DKK hund, hvorfor skulle hun så kigge efter andet? Hun siger ikke at blandinger ikke er skønne. Hun siger bare at HUN vil købe en DKK hund.


  • #13   6. dec 2008 Jeg tog 4500,- for mine hvalpe. De var/er blandinger af Mor:Sct.bernhard/Landseer, Far:Newfoundlænder. Prisen havde jeg sat lidt efter at jeg ville have købere som seriøst ønskede sig en hund af denne "race", og ikke bare købte dem fordi de er helt vild nuttede at se på. De skulle være klar over, og vide hvad de gik ind til. Stor hund, lang pels, måske savl, glade for vand og mudder !! ;o) Jeg ønskede for Ayla's hvalpe at det var blivende hjem de fik, og det har de så også fået :o)
    Jeg var enormt kritisk med hvem jeg valgte, og fik også de mest mærkelige henvendelser..F.eks en der ville købe en hund til sin søn, i fødselsdagsgave, som boede hos eksmanden, han ønskede sig en schæfer, men hun synes de her var søde, og om jeg ville gå ned i pris? Hmm.. Og folk der ringede fordi de ville ha en gårdhund til at bo i laden og gå rundt på grunden om dagen, aldrig at komme ind og være sammen med mennesker ( Det er altså en familiehund det her) Og så synes de at 1000kr. var nok, da de ikke skulle bruge den til noget særligt !!

    Nå men, jeg synes prisen var fair, og hørte heller ingen "brok" fra dem der virkelig var indstillet på at det var præcis sådan en hund de ville ha, der var endda et par stykker der sagde at det var billigt !!

    Men ja, 8000-12000 for en chihuahua-blanding eller lign. er helt hen i vejret! Men jeg ville gerne gi det beløb for en ren Landseer f.eks :o)


  • #14   6. dec 2008 jeg forstår det heller ikke, ryster simpelthen også på hovedet af det når jeg ser ådan en annonce.

    men som "Tina og Alex" siger, så vil jeg helt sikkert også købe med DKK stamtavle når jeg skal have en Newfer.. heller betale! end ikke at ville give noget og så få problemer hen af vejen.
    men synes generalt priserne er helt i vejret for blandinger.


  • #15   6. dec 2008 Prisen for en hund stiger vel altid omkring jul........da mange hunde - som vi alle ved - ryger under juletræet. Vil så gerne tro på, at det er fordi avler/opdrætter dermed vil hindre impulskøb og ikke fordi de øjner en større profil på deres hvalpe! oO(man har vel lov at være naiv)

  • #16   6. dec 2008
    **Det Lille Blå Lyn & Den Sorte Banditræv's moar *
    Mener det er modsat op til jul. Jeg kan se at flere ligger inde med hvalpe i min race. Åbenbart er det blevet en volsom populær race. Den er steget fra ca. 9.000 kr i 2006 til 15.000 kr i år - Dog er prisen ved at gå ned igen - kan jeg se - ligger på ca 10-13.000 kr nu - Og for at det ikke skal være løgn bliver havanesere solgt til 7-8.000 kr uden stamtavle! Blandinger af små selvskabshunde eks shit zu/havanser melle 4.000 og 7.000 kr ?


  • #17   6. dec 2008 Gider hellere ikke bruge hverken tid eller penge på en blanding, men dermed ikke sagt at jeg ikke kan lide dem. Jeg har hellere ikke lyst til at eje en rottweiler, men derfor kan jeg stadig godt lide dem..

  • #18   6. dec 2008 Jeg synes at priser på hvalpe er ved at være helt hen i vejret.

    Jeg vil meget gerne betale for stambog, vaccinne, chip, et godt miljø, ansvarsfuld avl osv osv, men jeg ser ingen grund til at købe den dyreste hvalp.

    Selvfølgelig vil jeg tage ud på stedet og se det an, men jeg synes altså ikke en høj pris = sikkerhed om stedet.

    Yoda gav jeg 2500 for, og så kom chippen oveni, og det synes jeg var helt fair. En god pris, som sikrede impulskøb men som også var fair - for det var trods alt en blanding og alt den usikkerhed der følger med det.

    Vil aldrig give mere end 3000 for en blanding, ved mindre der var en virkelig god grund til den højere pris


  • #19   6. dec 2008 Tina & Alex N . <i>Synes det er underligt når der er ddb til 5.000 kr... De burde koste det dobbelte</i> En omplacerings DdB med tavle bør ikke koste mere end kr. 5.000, så det er der ikke noget underligt ved. Hvalpe med tavle koster også noget mere end det dobbelte, HVIS der er div. undersøgelser med i prisen.

    Colour Collection A - <i> Min xfyr har lavet et upzz kuld mellem en Yorkie tæve og en Lhasa han.... han tog 3000,- kr/hvalp... så var de ormekursbehandlet - vacc. chippet osv... synes det var flot af ham..... </i> Hvori består det flotte ???
    <i>men han skulle så heller ikke tjene på de små</i> Nå, men det gjorde han jo så.

    Efter min mening bør blandingshunde, Ups-kuld og tavleløse hvalpe ikke koste mere end max. kr. 1.500. Ormekure, Chipning og vaccination af et kuld koster altså ikke en bondegård.

    Jeg mener at:
    Det skal forbydes at opdrætte uden stamtavler.
    Alle blandinger/hunde uden tavle, bør steriliseres.
    Import af hunde hunde uden stamtavle, skal forbydes.
    Import af hvalpe/hunde med stamtavle, skal godkendes af myndighederne FØR importtilladelse gives.
    Det bør indføres at hold af visse racer kræver en licens.

    Det ville:
    Lukke dørene hundehandlernes marked.
    Mange af de overfald vi læser om i medierne, ville langsomt fade ud.
    Tvinge folk til at sætte sig ind i den race de nu måtte ønske at eje.
    Ville eliminere alle de annoncer om omplaceringshunde.
    Der ville ikke sidde så mange hunde på internaterne.
    Og rent sundhedsmæssigt vil det også være et plus, fordi man altid kender anerne på de hunde der er i landet.





  • #20   6. dec 2008 Hov - glemte lige, at priserne på tavlehunde kan man også kontrollere, ved at man lovgiver om hvad en hvalp/hund med stamtavle må koste + omkostninger ved ved at have kuldet.


  • #21   6. dec 2008 Smydi

    Du er frygtløs... *GG*


  • #22   6. dec 2008 Forstår ikke hvorfor det ville eliminere omplaceringshunde? Fx kender jeg et par, som skal af med deres Husky, med stamtavle og det hele, fordi de ikke gider den mere!

  • #23   6. dec 2008 Det ville hellere ikke eliminere alle omplaceringer, men det ville eliminere en stor del af dem

  • #24   6. dec 2008 Jeg synes faktisk at det er strengt at sælge en blandingshund eller en hund iden stamtavle til en høj pris. Hvis det er seriøst opdræt, hvorfor så ikke blive registreret? Det drejer sig vel bare om de udgifter der er. Og så er der jo ikke den store interesse i avl, er der?

    Og hvad sker der for folk som sælger deres blandingshunde og kalder deres avl for designerhunde. Synes det er langt ude.


  • #25   7. dec 2008 Søs - nemlig, du er jo knivskarp, der manglede "en stor del" i min bemærkning.

    Sandra D - nemlig, det har INTET med design at gøre. Men folk bilder sig åbenbart ind, at en Labradoodle er nemmere at sælgen end en, blanding af Labrador og Puddel....


  • #26   7. dec 2008 Jeg ryster bare på mit hovedet.

    Jeg elsker hunde, stort set alle slags, men forstår bare ikke altid folks intension med det eller de kuld hvalpe de får på deres hunde(e).

    Jeg har da os tænkt at jeg måske skal ha et kuld bamser på min Cookie efter hun er 2 år, og hvis hofter og led og øjenlysning og alt det der er fint. Men det bliver med stamtavle og det hele, og højst sandsynligt under mine forældres kennelnavn., hvor hun os kommer fra. Det er os min mors store ønske at jeg overtager navnet, når de ikke orker mere.


  • #27   7. dec 2008 Jeg kan følge dig hele vejen Smydi

    Og giver dig ret


  • #28   7. dec 2008 Har lige set 6500 på en chow chow blanding..... Hvornår stopper forbrugsfesten ??? nå nej, folk mangler penge :o(

  • #29   7. dec 2008 der er så meget snak om useriøse købere - hvad med useriøse avlere der kun avler for at tjene penge?

  • #30   7. dec 2008 M T jeg tænker meget det samme.

  • #31   7. dec 2008 folk der avler på populære racer der giver udtryk for at de ikke engang gider teste forældrene for noget som helst - hvalpene skal da nok blive solgt alligevel..det synes jeg er skræmmende!

  • #32   7. dec 2008 blandinger er for dyre i forhold til en med stambog,men når nu vi snakker priser er der så nogen der kan huske om der var forskel på prisen for tæve og hanhund for en del år siden .tæven var 1000 kr dyrere ?

  • #33   7. dec 2008 Evi - det ser man stadig, og sjovt nok mest på blandings- og tavleløse hvalpe. Det hævdes, at man tager mere for tæverne, fordi dem kan køber jo tjene penge på, ved at avle på dem !!!!

  • #34   8. dec 2008 ok . så er der lidt om snakken.

Kommentér på:
Priser på hvalpe

Annonce