{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.648 visninger | Oprettet:

Hvor meget sover jeres hunde? {{forumTopicSubject}}

Ja, har 2 dovendyr i hjemmet, de elsker at komme ud men er de indenfor dangderer de den på fuld skrue..

Vi har dog også en del sofaer og kurve, men det måtte nu gerne være lidt mere akrive, hehe smiley

Jeg går aftentur kl 23 - 24 og smutter så i seng når vi kommer hjem..

I dag stod jeg op kl 9, og de stod op klokken 2.. Wow de har sover igennem, men stadig ligger dei deres senge ude på terassen og glor på fulge smiley

Kan huske da Nate ikke kunne sove længere end til klokken 5, han er røget fra A till B hund smiley


Er jeres hunde også søvnlystne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget sover jeres hunde?
  • #1   21. jun 2011 Hehe det er sådan:

    Inde = sove
    Ude = lege


  • #2   21. jun 2011 Jeg ønsker mig forresten et nyt tastatur der virker!

    Staff Mixen..

    Ja, forstår det simpelthen ikke..


  • #3   21. jun 2011 Simone

    De virker sådan..
    Jeg vil have hvalp igen! smiley


  • #4   21. jun 2011 Molly sover også når vi bare er indenfor. hun var ude kl 21.00 igår og stod først op kl 12 idag..

  • #5   21. jun 2011 En hund har brug for 16-18 timers hvile i døgnet ( hvile... Ikke nødvendigvis søvn )

    Hvalpe endnu mere


  • #6   21. jun 2011 Hvor sjovt, jeg har nogle gange haft den tanke, om der var noget i vejen med mine hunde. Om det var fordi de kedede sig, at de lå så meget og slappede af.
    Men alle Jeres svar beroliger mig da.
    For vi har da haft en damp hund uden lige, men efter han er fyldt 3 år, er han som forandret. Ligger meget mere bare og slapper af. Sover ikke nødvendigvis, men ligger og kigger ud eller følger os med øjnene.


  • tattooist p
    tattooist p Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #7   21. jun 2011 *Fredsfyldt* .

    Mine sover ca 15-18 timer i døgnet alt efter hvad der sker i hjemmet, har vi gæster sover de mindre, for så skal der nusses.


  • #8   21. jun 2011 Mine sover fra ca kl 21 om aftenen under sofabardet. Fra kl 24-7 sover vi alle, og så står vi op. Hundene vækker os hvis vi sover længere, de ved jo ikke at der indimellem er ferie eller weekend.
    Jeg har aldrig oplevet at mine har været dovne og har sovet en hel eller halv dag.

    I løbet af dagen er der stort set altid en hjemme hos dem, så der sover de ikke meget, de tager en powernap engang imellem, men da de kan løbe frit ud ig ind hele dagen, ja så er de ret aktive.

    Jeg tror også, at har man flere hunde, så sætter de gang i hinanden.
    Når den ene hører en lyd - rejser de sig alle og løber hen og undersøger, når en jager en fugl - jager de alle, når en vil spille bold - kommer de alle osv.
    Hunde i flok får faktisk ofte en del mere mortion end ene hunde, for de træker hinanden med.


  • #9   21. jun 2011 Lulu er også en rigtig B-hund, og er ofte ikke til at slæbe ud af sengen - med mindre hun skal tisse, eller der er mad.

    Tilgengæld har hun damp i stor stil, når vi er udendørs. Vi kan være på stranden i flere timer, og alligevel er hun klar på en spurt i haven når vi kommer hjem. Tossede dyr.


  • #10   21. jun 2011 Min Golden er hyper, lige så længe man gider at lege med ham. Pyha. Også sover han ellers, eller leger med sig selv. Men hyper - det er han! :o)

  • #11   21. jun 2011 Julius er én stor omvandrende søvngænger ;o)

    Sover fra mellem 21 og 22 til ved 7-8- tiden.
    Og sover så igen fra ved 9-tiden til ved 16-tiden.

    Og derudover napper han da gerne en lille lur i ny og næ mellem lufteture, leg, mad osv.


  • #12   21. jun 2011 Nå kan lige se på de andre indlæg at Julius vist er ganske normal hvad søvnbehov angår ;o)
    Anede ikke at hunde generelt havde brug for SÅ meget søvn - troede bare at Julius var en træt teenager ;o)


  • #13   21. jun 2011 DKK Tavlesnob og Tina og Alex::

    Hmmm.... nu er jeg forvirret?
    Tydeligvis ikke samme sted I har jeres viden fra ;o)


  • tattooist p
    tattooist p Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #14   21. jun 2011 DKK Tavlesnob med DKCH basse .

    Det er ikke korrekt. Hunde der sover mindre en 14 timer i døgnet er ofte stresset hunde, jo mindre de hviler/sover jo mere stresset bliver de.

    Mine hunde sover rigtig meget og der er sku ingen af dem, der har adfærdsproblemmer, og nu har jeg arbejdet med adfærd i snart 30 år, og kan slet ikke genkende det du beskriver, heller ikke i ulveflokken som jeg bla. også har arbejdet med i mange år.


  • #15   21. jun 2011 Jeg har hørt en dommer udtale indenfor DKK at kennelhunde er i meget bedre form end mange privathunde, og det tror jeg er meget rigtigt.

    Har man mere end én hund så trækker de hinanden med, som jeg skriver, dvs de ligger ikke og daser i sofaen 20 af døgnets timer. De løber meget mere omkring (såfremt de ikke står i bur en hel dag) - jeg kan da se mine spæner meget rundt i løbet af dagen også udenfor gåturene - jeg kunne aldrig drømme om at lade dem ligge og sove 2/3 af deres liv - og nej mine er ikke stressede.


  • #16   21. jun 2011 Jeg blir dybt misundelige på jer med B hunde *G*
    Jeg har en B hund og en A+ hund *G*

    Altså begge slapper af når vi er indenfor, men Fadia har brug for aktivering fra morgenstunden af, så når hun vågner omkring kl.8 så er det op og igang med en form for mental aktivering..
    Så kan hun sagtens sove et par timer bagefter, men virkelig gå DØD er det meget sjældent jeg oplever med hende smiley

    Wictor er så stik modsat, han skal lokkes ud af sengen om morgenen *G*
    Han er godt aktiv når vi er igang, men han er ligeglad om det er 10min på en hel dag eller 2timer..

    Pt er Fadia f.eks igang med et i hendes øjne kedeligt fodersøg ude i haven, og Wictor SNORK bobler i sengen ved siden af mig *G*


  • #17   21. jun 2011 Kennelmor..
    Det tror jeg altså kommer MEGET an på hunden i sig selv..
    Ja Fadia kan sagtens få Wille med i leg, men gider han ikke så gider han altså ikke.. Så kan hun spille nok så meget op *G*


  • tattooist p
    tattooist p Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #18   21. jun 2011 Kennelmor !

    Der er jo selvfølgelig hunde der skiller sig ud, men stress er rigtig svær at opdage, nogle syptomer er nemme at se end andre, samt kan der komme følgesygdomme af det..

    Jeg har selv en stor flok hunde og tager hunde ind, som andre ikke kan håndtere.

    Stress symptomer kan være:

    Overdrevet Gøen.
    Løben efter egen hale.
    Manglende kontakt.
    Ingen appetit.
    Overdrevet appetit.
    Sluger maden.
    tynd afføring.
    Mave/tarm problemmer.

    ja meget andet.


  • #19   21. jun 2011 JAmen de hunde der sover dagen væk, de gør det jo også fordi de har muligheden for det - eller måske ikek har andre muligheder????

    Er jeg aktiv er mine hunde også - altså går jeg tur - gør de også, går jeg i haven-løber de også rundt derude, spilelr jeg bold-så gør de også, hopper ungerne i trampolin-så står hundene nedenunder og hepper med.
    MEn dovner vi mennesker herinde, ja så gør hundene det også.

    Der hvor jeg vil hen er, at er man ikek så aktiv i familien, ja så sover hundene selvfølgelig, er man på arbejde en hel dag, ja så snorksover de da også - men det er da ikek ensbetydende med, at de helst vil have det sådan.

    Tager I en bold nu og går ud og spiller - vil jeres dovne hunde så ikke lette rumpetten og følge med i begejstring??

    Måske sover jeres hunde så meget, fordi I er alt for kedelige og inaktive selv???


  • #20   21. jun 2011 Jeg skriver mine hunde ikek er stressede - og ja jeg kender godt symptomerne på stress...men at påstå at hunden gerne vil sove 18-20 timer i døgnet tror jeg er en misforståelse, jeg tror det er fordi folk selv er for inaktive, og så lægger hundene sig til at sove.

  • #21   21. jun 2011 Kennelmor !

    Det er godt nok noget af en påstand at komme med. Lulu gør hvad der passer hende, og ligeså tit er det at sove videre, når vi selv står op - ergo har det intet at gøre med, at vi selv ligger og sover dagen væk.

    Og hun har absolut ikke nogen adfærdsproblemer.


    Sakset direkte fra netdyredoktor:

    ''Aktivitetsniveauet hos hunde er meget forskelligt fra race til race, og varierer også meget i forhold til alder. Søvnbehovet hos hunden er også forskelligt i forhold til alder og aktivitetsniveau, men hunde sover dog almindeligvis mellem 12 og 16 timer i døgnet.''



  • #22   21. jun 2011 Og når det er sagt, så har Lulu stor tendens til stress - men det forekommer kun, når der netop sker for meget om ørerne på hende, og hun så ikke har muligheden for at ligge sig og slappe af.

  • tattooist p
    tattooist p Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #23   21. jun 2011 Kennelmor !

    kedelig og inaktiv er jeg ikke, jeg arbejder 8 timer hverdag, samt sover jeg ca 7 timer, i de 15 timer sover min hunde, resten af tiden bruger jeg sammen med familien tiden på hundene.


  • #24   21. jun 2011 JA, jeg er godt klar over at jeg provokerer, og for de fleste menensker er det jo sådan, at man sover og går på arbejde og der sover hundene.

    Men jeg vil vove den påstand at mange hunde derud sover fordi deres ejere ikke laver noget aktivt. JEg har da endnu ikek set den hund der lægger sig om på den anden side og sover videre, hvis man tager snoren elelr en bold frem og går udenfor.

    Deter jo selvfølgelig noget andet med hvalpe og gamle elelr syge hunde, det er ikke dem jeg snakker om.

    Mage hunde er i meget dårlig form herhjemme.


  • #25   21. jun 2011 Kennelmor !

    Selvfølgelig vil ingen rask hund takke nej til hverken gåture eller leg, men man er altså også nødt til at tænke på, hvornår man presser sin hund for hårdt.

    I ferierne, hvor der ikke arbejdes, og vi derfor er ''på'' fra morgenstunden kan jeg tydeligt mærke, at Lulu let bliver presset for hårdt, fordi hun netop ikke ''takker nej'', selvom hun måske i nogle tilfælde har bedst af at tage en slapper.

    Hvis ikke vi sagde stop for hende, ville hun da tåge rundt udenfor og lege med bold døgnet rundt, men der er altså grænser.

    Der er selvfølgelig racer, der har langt mere brug for, at der er ''gang i den'' hele tiden - men der er sandelig også racer der kører over i stress i stedet, hvis der altid er gang i den.

    Man er nødt til at finde den mellemvej der passer ens hund bedst - herhjemme foregår det i hvert fald på Lulus præmisser, når der skal ske noget.


  • #26   21. jun 2011 Det jeg reagerer på er alel dem i tråden der synes det er utroligt at deres hunde sover så meget - det kan jo godt være fordi der ike ksker noget!!!

    Og ja selvfølgelig har man en hund der stresser, så indretter man sig efter det....men jeg tror ikek på at en sund og rask hund synes det er fedest at sove 20 timer i døgnet - den gør det fordi der ikek er andet at lave.

    Jeg vil også vove den påstand at mange har adførdsproblemer pga understimulerede hunde.
    Til hundetræning har vi en del hunde der slet ikke kan træne før de har tonset rundt i en løbegørd med 5 andre hunde og brugt deres energi, de er så "stolte" af at deres hunde er så aktive. Jeg ser det mere som om, at deres hunde er understimulerede og har været inde hele dagen og nu endelig kommer ud i det fri. Mine hund der er ude hele dagen gider ikek den løbegård og den stress, hun vil træne med mig og har fuldstændig focus på "os to".

    SÅ det er selvfølgelig en knivskarp balance, men jeg vil vove den påstand (som jeg ikke har belæg for) at mange flere har adfærdsproblemer pga understimulerede hunde end der er folk der har adfærdsproblemer med overstimulerede hunde.
    Og stimulering er jo ikek kun vild leg og løb, det er i lige så høj grad stimulering mentalt.


  • #27   21. jun 2011
    Kennelmor !

    Jeg er fuldstændigt enig i, at langt de fleste adfærdsproblemer højest sandsynligt stammer fra manglende stimulering.

    Jeg reagerede blot på, påstanden om, at en normal hund ikke har brug for mere end otte timers søvn, for det mener jeg er noget man må vurdere individuelt, ved at se på sin hund - nogle racer ville fint trives med det, mens det ville være alt for lidt ''slap af tid'' for andre.


  • #28   21. jun 2011 Lige nu er bamse hvalp men håber han bliver en smule mere stille ikke at vi ikke skal lave en masse og gå nogen gode ture men jeg kan intet lave uden at jeg skal give ham opmærksomhed Med tanken om jeg ikke får aftensmad eller børn de næste 15 år så ved jeg sku ikke lige hvad jeg skal gøre. Tænker på hvordan andre klare det hele på 24 timer med hundetræning børn aftensmad familie osv.

  • tattooist p
    tattooist p Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #29   21. jun 2011 Kennelmor !

    Ja der er vi helt enige.


  • #30   22. jun 2011 Kennelmor:
    "Det jeg reagerer på er alel dem i tråden der synes det er utroligt at deres hunde sover så meget - det kan jo godt være fordi der ike ksker noget!!!"

    Det aner du dybest set intet om; hvordan vi andre er med vores hunde. I går var jeg til agility med den ene i to timer. Da vi kom hjem sov han resten af aften, og her til morgen var han stadig træt. Mine sover meget i hverdagen, fordi de bliver aktiveret mentalt, hver eneste dag. Det gør dem trætte og de sover mere. Hvis ikke de blev aktiveret mentalt, så ville de flyve rundt på væggene og være fysisk aktive hele dagen.

    Så som mange af de andre siger, så kan man ikke generalisere, der er forskel på hunde. Og mine to imellem er der forskel på. Når vi er hjemme i weekenden, så render den ene rundt hele dagen og leger og falder så omkuld om aften, den anden ligger og slapper af meget af dagen, og følger os med øjnene. Også er det altså lige meget om vi sidder stille eller render rundt hele dagen.

    Men igen, det er mit liv - jeg skal selvfølgelig ikke kunne svare på de andres vegne smiley



  • #31   22. jun 2011 Kennelmor :
    ...JEg har da endnu ikek set den hund der lægger sig om på den anden side og sover videre, hvis man tager snoren elelr en bold frem og går udenfor.....

    og Danielle:
    ...Selvfølgelig vil ingen rask hund takke nej til hverken gåture eller leg...

    Så er min Julius sgu syg! I hvert fald hver gang det regner voldsomt eller hvis jeg kommer hjem på den anden side af midnat og lige tænker jeg vil 'forkæle' ham med en ekstra tissetur (i håb om at få lov til at sove til kl. 9 næste morgen ;o). For i de situationer er han hverken til at hugge eller stikke i - han vender sig blot om og sover videre.


Kommentér på:
Hvor meget sover jeres hunde?

Annonce