{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.910 visninger | Oprettet:

Hvor meget sover hvalpe? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vores dejlige lille Dolf sover rigtig meget i løbet af dagen. Han kan være vågen og aktiv i en time måske, og så sove 2 timer, så kan han være oppe en halv time igen, og sove 2 timer osv. vil skyde på han nok sover halvdelen af dagen, eller mere.

Er det normalt? Han er snart 9 uger. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget sover hvalpe?
  • #1   13. maj 2008 det lyder rigtig nok, det er næsten som et barn:-)

  • #2   13. maj 2008 en hvalp skal sove meget, så i mine øjne er det godt at han sover så meget smiley

  • #3   13. maj 2008 jeg tør ikke sige om det er normalt eller ej, da payana er min første hund... men hun sover også mange timer i døgnet, og er kun 15 uger... men hvis jeg er ud i haven og er aktiv så følger hun med, så er der ikke tid til søvn.. først når det bliver for varmt...
    så jeg tror umiddelbart at det er meget typisk for hvalpe... eller hunde i det hele taget...
    tror ikke de er mere akiv end man selv gør dem til... hvis du ligger på sofaen, jamen så smider hunden sig jo også...?!

    jeg lover ikke at det er 100% rigtigt... men det ville være mit umiddelbare bud...


  • #4   13. maj 2008 en hvalp kan sagtens sove 20 timer i døgnet og så er der ellers knald på resten

  • #6   13. maj 2008 Det er helt normalt. Sådan var Sophie også de første uger. Jeg fik hende altså da hun var 11 uger, og der sov hun så meget. Jeg var også selv overrasket, men så skal man jo tænke på hun var en lille baby, og et helt nyt hjem. Så bliver man altså træt smiley
    Men bare rolig, der skal nok komme gang i din hvalp smiley


  • #8   13. maj 2008 Det er ligesom små børn.
    Sove, spise og nærkontakt det er de vigtigste ting. Det er det, der hjælper den lille hvalp til at vokse og udvikle sig.


  • #9   13. maj 2008 ja de sover rigtig meget, det er helt normalt.
    næsten alle mine hvalpebilleder af samson, er taget mens han sover i arm arm med min kæreste på gulvet..........
    PS: mænd har ikke brug for så meget søvn som en hvalp, men de vil gerne ;0)


  • #10   13. maj 2008 det er rigtigt at hvalpe sover så meget ... det er der de vokser ... min hvalp sover rígtigt meget i løbet af dagen...

  • #11   13. maj 2008 Ok, det er jeg glad for at høre.

    Han synes det er super hyggeligt at ligge i skødet eller i armen hos os og sove, men er det en dårlig vane at lære ham? smiley Og ja.. han er også begyndt at sove i sofaen, det er jo så sødt når han ligger der.


  • #12   13. maj 2008 Tja, det kan det meget vel blive.
    Vores er 12 uger, og vil derfor også rigtig gerne sove hos os. Han kommer slet ikke op i møblerne, derfor sætter vi os ned på gulvet til ham. Når han så er faldet i søvn, ligger vi ham over i kassen.
    Dårlig vane... Måske, men så længe det er nede på gulvet synes jeg det er okay.


  • #13   13. maj 2008 ja det er helt normalt - det er jo fordi, den ligger og lader op til at være den energibombe, som om få uger skal i gang med at terrorisere hele husholdningen :o)))))

    Der er en laaang periode i en hvalps liv, hvor man tænker tilbage på de uger, hvor hunden bare SOV :o)))

    God fornøjelse med den lille ;o)


  • #14   13. maj 2008 Det eneste, der sætter grænsen er, hvad du selv har lyst til at hunden gør, når den er voksen...
    Så vil du ikke have ham i møblerne der, så skal han heller ikke være der nu ;o)

    At han falder søvn i armen synes jeg lyder rigtig dejligt og trygt - noget der giver god flokfornemmelse..
    Og det er jo også hyggeligt med en voksen hund...


Kommentér på:
Hvor meget sover hvalpe?

Annonce