{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

vi er jo alle forskellige.... {{forumTopicSubject}}

ja her foran hvor jeg bor er der hundetræning hver torsdag.. lige nu render der noget der ligner en schæferblanding, en labrador og en muskelhund (ligner ufatteligt meget en amstaff) rundt dernede og ska lærer nye ting..
det er i hvert fald ikk nogle særlig gamle hunde og træningen går ud på at gå pænt, ligge stille mens ejer går lidt rundt og hmm ja, noget der lignede at hunden sku snige sig afsted..
nå men det der virkelig får mit pis i kog er den måde at træner opfordre ejerne til at hakke hunden en i snoren når den ikk lige hører efter.. altså trække meget pludseligt og kraftigt tilbage i snoren..
den der ligner en amstaff kommer krybende hen til ejer når den får sådan en omgan og logrer nervøst med halen.
jeg ville aldrig gå ved sådan en hundetræner, der helt bevidst træner kæft, trit og retning på den måde.
men vi er jo alle forskellige...

ja sku bare lige ud med min galde og har nu trukket for så jeg er fri for at se mere.. klapper min hund og fortæller ham at han er en heldig skid;-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vi er jo alle forskellige....
  • #1   16. jun 2011 jamen nogen gange tror jeg de har trukket deres bevis i en automat..
    hvis der var nogen der sneg sig ind på min hund og trak ham i halen ville han da dø af skræk.. og reaktionen ville da helt sikkert være at jeg ville ha et omvandrende nervevrag..
    man sku indfører at trænere sku til test en gang hver 5. år eller sådan for at se om de følger med tiden og ikk står fast i de gamle vaner

• #2   16. jun 2011 hahaha den har jeg godt nok aldrig hørt før.... hvor fa'en har hun hentet den viden henne???
    men har godt nok os hørt nogle sjove nogle en gang imellem hvor man ikk helt ved om man ska grine eller græde over at de stadig sidder fast i den tid..
    hvis jeg var hundeinstruktør, så ville jeg da sørge for at holde mig ajour med hva der sker af nye ting og tage kurser for at følge med. man ka jo altid lærer noget nyt også selvom man er uddannet..

• #3   16. jun 2011 ja så er det sku ikk nemt.. og hvor er det dog ærgeligt at folk med den magt de jo har går og spreder sådan nogle rygter.. og så er det jo nok ikk lige der man gider være hvis man er ejer af en muskelhund.
    det er utroligt man ska kigge sig så godt for når man ska ha trænet sin hund. og når de så ligefrem anerkendt i DKK så tror folk jo de er i sikre hænder. og det burde de os være. men som ny hundeejer der bare gerne vil gøre det bedste og gå til hundetræning og få en god, lydig og ikk mindst tryg hund ud af det, så er det jo en jungle at finde rundt i og så ka man hurtigt komme til at hører efter alt hva der blir sagt.. også selvom mavefornemmelsen siger noget andet..

• #4   16. jun 2011 ka jeg virkelig godt forstå... ville jeg godt nok heller ikk stå model til.
    det er jo os umuligt at få "hul på bylden" i sådan en klub.. desværre.. tror os ham træneren her er uden for fornuftens rækkevidde.. ved faktisk ikk engang om han er uddannet eller selvlært..

• #5   16. jun 2011 Når man læser sådan noget (og det kommer jo desværre jævnligt op herinde), bliver man GLAD for sin træner.
    Hun er uddannet ved Lone Greva - og simpelthen så sød og forstående... Alle hundene elsker hende, og hun VIL IKKE se, at man trækker/rykker i hunden - eller råber/skælder ud, hvis den ikke forstår en kommando.
    Vil håbe for alle, at de kan finde én som hende :o)

• #6   17. jun 2011 gitte: ja sådan nogle ska man holde fast ved:-) og huske at sige det til dem med jævne mellemrum så de ved at de er vellidt:-)
    og ja man ka håbe at alle finder sådan en træner..

• #7   17. jun 2011 sunshine: ja der er jo nogle der er tilhængere af den metode så de bevidst vælger et sådan sted.

Kommentér på:
vi er jo alle forskellige....

Annonce