{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu skal vi jo
  • #1   6. apr 2005 Rikke: skal jo også igang i den lille afdeling:o))

• #2   6. apr 2005 øvelsen kan jo da starte hved den første bold du kaster til ham lige fra nu af Tina

• #3   6. apr 2005 Det eneste Gizmo gider at appotere er sin bold og det er kun inden for.. uden for gider han ikke sådan noget "pjat" det skulle man i hvert fald tro han tænker!!! Jeg har aldrig trænet det så meget med ham det vigtigste for mig var bare at han ville aflevære det han havde nå jeg bad om det.. så jeg er nok ikke til så meget hjælp her!!!

• #4   6. apr 2005 claus: ja der er rigtigt, bolden er starten, der er jo det med den aportbuk, den er bare så kedelig, bolden er noget sjovere..

• #5   6. apr 2005 og så kun så længe den gider så stop

• #6   6. apr 2005 Vi har knoklet noget med den store, han syntes bestem det var for kedeligt i starten, men nu går det da lidt bedre*G*
    Så nu skal det gøres lidt anderledes...

• #7   6. apr 2005 Ja det jo det, starter med bolden, så må vi se hvordan det kommer til at gå, skal jo bruge aporten engang ude i fremtidn, der er da heldigvis lang tid til med den lille vuf....

• #8   6. apr 2005 Det er klaret, var lige ude og lave "marvben" så de er klar til i morgen*G*

• #9   6. apr 2005 Ja du ved når de er brugt færste gang fylder jeg den med leverpostej og tørkost også en tur i fryseren, så er de bare gode og det tager tid at tømme dem igen*G*

• #10   6. apr 2005 Ja det er de så er der mere at arbejde med...

• #11   6. apr 2005 Det problem er jeg ikke stødt på Hmm

• #12   6. apr 2005 Ellers kan du prøve at bruge de der kalkmarv ben de skulle da ikke mugne

• #13   6. apr 2005 Hej Tina,
    Jeg plejer at dele apporteringen op i så mange små bidder som muligt. I starten er det fuldstændig ligegyldigt hvad du træner med - bare det er noget hunden gider at lege med. Jeg indlærte det på Hugin med en gul plastik kop .. det var lige hans yndlings legetøj på det tidspunkt. Han gad slet ikke dummyer ... men den dag idag henter han alt.
    Jeg ved ikke hvordan din slut-øvelse skal se ud .. i DRK skal de lave en siddende aflevering til brugsprøven.
    Jeg deler som sagt øvelsen op i flere:
    1) Hunden skal lære at tage frivilligt fra hånd
    2) Hunden skal lære at bære
    3) Hunden skal lære at sidde når den kommer hjem
    (helst på tegn eller fløjte for at undgå for megen kommanderen når den kommer hjem)
    4) Hunden skal lære gå fra stå til sit med dummy i munden
    5) Hunden skal lære at hente og bringe
    5) Hunden skal lære "lige ud og lige hjem"
    MIn erfaring er, at man skal passe på med for mange kommandoer og for megen "dressur" .. specielt når de kommer hjem. Så er det ikke sjovt for hunden at komme hjem og den fristes til, at lave udflugter (overspringshandlinger). Derfor forlanger jeg først en pæn aflevering når grundtræning hertil sidder på ryggraden. Så kommer det hele nemlig af sig selv. Jeg venter til den dag hvor hunden kommer glad hjem med god energi og et godt greb om dummyen - så sætter jeg mig på hug og fløjter den i sit. Så lykkedes det uden nogen form for konflikt og hunden synes det er fedt.
    Mvh Marlene

• #14   7. apr 2005 JA jeg har jo foreslået Shaping for dig :o) Jeg kan sige at da jeg var ude i hundeklubben til den temaaften, så vi en hvalp, som aldrig nogensinde havde set en apport. Der gik ikke ret lang tid før den kunne tage apporten op fra gulvet, og lægge den i sin førers hånd. Det er da imponerende! *S*

Det er også en dejlig nem øvelse, som man kan træne stille og roligt hjemme i stuen :o)

Men som sagt. Linket: (link fjernet)
    *S*:

Forresten: Nu glæder jeg mig bare til at høre hvor dejlig hun er ;o)

Kommentér på:
Nu skal vi jo

Annonce