12.100 visninger
|
Oprettet:
Patella operation, nogle erfaringer?? {{forumTopicSubject}}
Jeg var i går ved dyrlæge med min bette chihuahua for anden gang mht. patella. Første gang var hun under 1 år, og de må derfor ikke konstatere patella, så vi var derovre igen i går hvor dog fik konstateret grad 1 i venstre bagben. Hun halter hvert andet skridt ca, og til tider døjer hun med at sidde optimalt pga. det drillende knæ.
Min dyrlæge ville stærkt anbefale operation når hun blev generet af det i den grad hun gjorde..
Nogle der har erfaringer med vellykkede operationer og prisklasser?? (bare så man ved hvad man nogenlunde skal forvente, vil gøre ALT for min prinsesse )
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
han gennemgik operationen i mandags vi fik ham tirsdag. Den var vellykket. men han var slet ikke sig selv og kastede de smertestillinde op og de havde syet sån så der sad hår i såret. Han er lidt mere frisk nu, han trækker stadig benet op engang imellem, de har sagt han vil kunne agillity og parre igen, men ved nu ikke helt...
du kan også spørge Gizmo@ hendes chi gizmo har også gennemgået patella operation i begge knæ(han skal havde stål i benene resten af livet, hvis jeg husker rigtig)
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 55
Hvor forfærdelig han blev sparket af en på knallert Nogle mennesker er bare for sindssyge..!!!
jun 2009
Synes du skal spørge inde i chigrupperne, der er nogle rigtig chi eksperter, som garenteret vil kunne hjælpe:-)
Salto er heller ikke så glad for mænd og det her har gjort det værre,
det skete ikke engang på et fortov, men på et grøntområde hvor knallert slet ikke må være
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
Jeg fik min buddy opereret for Patella luxation, da han lige var fyldt 1 år. Han havde grad 2-3 på ve. bagben. Og de rådede os absolut til operation. Selv om jeg syntes at han galloperede som en Greyhound. Men der havde jo været enkelt episoder, hvor han lige pludselig satte sig ned og ikke ville gå længere. Eller også blev han kortvarigt springhalt.
Så vi blev henvist til Varde dyrehospital, der skulle have nogle meget dygtige kirurger. Og der fandt man, at Buddy næsten ingen knæskalsfordybning havde, så man høvlede lidt af knoglen og fæstnede knæskallen med lidt stifter , så knæet blev stabiliseret.
Der gik en 6-8 uger, efter operationen, inden han holdt op med at gå på tre ben. For til sidst blev det vist lidt af "en dårlig vane", hmm.
Den operation gav vi 7000kr. for. Og idag spurter han ca. 100km/tim, he he. Altså en særdeles vellykket operation.
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 294
Pattella, kan det give knæ i hoften og lidt skævt ben? For han halter og sådan noget.
Skal til røntgen med ham om to uger. Og er bare SÅ bange for dommen.
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 225
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
Vores franske bulldog blev opereret, og det gik fint - desværre var vi nok for optimistiske mht. aktivitetsniveau, og ét af ledbåndene i knæet gik løs, så han haltede og måtte opereres igen. Der gik lang tid efter, før han gik normalt, men derefter havde han ikke gener af det. Det var dog en stor omgang rent pasningsmæssigt begge gange, og man skal VIRkelig overholde de retningslinier dyrlægen stiller op for, hvornår hunden må hvad.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.203
Fik hende opereret på Varde dyrehospital, da de har en knogle specilatist. Jeg ville bestemt ikke have en "amatør" dyrlæge til at pille ved min hunds knæ, sagt med andre ord jeg ville være sikker på at dyrlægen havde lavet lige den operation mange gange før. Betalte 8850 kr. men fik hende også røgtenfotograferet i hofterne.
Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig.
lea og banditterne M: Hold k.... hvor var jeg blevet tosset hvis de ikke havde babert min hund ordenligt så der sad hår i såret. Når det ser sådan ud udvendigt, hvad har de så ikke lavet indvendigt. Men det er også bare mig.
jan 2010
Hedam: Allerede i oktober fik hun en anmærkning i journalen at hun havde løs knæ (de måå jo ikke konstatere patella før de er 1 år) Opdrætter ved det godt, vi har talt med hende nogle gange med henblik ¨på at vi skal have nogle penge refunderet.. Vi gav jo 13000 for hende - så burde det ikke være fair at vi skal betale 7-8000 kr for en patella operation også..
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
Men man bliver da altid forfærdeligt ked af at få den besked. Også fordi man jo så kan skrotte sine evt. planer om avl på denne hund:o(
jan 2010
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 225
jun 2009
De havde barbaret, selv den ene klokke var barberet, men de har åbenbart ikke tjekket såret godt nok. Vi overvejer også at skifte dyrlæge, men de to andre dyrlæger tæt på os stoler jeg ikke på.
Patella operation, nogle erfaringer??