1.655 visninger
|
Oprettet:
Min hund SKAL bo på gård {{forumTopicSubject}}
Jeg er faldet over det mange gange i annoncer. Og jeg har aldrig helt forstået det. At man elsker sin hund, og vil den det bedste er jeg med på, men at man fravælger nye ejere, fordi de ikke bor på en gård, synes jeg er tosset. Senest har jeg set en annonce på en mindre race, som ikke bliver solgt til folk i lejl. - primært til folk der bor på en gård, fordi hunden elsker at være ude. Men.. gør alle hunde ikke det? Er det så kun gårdejere der reelt kan give hunde de bedste vilkår?
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.339
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Har du tænkt på at sælgeren sansynligvis har en grund til at stille nogle krav op for hvem der kan købe hunden ?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Polly derimod kan bruge timer i haven og gården også uden jeg nødvendigvis foretager mig noget med hende. Jeg har aldrig helt fundet ud af, hvad hun EGENTLIG laver, men hun tuller rundt og hygger sig. Snuser, kigger, flytter lidt rundt på småting, hun finder og leger med kattene. Hun kan også rigtig godt lige at komme på tur, men jeg ville faktisk synes, det var lidt synd, hvis ikke hun havde muligheden for at tulle rundt for sig selv i en have.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
hvis jeg nogensinde skulle af med hunden
jun 2006
jul 2008
Jeg ved bare fra mig selv, at når vi er i Kbh hvor min kæreste bor i lejl. (dog med have) er vi meget bedre til at komme ud med Naquita og bruger mange timer på gåture og hundeskov, end jeg må indrømme jeg gør herhjemme hvor vi har haven. Til gengæld er jeg kun i Kbh i weekenderne, så det hænger også sammen med at vi har mere tid til at gøre de ting.
Studsede bare grundig over man ikke vil sælges en lille hund som ikke kræver betydelig motion, til nogen der ikke bor på gård.
dec 2008
Jeg synes så, man kan fravælge af alle de grunde, man har lyst til uanset hvad andre mener om det og uanset om man har "gode" argumenter eller ej. Man bestemmer selv suverænt, hvem man har lyst til at sælge sin hund til og sådan skel det være
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 574
Og hundetræning 3-4 gange om ugen
Til gengæld kunne han lige så godt bo i et parcelhus eller lejlighed, for han får ikke lov at rende frit rundt uden opsyn.
Han er med ude, men altid for enden af en lang snor så jeg ved hvor jeg har ham.
Måske ikke lige det man forventer ved at bo på en gård
Så der var sælger blevet snydt, hvis de havde solgt til mig
jul 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 130 Svar: 620
jul 2008
Men jeg har jo oprettet tråden for at få en debat igang, så det er dejligt med så mange synspunkter.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 874
da jeg havde hvalpe solgte jeg dem heller ikke til nogen der boede over stueplan, da jeg tænkte på deres opvækst. og deres race. jeg selv hor i stueplan i lejlighed i midtbyen med en berner sennen. ingen problemer, vi går 3 ture om dage hvis ikke mere og ellers ligger hun i den fælles have (kun vi ruger) men kunne aldrig finde på at have en jack russel eller en border collie i mit hjem, pga hundens aktivitet.
dec 2008
Det ville jeg sikkert også, men jeg tror også, jeg ville have nogle ufravigelige krav, hvor det egentlig var komplet ligegyldigt, hvad folk ellers kunne tilbyde og så er der jo ingen grund til at bruge en masse krudt på at høre mere.
Nu skriver flere, at der er hunde på gårde som enten kun løber rundt for sig selv eller slet ikke får lov at løbe løs. Det kan jo være, der er flere krav til nye ejere end lige det med at BO på en gård.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Jeg synes bare det er meget mærkeligt at boligforhold er et så fast krav. Det handler vel om, hvordan ejeren behandler hunden. Hvad med hende, som er naturfreak og tilbringer hele dagen ude sammen med hunden, men bor på 20 kvm på 2.? Er det så dårligere end en gård?
jul 2008
Iforhold til Naquita kan jeg til dels forstå det, men ikke i forhold til sådan en lille race.
jul 2008
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
End at den bare skal bo på landet for at kunne komme ud
dec 2008
Tjah, jeg kunne finde på at vælge fra, hvis vedkommende havde gule gummistøvler eller lignende, jeg ikke brød mig om. Jeg ville virkelig være hys, tror jeg.
wilhelmina
Polly er godt nok ikke hårløs men dog CC og ret lille. Jeg ville ønske, jeg havde en større have og det kunne sagtens komme til at være et krav, hvis hun (gud forbyde det) skulle sælges.
jun 2006
der er hunde som ikke har psyke til at bo i bymiljøer... uanset hvor meget de så bliver luftet og aktiveret ...
jul 2008
jul 2008
dec 2008
Jeg tror ikke, en stor have ville være et ultimativt krav, da min egen som sagt ikke er specielt stor, så hvis du var VIRKELIG sød, kunne du måske få lov selvom din have var lille :D. 3x1 time om dagen hver dag, ville til gengæld være for meget for hende, tror jeg, så det ville bestemt ikke kunne erstatte havetid. Hun ville nok følge med på turene, men det er i haven, hun hygger sig. Hun er ikke den, der står og hopper og danser, når jeg finder selrne frem - nogle gange må jeg faktisk ind og hente hende på sofaen. Men hvis jeg åbner døren til haven, er hun der som en mis
jul 2008
Naquita kunne sove i haven hvis hun fik lov, hun elsker også sin have.
jul 2008
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 1.069
Jeg ville dog sige at om man bor på en gård eller hus med have kan jeg ikke se den store forskel andet end størrelsen selvfølgelig. og lige meget hvad så skal en hund jo ud og gå så håber da ikke det er fordi så kan den løbe rundt i haven uden gå ture..
Jeg kan godt forstå en hund som kræver plads ikke kan bo i en lejlighed og det er jo en ærlig sag at man så siger den ikke skal i lejlighed og det syntes jeg er en super god ide at oplyse så køber eller sælger ikke spilder sin tid.
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 79
– Jeg er nok også lidt miljøskadet. Er selv vokset op på en gård med hund, hvor vi nærmest dagligt gik gode ture i det fri, og jeg har set, hvor meget hundene elskede det.
Jeg kan også tydeligt mærke på min egen hund, at hun finder en anden ro, når vi er på gårdbesøg i mit barndomshjem. Her kan hun løbe frit uden snor overalt og kan bruge timevis udenfor, både med mig og i sit eget selskab.
Det er såmænd ikke fordi, der ikke er "ro på" herhjemme, men hun er langt mere opmærksom på mig og mine gøremål. Jeg tror det er sundt for hende, at få lov at opleve ting på egen hånd uden at jeg konstant er i den anden ende af snoren.
Dér sætter vores lille have altså en væsentlig grænse for hendes udfoldelser, og herhjemme er snoren en fast del af hendes hverdag på lufteturene.
Hvis hun nogensinde skulle væk fra mig, ville det være et krav, at hun kom ud på en gård. Jeg kender min hund og ved, at hun absolut ikke er lejligheds-materiale.
Vi flytter også på landet first thing når økonomien tillader det!
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 874
dec 2008
De gule gummistøvler var bare et eksempel på noget, der ikke har en dyt at gøre med, hvordan man er som hundeejer eller hvordan min hund ville få det. Jeg ved ikke om det lige ville være gummistøvler, der gjorde udslaget for mig, men jeg kunne garanteret sagtens få en fiks idé om et eller andet tilsyneladende ligegyldigt som gjorde, at der skulle den bare ikke hen.
wilhelmina
Jeg tror, det er en kombi af, at hun selvfølgelig er løs, at ingen andre bestemmer tempoet og, at der er trygt og roligt. Hun er også løs på mark, i skov og ved strand og nyder det i fulde drag, men der er gerne så meget at forholde sig til, at hun meget af tiden ræser rundt og så kan hun jo risikrer at Disen eller jeg vil en anden vej. I haven foregår det hele i hendes eget tempo og på hendes præmisser.
Dermed bestemt ikke sagt, at hun skal nøjes med haven. Hun elsker også de andre steder, men det er to forskellige ting, som jeg nødigt ville have, hun skulle undvære nogen af
dec 2008
Der er forresten også den fordel ved haven, at man kan gå ind og ud. Når det er meget koldt eller varmt, kommer hun nemt til at fryse eller svede, hvis vi er afsted for længe. Fra haven kan hun jo nemt gå ind og få varmen eller dampe lidt af i 5 minutter og så ud igen. Jeg tvivler på, nogle gad at gå med hende 50x5 minutter om dagen vinter og sommer og hvis det endda var i byen, ville det jo give noget af en transport at skulle ud til skov eller strand 50 gange hver dag.
Og så ligger hun faktisk også meget udenfor og bare slapper af og nyder det. Når vi er på tur, lægger hun sig ikke på den måde
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 326
Min gamle tæve kan ikke holde til gåture længere og har bedst af selv at kunne bestemme hvor meget hun vil være aktiv... (for meget aktivitet til hende og hun bliver urent gående bagtil og snubler af og til)
Hun har boet i lejlighed, men lå bare foan døren og ventede på at komme ud! hun har boet i villa, men opholdt sig i haven 23 timer i døgnet uanset vejr... hun trives absolut bedst herude på landet
Nikki er rædselsslagen hvis jeg sætter en snor på hende og går en tur med hende... hun kan ikke klare sig i den store vidde verden og går bare og hyler til hun er hjemme igen... han boet på landet (i en boks) så købte vi hende til en villa, men hun vil helst ligge inde og putte hvis ikke der er 25grader udenfor... hun ville sagtens kunne nyde et liv i en lejlighed med en blød sofa... men hun er altså ikke god til gåture... hun er simpelthed utryg!
Zeus, bliver dog luftet af og til for han nyder at lugte alle steder... og han kan slet ikke få noooook... Men han kan også tudse rundt i "haven" i flere timer uden egentlig at foretage sig noget.... det nyder han også til fulde... bare at ligge midt på græsset og slikke sol er også lige i hans smag...
han har bare brug for at have plads til store armbevægelser, og han har boet i villa og det var altså ikke lige ham...
Så nogle hunde er til det ene andre til det andet... og jeg som kender mine hunde, ved jo så også hvad de kan bedst med... og derfor ville det også være forskellige krav jeg ville sætte op hvis mine skulle sælges...
Min hund SKAL bo på gård