{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

Ondartet kræft i analsækken - Behandling??? {{forumTopicSubject}}

Kære Alle Jer !!!

Som I godt ved - så fik Min Elskede Dina konstateret ondartet kræft i analsækken, som havde bredt sig til bughulen.

Har I oplevet det? Hvad har behandlingen været?
Kan en hund overleve dette? Operation eller stråler?
Hvor lang tid går der hvis en hund får det konstateret før hun/han dør af det? Hvor lang tid er sygdommen om at udvikle sig?

Jeg var på Universitetshospitalet med Dina og de prøvede at operere hende, men det var umuligt og hun døde.
Jeg bebrejder mig selv SÅ meget, at jeg IKKE har opdaget, at Min Elskede Dina var syg og skulle til dyrlæge.
Men hun var til kiropraktik en uge før jeg fik det konstateret - og denne dyrlæge sagde, at hun var fin og frisk smiley

Jeg havde IKKE mistanke om Noget som helst - og det er stadig et chock og har Så Svært ved at jeg ikke kunne have set tegn på det og hun kunne have været rask i dag.
Derfor spørger jeg nu alle jer, der både har hjerte og forstand på Vores Elskede Hunde - hvor hurtigt går det før sygdommen starter til den har bredt sig og man kan se det på en hund?
Jeg kunne se Dina havde svært ved at komme af med afføring og søgte dyrlæge straks.
Når kræft starter i analsækken kan det så behandles og hvordan?
Kh & Tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondartet kræft i analsækken - Behandling???
  • #1   8. jun 2011 Undskyld men er kræft ikk kræft?der er vel ikke noget der er godarteet??

• #2   8. jun 2011 Jeg ville aldrig nogen sinde begynde at give en hund kemo eller stråler, det er et menneskeligt behov og ikke for hundens skyld. Ved ikke hvor udbredt det er at behandle med kemo til hunde

• #3   8. jun 2011 Du skal ikke bebrejde dig selv for ikke at have opdaget at din hund havde kræft. Det er en ondskabsfuld sygdom, som kommer snigende som en tyv i natten.

Det er som med os mennesker, symptomerne er diffuse til en start, og så tager den fat. Og så er det for sent.

Glæd dig i stedet over at du fik mange år med din elskede hund og tilgiv så dig selv for ikke at have opdaget det i tide.

• #4   8. jun 2011 Det lyder ikke rart. Held og lykke med et godt forløb !

jeanette-Antisnob:-)) (miss you!!) N :
    Kræft er ikke bare kræft.
    Det kommer an på hvor meget det er og hvor det sidder og hvilken slags det er. Og noget kræft er mere aggressivt end andet.
    Og selvfølgelig så kommer det også an på hvormeget erfaring kræftlægerne har med den form for kræft.
    Jeg kender ikke noget til den form for kræft din hund har.

• #5   8. jun 2011 Jeannette - kræft er ikek bare kræft, der findes mange forskellige typer og nogle er meget agressive andre er ikke. Så prognosen afhænger både af hvilken form for kræftceller der er tale om og hvor kræften sidder.

Jeg vil ikke begynde at behandle en af mine hunde for kræft, jeg vil få den aflivet når den begynder at få smerter eller ubehag.

Jeg er ked af at du mistede din elskede hund Helle, men du har absolut gjort hvad du kunne, så du skal ikek have dårlig samvittighed over noget som helst.
    Glæd dig over, at din hund blev så gammel som den gjorde og at den har haft en skønt hundeliv så længe det varede.

• #6   9. jun 2011 jamener vi ikk enige om at kræft altid er farlig? altså selvom nogen er mere slemt end andre kan det vel ikke være godartet?
    Det ikk en hån til trådstarter men jeg har bare hørt det flere gange fra andre også så jeg undres

• #7   9. jun 2011 Jo kræft er altid ondartet, men kræft er ikek bare kræft, for nogle former er farligere end andre.
    Man kan jo tale om, at en knude kan være godartet eller ondartet, og er den ondartet, ja så er det kræft.
    Man opdelr kræftformerne efter i hvilket væv de kommer fra og så inddeler man dem i stadier ud fra, hvor meget de har spredt sig til andre dele af kroppen.

Så det er både typen og stadiet der er afgørende for, hvor farlig kræften er.
    Har man en aggressiv type i et udbredt stadie eks stadie 4, så er det meget farlig og svært at helbrede, men har man en langsomt voksende type kræftceller i stadie 1 f.eks, så er der meget gode chancer for helbredelse.

Eks er hudkræft en kræftform med gode helbredelsesmuligheder, hvorimod modermærkekræft kan være livstruende og man kan dø indenfor måneder, hvis man ikek har opdaget det i tide inden det har spredt sig.

• #8   9. jun 2011 kennelmor det var det jeg mente at kræft ikke kunne være godartet
    ved godt der er forskel på hvor farligt det er og om man kan oprere
    Det mere det der folk kalder det godartet og ondartet

• #9   9. jun 2011 Jeg tror de med ondartet mener, at kræftformen er agressiv.

• #10   9. jun 2011 jens hvis du gider læse hvad jeg skriver har jeg udtrykkeligt skrevet det ikke er til hende men fordi jeg undre mig over om der var godartet kræft så den frihed tager jeg mig når jeg har sagt det pænt først

• #11   9. jun 2011 og har iøvrigt selv mistet min svigerfar forrige år til kræft ,,min mor og far har jeg også msitet så ubetænksom er vist det sidste du kan síge om mig tak

• #12   9. jun 2011 Jens,,ja det forventer jeg hun gør og skrev derfor det ikke direkte var til det men hun skriver selv ondartet kræft og derfor spørger jeg

Jeg kan sagtens tage hensyn men forstå ikk hun ikk selv har sagt det og hvorfor du skal blandes ind i det??

• #13   9. jun 2011 Og Jens jeg havde faktisk lukket min debat du tager den op igen !!

• #14   9. jun 2011 Ok hermed afsluttet

Kommentér på:
Ondartet kræft i analsækken - Behandling???

Annonce