{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

BARF og at være på farten {{forumTopicSubject}}

Ja altså, jeg er simpelthen bare født ultra nysgerrig:

Der bliver jævnlig oprettet fodertråde herinde og der er næsten altid nogen, der anbefaler at barfe hunden.

Jeg kan godt lide konceptet, men synes det er lidt for besværligt og det fylder for meget i fryseren.

Men jer der barfer, hvad gør I, når I er på farten med hundene??

Tørfoder kan man tage en pose og slå en knude på og så afsted med teltvogn.

Hvordan opbevarer I jeres barf-mad til en lille uge på f.eks. camping, når I også skal have plads til jeres egen mad i sådan et lille køleskab, hvor der måske ikke engang er frost?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BARF og at være på farten
  • #1   8. jun 2011 Jeg var lige ved at oprette samme emne :o)

Og hvad hvis hunden skal passes i en ferie ?

• #2   8. jun 2011 Hehe Tina smiley

• #3   8. jun 2011 Når min hund bliver passer spørg jeg altid om passeren vil fodre med råt, vil denne ikke dette, så får hun enten noget godt tørfoder med eller frysetørret barf.
    Det sidste skal man lige tilsætte lidt vand - det kan man som regl overtale passeren til smiley Og så vejer det ikke så meget og er lettere at tage med i bilen eller toget.

• #4   8. jun 2011 Vil passeren gerne fodre med råt, så gør jeg det nemt og portionspakker inden hun skal afsted.

• #5   8. jun 2011 Ginne -

Ville det så være tørfoder som f.eks. Orijen, der skulle bygge på BARF principper?

• #6   8. jun 2011 Men skulle jeg f.eks. på camping så ville jeg da bare købe hundens foder på turen.. Især hvis det var en større hund. Hvad enten man handler ved forhandlere eller selv sammensætter hundens diet, så kan man jo få det over det meste af landet i dag. Og jeg skulle uden tvivl alligevel ind og handle mad til mig selv, så er lidt hakket oksekød, eller en pakke kyllingevinger i indkøbskurven jo let klaret.. Og så kan det jo holde sig et par dage i køleskab..

• #7   8. jun 2011 de gange jeg har passet hund imens vi har været på camping, har han fået Marcus Mühle...det skulle vist være det tørfoder der svare mest til BARF....har vi passet ham herhjemme har vi fået det i portioner, som Ginne beskriver det

• #8   8. jun 2011 nå ja C&K det har vi også haft noget af

• #9   8. jun 2011 Sarah> Ja, jeg har altid en lille pose tørt stående (Petcuren Nöw), skulle fryseren stå af eller skulle jeg glemme at tage op osv. og jeg ikke gider hente fresk hos købmanden. Mere striks er jeg altså ikke med det smiley

• #10   8. jun 2011 vi var 14 dage i Frankrig på telttur sidste sommer med to hunde på barf.
    Vi købte mad til dem fra dag til dag, så de fik smagt lidt franske specialiteter ;o)

Når de ska passes får de bare deres foder med samt en madplan.

• #11   8. jun 2011 Hihi, jeg ville få svært ved at overbevise Mikkel om at bajerne måtte ud af camping-køleskabet til fordel for kyllingevinger *GG*. Specielt når jeg gerne vil have 2 hunde :o)

Men ok, når det kan lade sig gøre at fodre med tørfoder, når man er afsted, gør det da livet lidt nemmere.

Skal de så langsomt vænnes over på tørfoder inden afgang eller gøres det bare i et hug?

• #12   8. jun 2011 Men tror jeg fremover giver det frysetørrede K9 med... Det er lidt mere "barf" end tørt er.. Og vand har man jo altid. Især her om sommeren kan jeg godt lide der er væske i foderet.

• #13   8. jun 2011 Nu tager vi ikke på camping, så der har vi ingen problemer. Når vi er i sommerhus i Sverige, så tager vi råt med, der er en kæmpe fryser.
    Når de bliver passet, så pakker jeg råt (det gør jeg nu også til hverdag) i bøtter, en til hver hund til hver dag. Og det har vi ingen problemer med. Men nu er det også kun familie, som passer vores hunde.

Skal de kun passes en enkelt dag, så sørger jeg for at fodre, sådan at de har fået mad inden eller får, når vi kommer hjem igen.

• #14   8. jun 2011 Sarah> Mynte behøver ikke en overgang, hun spiser hvad livet byder hende smiley Men kæresten har en hund som stresser op på tørt, så var hun med, ville jeg nok vælge at handle fra dag til dag..

• #15   8. jun 2011 Ginne -

Kan tørfoder udløse stress??

Altså både gængs tørfoder og Orijen, Ziwipeak og de andre Barf-agtige?

• #16   8. jun 2011 C&K - dyrt !!!! ja mon ikke......tænker tit på jer med store hunde og nu er din jo da ikke engang en af sværvægterne.....men der går da to af mine på en af dine

• #17   8. jun 2011 jeg køber somme tider Ziwipeak som guffer, og så er det luxus....at fodre med det...uha uha

• #18   8. jun 2011 Når vi er på camping, "fylder" jeg fryseren i campingvognen med kallun og så handler jeg ind fra dag til dag, sammen med vores mad. Så køber jeg bare større pakker kød, så der er både til os og dem.

• #19   8. jun 2011 Jeg bruger easybarf når jeg skal afsted på udstilling, i sommerhuset eller til de dage hvor jeg har glemt at ta mad op....

• #20   8. jun 2011 Ja - easybarf er da nemt.............

• #21   8. jun 2011 Vi har noget tørret barf til "nøds situationer", men ellers da vi ikke havde en stor fryser hentede vi det ved forhandleren, en overgang arbejdede jeg lige ved siden af en "rigtig hundemad"s forhandler og jeg kunne tage det med hjem hver anden dag, (når der var åbent) men ellers hentede vi til en uge ad gangen det kunne vi lige have i den lille fryser..

Når hundene skal passes ude bliver maden delt op i små poser med navn på hvis det er en der ikke er vandt til barf..
    På camping, er det bare at tage med til et bar dage og så et par fryse elementer i køletasken så kan det holde et par dage, men heller ikke mere, så er det endten at finde en forhandler i nærheden (som man har undersøg hvor er i forvejen) finde en slagter og bede om lidt rå knogler, evt noget spildkød man kan købe billigt..
    I viborg fik jeg 5-6 store ko-ribben med da jeg købte ind til grillaften uden at betale ekstra for dem.. og ellers koster suppeben ikke alverden..
    Så kan en fastedag også altid lige planlægges så man skal tænke på en dag mindre og ellers den nemme løsning, tørret kød... smiley

• #22   8. jun 2011 Vi har haft pakket kødet i en stor hvid flamingokasse, og så kan det sagtens holde sig frossent/koldt i op til 24 timer. Og så plejer vi altid at ende et sted, hvor der er en fryser/køleskab.

Så vi giver ikke tørret kød eller andre erstatninger, men har altid kød med. Hvis de en sjælden gang skulle blive passet, så bliver kødet pakket i "madpakker", så det er nemt og tilgængeligt.

• #23   8. jun 2011 Tak for svar alle sammen smiley

Havde aldrig hørt om easybarf før, så blev jeg da det klogere smiley

• #25   8. jun 2011 Daisie -

Vi prøver så at undgå at købe ind hver dag smiley så der kunne mangel på plads/holdbarhed spille ind.

Vi er tit for meget på farten til at passer ind med at købe ind hver eneste dag.

• #26   8. jun 2011 Køber noget kylling eller andet jeg alligevel selv skal have og deler med vovsen :o)

Derudover så kan man komme langt med dåsefisk. Makrel, tun, kippers, sardiner, fiskeboller etc.

Har aldrig rigtig været et problem.

• #27   8. jun 2011 Hvis hun passes så portionsanretter jeg og så kommer det på frys/køl hos hende der passer Kia ...

Kommentér på:
BARF og at være på farten

Annonce