21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
"Sikke velopdragne hunde du har" {{forumTopicSubject}}
Mange tak, men jeg har nu kun en af slagsen *smiler overbærende til den ældre herre*
.. men jeg springer vist i fortællingen..
Jeg er ligge hjemvendt fra den vanelige aftentur med koen min, på stranden og skylle den dårlige negl og køle den store hund en smule i den lune aftensol =)
Kaoz har sjældent line på, han har lært at blive på plads og være "fri under kommando" på fortove, gangstier og hvor vi ellers færdes.
- Han render aldrig hen til hunde eller mennesker, vi passer bare os selv =)
Aftenbadningen er overstået og vi trasker hjemmad igen, går over en rimeligvis befærdet vej (havnevejen en skøn aften som denne er ret befærdet), og jeg holder ikke øje med min hund - jeg kigger på trafikken og siger bare "kom" når jeg går over; Kaoz er altid ved min side og jeg behøver ikke stirre på ham for at vide hvor han er..
Vi må holde "pause" på midten af vejen for at gøre plads til 25 cykelister på tur, ingen problemer - når jeg stopper og siger "vent" ved jeg at jeg kan stole på koens træning til at han ikke går et skridt længere.
Fri bane og over vi går, bilerne kører bagom os, flere folk med hunde og is passerer på fortovene - som sagt ikke noget jeg tænker videre over, jeg ved hvor jeg har min hund, han er veltrænet og lydig.
"Sikke velopdragne hunde du har" siger en ældre herre der holder ind på cykel.
Jeg beretter at jeg jo kun har en hund (tænker han måske ikke ser så godt), men takker pænt på min vej videre =)
"Er den anden så en du passer?"
Jeg kigger ned, jeg ser kun en hund - koen holder kontakt "hvorfor er vi stoppet moar?".
"indenunder den store" griner han..
Bukker mig, og ja, der står sgu en lille hund, en ikke særlig gammel papilon-lignende hund !!
Jeg aner ikke hvor længe den har gået der og bliver helt bekymret for hvor vi dog har "samlet den op" henne... Måske helt fra stranden, Kaoz har gået på plads lige siden vi kom op på stien - og marinaen er FULD af både, hvordan skal jeg dog finde ejeren???
Efter lidt skuen omkring ser jeg et ungt par stå og kigge sig omkring med en line og en sele i hånden - men ingen hund..
Jeg ville tage lillehunden op, men den er sky, så lader den bare gå under Koen og over og høre om de mangler en lille hund - og DET gjorde de !
Den unge pige stod med tårer løbene ned af kinderne, og kors hun var glad for at se sin hund - "Alex" igen =)
- De synes det var lidt sjovt at han havde fundet en stor ven at gemme sig hos, men han var stukket af helt ude på havnen da en motorbåd startede og skræmte den lille purk og ud af selen vred han sig =/
Jeg var bare glad for at kunne hjælpe og kunne så gå rolig hjem igen =)
Uha hvor er jeg glad for der ikke skete noget med den lille Alex, og mere glad for den ældre mand synes min(e) hund(e) var så veltrænede at han måtte pointere det, ellers havde jeg nok stået herhjemme med et ekstra sæt poter og ingen ide om hvor den dog kom fra = en nat på internat for en lille hund på bare 7 måneder.
Så hold øje med om jeres halsbånd eller sele sidder godt nok, Kaoz KAN ikke være alle steder og samle jeres stakkels skræmte unghunde op ; )
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 520
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.470
Og sødt nok at lille Alex var gået sammen med jer ...
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.546
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Herlig lille fortælling :o)
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg er glad for vi kunne hjælpe, men alle de "hvis nu"-senarier kører hurtigt gennem hovedet på en!
Hvad nu hvis koen havde trådt på Alex? Og han var rendt lige ud mellem cykler og biler??
Hvad nu hvis vi slet ikke havde været der? Hvor var han SÅ endt?
Hvad nu hvis en hel masse ting... uha, godt det endte så roligt og glædeligt =)
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
nov 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 57
Det er bare så fedt at hører at en hundeejer har styr på sin træning og hundeforståelse.
jun 2005
Min "lille" hund der har lært at ignorere andre hunde har idag vist HVOR godt det er indlært... Indrømmer at han nu PLEJER at give udtryk for at have bemærket at en anden hund står så tæt på ham ; )
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.121
jun 2005
Selv da jeg opdagede lille Alex stod koen bare og "tyggede drøv" (afventende og rolig) som om "nå, opdager du ham først nu????"
Jaja, Kaoz ko - redningshund og støttepædagog; Kaoz´ moar er bare med for syns skyld *LOL*
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
jun 2005
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 279
jun 2005
Sådan habvde jeg ikke lige set det *griner umådelig højt*
Kaoz børnelokker *fnis*
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 811
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
ved ikke om en hund overhovede tænker såden, men det var nu bare min tanke da jeg læste din søde historie, har nogen rigtig søde og lidt komiske billeder i hovede hihi
tror du skal have et llle tørklæde til den stor hvor der står PAS PÅ her kommer hvalpe lokkeren hihihii :o)
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 97
jun 2005
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.853
sidder og smiler over hele 5-øren lige nu
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
"Sikke velopdragne hunde du har"