{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

Bidt af Rottweiler {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg netop snakkede med min brors kæreste at deres søn igår var blevet bidt af en Rottweiler , han blev bidt i kinden under øjet... der er dog ikke sket det helt store heldigvis... men vi kan ikke finde ud af om dette skal meldes nogle steder? eller om det kan meldes til noget dyrforsikring? Vil derfor gerne lige høre jer her inde... og håber i kan hjælpe...

- Det skal sige at ejeren til hunden undskyldte meget...

?? har bare lige brug for jeres mening smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidt af Rottweiler
  • #1   2. jun 2011 hundens ejer har en lovpligtig forsikring. men den skal jo kun bruges hvis noget skal erstattes. tabt arbejdsfortjeneste osv.

• #2   2. jun 2011 vil da mene at nogle skal gøres opmærksom på episoden, men ved ikke hvem, og ved ikke og det kun er i tilfælde af bid det skader på nogen måde, nu ved jeg ikke hvor slemt det var, men det lyder til den bare nappede ham, men det skal de jo heller ikke smiley

• #3   2. jun 2011 det kommer da også an på hvordan det skete tænker jeg

• #4   2. jun 2011 smiley nappet har den ikke kun , der er tandmærker i hans kind..

- men ja det noget værre rod , det er 2 gang det er sket...
    Heldigvis ikke samme hund men race...

• #5   2. jun 2011 annika hvordan skete det ??

• #6   2. jun 2011 jamen...

Længere historie , prøver lige ... det fordi min nervø elsker hunde:) de passer titi vores hunde... smiley og elsker faktisk bare hunde... hvilket han hvis ikke lige gør så meget mere... !
    Men nok om det min nervø og hans kammerater snakkede meget om hunde og sårn, og så siger min nervø kammerat de også har hund, og tja så siger han at hans far kan tage den med imorgen når han henter dem i klubben hviket han så gør... men nervø for så lov og hilse på denne hund og det går rigtig godt... men så kommer der 2 andre børn der også vil snakke med hunden og der står min nervø ved siden af hunden... og så knor den da de andre børn kommer hen.... ! og så hopper den op og bider min nervø i kinden :S ??? så jaaaa:S det går så hurtigt at der ikke lige er nogle der når og opfatte det før det er for sent. ... :S

• #7   2. jun 2011 hmmmm ja jeg vil jo sige den skal aflives ,,men det jo min mening var det en af mine så var de blevet aflivet

• #8   2. jun 2011 Jeg synes bestemt ikke den slags bør anmeldes.

Hunden prøver på at sige til de ansvarlige mennesker omkring den, at den IKKE synes om at blive belejret, men den får ingen hjælp. Derfor laver den en markering (et rottweilerbid laver ikke kun tandmærker ;o) )

Ejeren bør tage til efterretning at han ikke har passet godt nok på sin hund. Og børnenes forældre bør lære deres børn noget om, hvordan hunde sætte grænser og om, at disse altid og uden undtagelser skal respekteres.

• #9   2. jun 2011 Om de vil politianmelde mener jeg er op til dem selv.

- men mener bestemt at biddet skal anmeldes hos hans forsikring da den jo skal dække evt. skader og hvis der kommer gener senere, kan din nevø intet gøre hvis det ikke er anmeldt hos forsikring. - men jeg er ikke helt inde i hvordan reglerne er for dette.

• #10   2. jun 2011 Jeg har det HELT på samme måde selv..... !!!
    Men det svært ... ejeren til hunden vil have at min nervø ska prøve hilse på hunden igen..... og jeg har sat til min brors kæreste at det gør de bare ikke...
    for tror på det vil gå på samme måde...

• #11   2. jun 2011 I kan anmelde til polititet,samt hvis i mener hunden er t il fare for sine omgivelser.. yderlig kan i kontakte rottweilerklubben,der så vil ta ud og få en snak med ejer,omkring hunden,hvis i har navn og adr..

• #12   2. jun 2011 Det vil sige at ejeren ikke har forstået noget som helst.

Jeg ville bestemt heller ikke sætte et barn i nærheden af en hund, der lige har markeret på grund af for tæt nærvær....

• #13   2. jun 2011 Sabina - tak for svaret ... smiley

Stine.... Hmmm ja det var en go ide, jo de har navn og nummer smiley

• #14   2. jun 2011 (link fjernet)

Annika.. Gør det endelig,så der blir taget hånd om hund og ejer,så vi i fremtiden ikke møder flere episoder fra den hund.. På forhånd tak smiley

• #15   2. jun 2011 Ejeren har tydeligvis behov for at få lidt info om, hvordan hunde fungerer - godt råd, Stine!!

• #16   2. jun 2011 Annika.. har sendt besked med direkte nr,til en der rykker ud..

Ch.. Vil gøre alt hvad jeg kan for,at disse episoder ikke opstår igen.. Racen har ikke brug for det...

• #17   2. jun 2011 Stine M -
    Det vil jeg give dig ret i ...
    Det er en træls episode...

Og en rottwiler er bare en skøn hund sys jeg selv... vil selv gerne have en engang men man får lidt respekt over for det, da det netop er anden gang at min nervø bliver bidt af denne race...

• #18   2. jun 2011 Annika.. Tydeligvis ejerne der ikke ved,at rotten har en stor kropszone og aflæser at den føler sig presset.. Skulle din nevø, ville møde en rottehan der med garanti ikke markerer og måske lære at aflæse racen,så stiller jeg gerne hund til rådighed smiley

I kontakter mig bare i PB smiley

• #19   2. jun 2011 Jeg siger 100 tak ,.. og det kunne godt tænkes at vi fik brug for det... smiley
    Vil ihvertfald tage ham med til hunde træning på onsdag... så han ikke får dårlige oplevelser med hunde,... smiley

• #20   2. jun 2011 Annika.. Super ide.. smiley I siger bare til smiley

• #21   2. jun 2011 Stine M
    Jeg vil også sige at det er super godt gået at du hjælper. Men ved så også du brænder for racen. Vi har mødtes en enkelt gang for lang tid tiden hos Lillen. Eller jeg er temmelig sikker på det var dig der havde en rotte hvalp med.
    Rotten er jo en vidunderlig hund i de rigtige hænder og det er så dejligt at se rottweilerklubben og de fleste af ejerne gør så meget for deres race ;O)

God weekend herfra ;O)

• #23   3. jun 2011 Heidi.. Jo det er mig,du har mødt smiley Takker for de pæne ord fra dig og Bedste,men det er da det mindste.. Rottweilerklubben og de folk der sidder der,trækker det tunge læs.

Vi der ejer racen og som brænder for den,kan hjælpe dem i det små,som denne tråd og ved at sørge for vores hunde,ikke er til gene for nogen !

Kommentér på:
Bidt af Rottweiler

Annonce