{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde der ryster, hvorfor?
  • #1   1. jun 2011 Det kan være pga stress / ophidselse / utålmodighed eller fordi den fryser

• #2   1. jun 2011 Det er forskelligt - hvad jeg har oplevet ihvertfald

Jeg har oplevet at nogle gør det når de fryser - både store og små hunde.

Jeg har også oplevet at hundene gør det hvis de føler sig presset, er i en ubehagelig situation - og jeg syntes tit at dette ses hos mindre hunde.

• #3   1. jun 2011 Min gamle tervueren sitrede over det hele når hun stod ved en fårefold.. det er så hverken en lille eller spinkel hund, men...

• #5   1. jun 2011 Tina: Men det har vel været af ophidselse? Er tervuren ikke en hyrdehund (sorry hvis jeg skyder ved siden af, har intet forstand på dem) Men er det ikke dem som ligner en schæfer bare smallere?

Altså hvis de fryser siger jo sig selv, men oplever ofte at mindre racer gør det. Er det så fordi de er mindre trygge eller bliver hurtigere stresset?

• #8   1. jun 2011 Indfør : Jo en tervueren er en hyrdehund, der kan minde lidt om schæfer / collie og det har helt klart været pga ophidselse / stress..

• #9   1. jun 2011 Min lille engelske foxterrier ryster utrolig meget, selv når han bare ligger og slapper af kan hans ene ben ryste, så kan man ligge hans ben i en anden stilling og så gør den det ikke mere.

Men har hørt at små hunderacer egentlig bare har en større tildens til og ryste, end større hunde har? (:

• #10   1. jun 2011 mine chihuahuaer ryster når de er helt vildt spændt både i positiv og negativ måde, det er ikke ens med at de fryser eller sådan noget...mine hvalpe rystede fx da de har fået foder for første gang, det var da noget nyt og spændende og så rystede de, det gør de bare, de er chihuahuaer ; )

• #11   1. jun 2011 Min Dina, som er en dansk svensk gårdhund, ryster meget.
    hun ryster når hun er bange (torden-fyrværkeri-høje lyde), når hun er ivrig, utålmodig, træt og når hun fryser.
    Da hun var hvalp, rystede hun især, når hun var træt.

• #12   1. jun 2011 Min Freja er også en dansk-svensk gårdhund og hun ryster også en hel del.

Hun gør det fx når vi kører bil og jeg går ud fra at det er fordi hun er ophidset og spændt på hvor vi skal hen. (Hun har intet imod at køre bil, og kan godt lide at komme nye steder hen.)

Det kan også være når hun fryser og i mange andre situationer.

• #13   1. jun 2011 Helena - Min Dina ryster også meget, når hun er med i bilen.
    også selvom hun mest er med, når vi skal til hundetræning eller i onsdagsklub (vi er 20 hunde og ejere der mødes hver onsdag formiddag og går tur sammen i skoven).
    Det er også fordi hun er ivrig, for hun elsker at komme ud og træne eller gå tur med de andre hunde.

• #14   1. jun 2011 nila gør det når vi skal køre bus eller bil hun elsker det ...så tror ikke det ved hende er negativt

Kommentér på:
Hunde der ryster, hvorfor?

Annonce