{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Tand skifte {{forumTopicSubject}}

Max er ved at skifte tænder, eller han er ved at få nye tænder må jeg hellere skrive, for de små hvalpetænder sidder der endnu, selvom de nye er godt på vej og kan ses.

Jeg træner ham jo til at jeg må checke gebisset, så jeg kigger ham i munden hver eneste dag, og nu sidder der så et stort rod af tænder i undermunden.

Det ser umiddelbart ud til, at nogle af de små mælketænder er faldet ud, men der sidder jo altså stadig nogle, selvom de nye tænder er brudt igennem og tydeligt ses foran/bagved de andre.
(Jeg er i tvivl om hvilke der er hvilke lige nu, da de sidder som de gør)

Hvor længe går det an, at se om hvalpetænderne falder ud af sig selv, uden det går ud over de blivende tænder, og er der noget jeg kan gøre for at de hurtigere falder ud ?
Jeg tænker ben, kalveører eller lign ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tand skifte
  • #1   23. maj 2011 Du skal til dyrlæge og få trukket mælketænderne ud. Hvis de blivende tænder sidder tæt til mælketænderne, er det fordi de sidder i klemme, og kan derved bevirke et skævt bid.
    Du skal bede din dyrlæge om at røntgenfotografere din hunds tænder inden der trækkes tænder ud. På røntgenbilledet kan man se de blivende tænders placering meget tydeligt. Det kan man ikke med det blotte øje.
    Jeg har selv lige fået trukket tænder ud på hvalpe. Det viste sig at den ene skulle have trukket 20 mælketænder. Det er ærgeligt du bor så langt fra Måløv ved Kbh, fordi Jens Ruhnau er danmarks bedste til sådanne tandbehandlinger.


  • #2   23. maj 2011 Jeg har lige pille rode raget i mulen på MakkerMax igen, og tænderne er løse, meget endda.

    Så jeg prøver lige tricket med noget hårdt at tygge i, ellers må dr. dyr kigge på ham.

    Tak for jeres svar til nu.


  • #3   23. maj 2011 Prøv at tag en sok og leg ruskeleg med hunden. Det er samme "metode" som at lade børnene gå og rokke med deres rokke tænder smiley
    Hvis roden er ved at forsvinde, skal tænderne nok løsne sig hurtigt.


  • #4   24. maj 2011 Vi havde godt held med at give Paya lov til at tygge i en gammel tandbørste, under fuldt opsyn selvfølgelig! de små børster så ud til at hjælpe godt på kløen, og ellers tror jeg bare du skal vente og se smiley de rasler ud lige pludselig.

Kommentér på:
Tand skifte

Annonce