{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tand skift????
  • #1   1. dec 2005 okey undrede mig bare da han kun er 3 mdr gammel men han bider meget i alt og alle (ikke hårdt) men vi kan ikke få vendt ham af med det så tænkte at det kunne være på grund af tandskift.

  • #2   1. dec 2005 Min moppe er 6 mdr, og hun har ikke skiftet sine endnu! ihvertfald ikk hvad jeg ved af;)
    Håber ikke der er noget galt, med min lille mopse-tøz;(


  • #3   1. dec 2005 Devil havde skiftet alle sine da han var 4mdr. men Nasty er ikke begyndt endnu, han blev 4 mdr. igår, så det er meget forskelligt.

  • #4   1. dec 2005 kan man gøre noget så den ikke bider i alt??

  • #5   1. dec 2005 gi den en bidering, så bider den forhåbentlig i den og ikke alt andet......... Måske.

  • #6   1. dec 2005 cirkeline mangler stadig at skifte et par tænder, og hun er snart 7 måneder

  • #7   1. dec 2005 Hmm! Altså har lige kikket Luna i munden og kan ikke se at der mangler nogle tænder!
    Ved ikke om hun allerede har tabt de gamle og fået de nye eller hvad?
    Spiser de ikk også deres tænder?


  • #8   1. dec 2005 Der er stor forskel på hvornår hunde skifter tænder, store racer skifter tidligere end små hunderacer.
    Men man kan ligesom se på tænderne om de er blevet skiftet, de blivende tænder er ikke så smalle og skarpe som mælketænderne.
    Det er de færreste der ser tabte tænder der ligger og flyder, så det skal man ikke regne med.

    De små fortænder mellem hjørnetænderne skal gerne skiftes mellem 3-5 mdrs alderen.
    Hjørnetænderne skiftes mellem 5-7 mdrs alderen og resten skiftes mellem 5-6 mdrs alderen.
    Nogle af kindtænderne skiftes slet ikke, men kommer først frem ved 4-7 mdrs alderen.

    Hvis der er dobbelt tandsæt skal mælketænderne fjernes indenfor kort tid (1 uge) for at undgå de blivende tænder vokser skæve.....





  • #9   1. dec 2005 Hvis hun også tygger i jer, så sig nej til hende (ikke hårdt) og fjern hendes hoved fra, hvor hun nu tygger i jer.;-) hvis hun har slem tendens til at tygge i jer, så fjerne jeres opmærksomhed fra hende når hun gør det. Så lære hun at hun bestemt ikke får noget som helst ud af det.
    Jeg ved godt tænderne klør, så selvfølgelig, som de andre har skrevet, noget tyggelegetøj eller et ben.
    Ikke alle hunde kan adminstrerer at stoppe med tyggeriet i ejer igen.


Kommentér på:
tand skift????

Annonce