{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

Hvad er der galt med mine hunde? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ejer af 3 pekingesere..
Den første fik jeg for 2 år siden ( Molly ), Så fik jeg Bamse nogle måneder efter... Og til sidst fik jeg Bonnie i November måned mener jeg sidste år..

De to tæver slås hele tiden indbyrdes.. Og de slås hele tiden om at være "dronning" over hinanden..
Det kan man se ved at de stiller sig op på ryggen af hinanden med sådan en sejrs-ben måde..

De bidder hinanden TIT.. Så det bløder... Gerne i deres nakke, og på ben..

For nogle måneder siden måtte jeg operere min hund for 10.000 kr fordi den anden tæve enten har kradset den, eller fået en tand i dens øje..

Her for 5 minutter siden sidder Bonnie så og vasker Molly .. Og det må hun gerne...
Hun er såå sød ved hende når det ta´r hende.. Men det er dælme ikk tit:(

Nu er Bonnie så gravid - Håbede egentlig på at hun så ville stoppe sine julelege, men de bliver bare ved:(
- Det er faktisk så slemt nu, at de to tæver sover i hver deres gang, og kommer ud i haven på skift, da jeg er bange for hva der næste gang kan ske..

- Hundene har hver deres værdier for mig, så jeg kan ikk nænne at komme af med dem, men ville istedet gerne finde en løsning der ku gavne oz alle.. - hund som mennesker..

HVA KAN JEG GØRE, NOGEN DER HAR NOGLE GODE RÅD ELLER HJÆLPEMIDLER JEG KAN TAGE I BRUG, SÅ MODTAGER JEG GERNE HJÆLP MED KYSHÅND:)

Med Venlig hilsen Karina , hundeejer til Bonnie, Molly og Bamse..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er der galt med mine hunde?
  • #1   2. okt 2010 Prøv at hyre en adfærdsbehandler

  • #3   2. okt 2010 Tror desværre også du må skaffe dig af med en af dem. Tæver kan desværre godt være sådan ved hinanden, og hvis det først en dag går RIGTIG galt, kan det blive til døden dem skiller...

  • #4   2. okt 2010 Nu er der ikke noget værrer end tæver der ikke kan enes. Jeg har erfaring med dette problem og begge gange det har været sket i min flok, har jeg været nødt til at skille mig af med den tæve der laver problemet. Det er hårdt, men det er synd for den tæve det går ud over og det nytter ikke at skille sig af med den det går ud over med mindre du ikke har planer om at købe flere tæver.
    En tæve der er så dominerende at hun skader en anden tæve vil gøre det igen også selvom det er en ny tæve der kommer i huset.


  • #6   2. okt 2010 Man kan prøve med forskellige beroligende foranstaltninger (f.eks. dap-dufte), samtidig med man positivbetinger dem hinanden..
    Ellers kan man være nødt til at sterillisere en eller begge..
    Men to tæver der ikke kan tåle hinanden, det bliver bare sjældent godt for nogen... Du kan være nødt til at beholde den skarpe adskillelse og kun have dem sammen under opsyn.


  • #7   2. okt 2010 Jeg havde engang en rotte og en schæfer der kom op og slås, jeg var ikke i tvivl, måtte af med den ene, det blev schæferen da jeg havde haft rotten længst. Havde aldrig haft problemer med min rotte, så viste det ikke var hende, hun kom godt ud af det med andre tæver.
    Schæferen kom til at bo i nærheden og kunne se hun havde det godt der :o)

    Ved godt det er svært, men tror desværre som de andre, at du bliver nød til at sælge den ene. Tror desværre at som du beskriver dem, så er det bare et spørgsmål om tid før det går helt galt :o(


  • #8   2. okt 2010 Jeg synes det lyder som om, du har anskaffet dem med for kort mellemrum. Der er altid en risiko for, at hundene ikke kan sammen - men risikoen bliver øget betydeligt, hvis der ikke er en væsentlig aldersforskel mellem individerne.


  • #9   2. okt 2010 Det synd at beholde dem sammen. De kan jo aldrig slappe af. du er nødt til at skille dig af med den ene! Og hurtigt hvis den anden er drægtig hun skal have ro og fred

  • #11   2. okt 2010 At den ene tæve er drægtig nu, kan faktisk forværre problemet.

    Umiddelbart ville jeg prøve at få en adfærdsbehandler indover. Det er svært at råde uden at have set hundene og de situationer hvor der opstår problemer.
    Men du skal nok osse overveje hvad du gør hvis ikke en adfærdsbehandler kan hjælpe. Vil du af med en, eller kan du leve med at skulle holde dem adskilt en meget stor del af tiden?

    For det er altså ikke alle tæver der kan bo sammen, og har de først set sig sure på hinanden, kan de være nogen rigtige kællinger, og ofte stopper det ikke bare sådan igen.


  • #12   2. okt 2010 Pia -jeg har altid hørt den omvendt. Tæver slås tl døden, hanhunde til en af dem overgiver sig

  • #13   2. okt 2010 jeg vil også påstå at det er lige omvendt Pia...

  • #14   2. okt 2010 Jeg tror desværre også du er nødt til at skille dig af med en af dem, det er ikke sjovt, men det er synd for hundene..

    Min veninde havde dog også to hun hunde, der sloges hver gang de var i nærheden af hinanden, men de fik så lært hundene at det var en positiv ting at være i samme rum...


  • #15   2. okt 2010 Tror man skal ha nerver af stål hvis man tør tage chancen når nu den ene er med hvalpe!! :o/

  • #16   2. okt 2010 Min erfaring siger også at du er nødt til at skille dig af med tæven, der starter balladen :o(

    Pia: Det er omvendt... Tæver slås til døden, hannerne gider ikke bruge så meget energi.... Taler af erfaring med egne hanhunde


  • #17   2. okt 2010 Jeg har også altid hørt, at det skulle være tæverne der er mest stride.
    Lidt ligesom mennesker - kvinderne bliver sure på hinanden og bærer nag i evigheder.
    Mændene slår lidt på hinanden, og så er det ude af verden igen, ligeså hurtigt som det startede. smiley


  • #18   2. okt 2010 hahaha Danielle

  • #19   2. okt 2010 Slutter mig til de to ovenstående: tæver slås til døden, mens hanhunde slås til en af dem giver op!!! Det er en sørgelig situation du er havnet i da:( men ville også først høre hvad en adfærdsbehandler havde at sige.

  • #20   2. okt 2010 Jeg er enig med de fleste, idet at den ene skal have hvalpe. I en ulveflok er det jo kun lederen der må have hvalpe, og når de stadig ikke har fundet rangordenen, kan du i værste tilfælde miste hvalpene.
    Det er heller ikke sundt for hundene at du har anskaffet dem så kort tid efter hinanden. Hundene skal jo også nå at lære sig selv at kende og pludselig i den proces kommer en ny.

    HVIS du beslutter at beholde begge tæver, så må du gøre det klart som alfatæve at slåskampe ikke tolereres. Du må gå ind fysisk og vise at du ikke tillader det. Det kan også hjælpe hvis du viser flokken, hvem af dem der er øverst. Lad den øverste af hundene må lidt mere, f.eks. må kun den sidde på skødet, have den længste linie, etc., men ALTID på dine præmisser ellers mister du din status! Det har ihvertfald hjulpet i min flok på 3.


  • #21   2. okt 2010 Med fysisk mener jeg selvfølgelig ikke at slå. Jeg mener at du må tage fat i begge hunde og give dem et ordentlig møgfald. Jeg tager gerne fat om nakken (uden at løfte) på den der startede det, ligesom i en ulveflok hvor lederen holder den stride fast indtil den opgiver. Du kan også kræve underkastelse, ved at vende dem på ryggen og vente til de slikker sig om munden, som betyder underkastelse. Du må ALDRIG bare sidde i sofaen og råbe af hundene, for de tolker det bare som om at du støtter dem i kampen. Desuden skal du jo ikke fremover sidde og råbe konstant. Det er nok lidt uortodoks, men det er sådan de opfører sig i naturen.

  • #22   2. okt 2010 Cynthia -din teori forudsætter jo aå at men faktisk mener at hunde ser os mennesker som hunde. Det mener jeg nu altså ikke er tilfældet, og selvom jeg er enig i at det kan være nødvendigt at gå fysisk til værks når først hundene er kommet op at slås, så mener jeg ikke du får noget positivt ud af at tryne hundene på den måde.

    Man skal måske fysisk gå ind og skille dem -men at vende hunden om på ryggen, tage den i nakken osv, udelukkende med det formål at vise hvem der bestemmer, får man sjældent noget positivt ud af.
    I værste fald mister hunden måske endda tilliden til en.



  • #24   2. okt 2010 Pia -to hanhunde kan osse være svære at have sammen, hvis ikke de kan enes.
    Men i reglen bærer de ikke nag på samme måde som tæver kan gøre -det betyder jo ikke at de aldrig kommer op at toppes:o)

    Så måske valget var rigtigt for jer alligevel, hvem ved;o)


  • #25   3. okt 2010 Vil gerne høre hvad TS mener om de råd der er givet i tråden? Det som om TS ikke rigtig deltager mere?

  • #26   3. okt 2010 Jamen jo.. Jeg følger skam med.. Men har oz 3 børn ved siden af:)

    Vores hunde er bare vores familie..
    Og det er lidt sent at sige at når I ikk kender vores familie.. Er det svært at sætte sig ind i den måde det sker på..

    Jeg tror jeg vil prøve mig lidt med at få dem til at enes.. Lykkedes det ikke.. Ja så må den ene jo væk på sigt..


  • #27   3. okt 2010 okay. Held og lykke med det smiley håber i finder en holdbar løsning

Kommentér på:
Hvad er der galt med mine hunde?

Annonce