1.409 visninger
|
Oprettet:
God begynderhund? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har altid ønsket mig en hund, og har tiden det kræver.
Der går dog noget tid før jeg får plads, da jeg leder efter lejlighed i øjeblikket,
Vil gerne høre jeres bud på en god hunderace?
Helst ikke for stor, da det skal være en der kan bo i lejlighed.
hvad er jeres bud?
Vh Josefine,
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 810
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Hvilket temperament ønsker du, pelspleje, aktivering, træning, skal den kunne omgåes andre hunde eller dyr?
okt 2010
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 39
Pelspleje må der godt være, ingen tvivl om det, men ikke sådan noget overdrevet noget
Jeg studere, så den skal kunne være alene nogen timer om dagen. Tja, jeg elsker hunde, og vil glæde mig til at opdrage den, træne den og bruge masser af tid med den
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 810
okt 2010
okt 2010
okt 2010
okt 2010
*staves*
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
og terriere er ikke 1 gangs hunde, de kan være lidt svære at træne i hundeskolen. hvor du self. vil bruge tiden.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.177
Den kræver kun en gennembørstning en gang om ugen. Den lugter ikke efter at have været ude i regnvejr. Den elsker at være sammen med andre små racer, og at være selskabshund på sofaen, eller i hele taget være i centrum. Den kan nemt være alene hjemme i 4-6 timer, og den kræver ikke meget motion, men 1-2 daglige gåture. Det vigtigste for denne race, er at have ejerren i nærheden. Den tilpasser sig meget hurtigt nye omgivelser.
Send mig en pp, og I kan få meget mere at vide om racen.
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 493
Til gengæld er den cairn min mor har nu den fødte musefanger og kan gøre en hver kat flov.. men hun har heller aldrig lært at det skulle være forkert..
Josefine - Hvis du gider at lære din hund at kende og finde dens motivationer er en af de små terrier ligeså godt et valg som så mange andre..
Jeg tænker her på dem der er i "familie" med cairnen, og de australske jeg har mødt har mindet meget om dem i sind.. men det er jo slf forskelligt..
Ting du bare skal være obs på er:
Sæt dig ind i hvordan du træner anti-gø (det får du også brug for ved poms og paps)
Undlad at gå med hunden løs efter 5-6måneders alderen og ind til den er ovre teenage stadiet.. (de bliver vil-døve)
Terrier bliver omtalt som selvstændige, men det betyder ikke at de ikke vil ligge og putte med dig i sofaen, sengen eller hvor du nu lige er. Men det betyder at hvis du ikke er interessant nok vil de hellere følge et spor eller jage et eller andet på tur..
Til gengæld kan de også nemt klare at være alene hjemme de 8 timer man normalt er på arbejde..
(Jeg er vokset op med cairn terrier og westie's alt i alt har vi haft 7 af dem imens jeg boede hjemme, jeg trænede selv de sidste 3..)
Men jeg har hørt mange sige at king charles er en god begynder hund, men dem kender jeg ikke selv noget til, det samme med mops og de små tykke bulldogs, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder.. de skulle ikke kræve så meget træning..
okt 2010
Rart at nogen gider give gode råd
Synes der er lidt uenighed omkring pomeranians'?
Jeg overvejer meget den race.
Cavalier king charles tror jeg ikke lige er mig, det samme med mops.
Kom endelig gerne med bud. Vil gerne vide mere. Læser hvad jeg kan og skal have lånt bøger på biblioteket snart
okt 2010
Kender nogen der har en pomeranian de gerne vil have parret på et tidspunkt, så håber at kunne få en tæve derfra. Måske. Ikke sikkert, men da en mulighed
Måske
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 10 Emner: 239 Svar: 3.352
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.369
okt 2010
Fransk bulldog er ikke lige mig. DP er mest mig
God begynderhund?