{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

God begynderhund? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har altid ønsket mig en hund, og har tiden det kræver.
Der går dog noget tid før jeg får plads, da jeg leder efter lejlighed i øjeblikket,
Vil gerne høre jeres bud på en god hunderace?
Helst ikke for stor, da det skal være en der kan bo i lejlighed.

hvad er jeres bud? smiley

Vh Josefine,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God begynderhund?
  • #1   21. maj 2011 Cavalier king charles spaniel

• #2   21. maj 2011 Du må fortælle noget mere om dig selv og din hverdag med den kommende hund smiley
    Hvilket temperament ønsker du, pelspleje, aktivering, træning, skal den kunne omgåes andre hunde eller dyr?

• #3   21. maj 2011 Jeg vil gerne have en hund der kan med andre dyr, da jeg har marsvin smiley
    Pelspleje må der godt være, ingen tvivl om det, men ikke sådan noget overdrevet noget smiley Den må gerne kunne klare gode gåture, og stadig hygge på sofaen. Den skal helt sikkert kunne omgåes andre hunde smiley
    Jeg studere, så den skal kunne være alene nogen timer om dagen. Tja, jeg elsker hunde, og vil glæde mig til at opdrage den, træne den og bruge masser af tid med den smiley

• #4   21. maj 2011 Står stadig ved mit bud smiley

• #5   21. maj 2011 okay, tak for svaret smiley

• #6   21. maj 2011 - tænkte lidt på en papillon, en dansk svensk gårdhund eller lignende smiley

• #7   21. maj 2011 - eller måske pomeranien:)

• #8   21. maj 2011 - er også ret forelsket i racen australsk terrier og welsh corgi cardigan smiley
    *staves*

• #10   21. maj 2011 Pomeranian har ret voldsom pelspleje, skal aktiveres og motioneres en helt del. Dansk svensk gårdhund er en muse-/rottejæger

• #11   21. maj 2011 Pomeranian har ret voldsom pelspleje, skal aktiveres og motioneres en helt del. Dansk svensk gårdhund er en muse-/rottejæger

• #12   21. maj 2011 undgå terriere, hvis du vil beholde dit marsvin.
    og terriere er ikke 1 gangs hunde, de kan være lidt svære at træne i hundeskolen. hvor du self. vil bruge tiden.

• #13   21. maj 2011 Jeg vil foreslå en Pomeranian. Jeg har haft racen siden 1985 og har opdræt med den.
    Den kræver kun en gennembørstning en gang om ugen. Den lugter ikke efter at have været ude i regnvejr. Den elsker at være sammen med andre små racer, og at være selskabshund på sofaen, eller i hele taget være i centrum. Den kan nemt være alene hjemme i 4-6 timer, og den kræver ikke meget motion, men 1-2 daglige gåture. Det vigtigste for denne race, er at have ejerren i nærheden. Den tilpasser sig meget hurtigt nye omgivelser.
    Send mig en pp, og I kan få meget mere at vide om racen.

• #14   21. maj 2011 Doggymom - Man kan altså godt lære en terrier at omgås gnavere, hvis de lære det fra de er 8 uger, min gamle cairn lå og passede på mine marsvin når de var ude i haven, hun rørte dem aldrig..
    Til gengæld er den cairn min mor har nu den fødte musefanger og kan gøre en hver kat flov.. men hun har heller aldrig lært at det skulle være forkert..

Josefine - Hvis du gider at lære din hund at kende og finde dens motivationer er en af de små terrier ligeså godt et valg som så mange andre..
    Jeg tænker her på dem der er i "familie" med cairnen, og de australske jeg har mødt har mindet meget om dem i sind.. men det er jo slf forskelligt..

Ting du bare skal være obs på er:
    Sæt dig ind i hvordan du træner anti-gø (det får du også brug for ved poms og paps)

Undlad at gå med hunden løs efter 5-6måneders alderen og ind til den er ovre teenage stadiet.. (de bliver vil-døve)

Terrier bliver omtalt som selvstændige, men det betyder ikke at de ikke vil ligge og putte med dig i sofaen, sengen eller hvor du nu lige er. Men det betyder at hvis du ikke er interessant nok vil de hellere følge et spor eller jage et eller andet på tur..
    Til gengæld kan de også nemt klare at være alene hjemme de 8 timer man normalt er på arbejde..

(Jeg er vokset op med cairn terrier og westie's alt i alt har vi haft 7 af dem imens jeg boede hjemme, jeg trænede selv de sidste 3..)

Men jeg har hørt mange sige at king charles er en god begynder hund, men dem kender jeg ikke selv noget til, det samme med mops og de små tykke bulldogs, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder.. de skulle ikke kræve så meget træning..

• #15   21. maj 2011 Tak for alle de fine svar herinde.
    Rart at nogen gider give gode råd smiley
    Synes der er lidt uenighed omkring pomeranians'?
    Jeg overvejer meget den race.

Cavalier king charles tror jeg ikke lige er mig, det samme med mops.

Kom endelig gerne med bud. Vil gerne vide mere. Læser hvad jeg kan og skal have lånt bøger på biblioteket snart smiley

• #16   21. maj 2011 - Dværg pinscher hælder jeg også en del til. Synes den er så sød og virker som en god race.

Kender nogen der har en pomeranian de gerne vil have parret på et tidspunkt, så håber at kunne få en tæve derfra. Måske. Ikke sikkert, men da en mulighed smiley
    Måske smiley

• #17   21. maj 2011 Fransk bulldog?

• #18   21. maj 2011 stemmer i med rikke syns du lyder som pinceher pigen smiley

• #19   21. maj 2011 tak skal I have smiley
    Fransk bulldog er ikke lige mig. DP er mest mig smiley

Kommentér på:
God begynderhund?

Annonce