{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Måtte jeg så godt blive sur? {{forumTopicSubject}}

'Bor i et gammelt villakvarter, med 2 naboer omkring. Vi har en hundegård, som ikke går ud til vejen. Dvs. man skal ind på grunden for at komme hen til indhegningen.

Jo, mine hunde giver da deres besyv med hvis nogen går forbi, især med hund. Men her i eftermiddag var de helt oppe at køre, og jeg noterede det først efter lidt tid. Går selvfølgelig derud, og hvad ser jeg. 2 piger, vel 10 år gamle, næsten helt henne ved indhegningen MED en hundi flexline. Blev så overrasket at jeg blot sagde at det var ikke OK at stå så tæt på. Blev ikke gal, men sur, for hvad tænker de. Tror de at hundene holder op med at gø imens de står der, og hvad vil de?

Måske de slet ikke har tænkt over det, men det skal ikke ske mere. For jeg vil da ikke være på kant med naboerne fordi hundene "uretmæssigt" bliver betragtet af fremmede med hund.

Er jeg "for meget". Hvad synes I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måtte jeg så godt blive sur?
  • #1   9. maj 2011 Jeg var virkelig blevet både gal, tosset , ja, det hele på en gang.

• #2   9. maj 2011 Pigerne ved nok ikke bedre, det er vel ikke det store at hidse sig op over..
    Så længe det ikke sker gang på gang og du får klager over gøende hunde smiley

• #3   9. maj 2011 Synes da godt du må blive sur hvis fremmede går ind på din grund, og hen til dine hunde.

• #4   9. maj 2011 Børn der går løse rundt bør sørme vide man ikke vader ind i fremmede menneskers have, hverken med eller uden hund.

• #5   9. maj 2011 Vi har også vejens piger hængende ind over vores hegn og snakke med Nala, så hun går crazy hver gang de leger derude. Hun gør aldrig af andre, kun de piger. De var sidste år inde og snakke med hende i haven, da jeg gik ud og sagde at de ikke skulle hænge over hegnet, men at de var velkommen til at komme indenfor i stedet. Da det er trådhegn vi har oppe, kan man selv gætte sig til hvordan det ser ud når 4-5 piger på 10-12 år hænger på det, og på trods af at vi har sat endnu et hegn op så de ikke kan nå hende hænger de der stadig jævnligt.

Det er simpelthen irriterende!

• #6   9. maj 2011 Der er jo tale om 2 unge piger..
    Måske tolkede de at hundene gede fordi de ville hilse på deres hund eller lignende smiley

Men er der hegnet ind il din have, skal man igennem havelåge eller forbi en hæk? smiley

• #7   9. maj 2011 Man skal forbi en hæk og en campingvogn, som står inde bag hækken. Står den ikke der, så står der en bil. De har gået forbi min bil som holdt parkeret ved siden af hegnet.

• #8   9. maj 2011 Hvis de kommer igen kan du da godt tillade dig at blive sur..

• #9   9. maj 2011 år ja rolig nu, det er 2 børn der næppe tænkte så langt...
    nu ved de det, så gør de samme nummer igen SÅ kan du med rette blive sur

• #10   9. maj 2011 Jeg blev mildest talt chokeret over at de kunne finde på at gå så langt ind i haven. Det ville jeg aldrig have lært børn, hvis det var mig der var forældre. Jeg kan huske fra min barndom, at vi havde stor respekt for hvad man måtte og ikke måtte. Har det virkelig forandret sig så meget, at man ikke ved hvad ret og uret er.

• #11   9. maj 2011 Gitte

Nutidens forældre forarger mig.. Så tror nu ikke at det som sådan er børnenes skyld...

• #12   9. maj 2011 Tja. Jeg ville også blive sur hvis der pludseligt stod fremmede børn i min have. Var det voksne ville jeg ikke blive sur men æder rasende 8-)

Kan nu altså huske massere af spændene æble/pære rov fra min barndom. Måske jeg var specielt slem men jeg havde nu nok heller ikke den største respekt for havehegn.

Så tror nu ikke det at de gik ind er tegn på at "ungdommen nu til dags er rædselsfuld" hehe

• #13   9. maj 2011 Jeg ville nok gå ud og spørge om hvad de laver, på en sød måde. Og så forklare dem at de ikke må gøre det igen uden tilladelse.

• #16   9. maj 2011 Jeg kan godt forstå du blev sur, det ville jeg også selv blive. Jeg ville helt sikkert også have sagt til pigerne, at de ikke skulle gå ind i haven.

Jeg bor selv et sted med mange børn (har også selv 2 af slagsen), og de tror ind imellem at vores have er offentlig grund, og det er simpelthen ikke i orden, jeg vil ikke have dem i min have (andet end når de er her for at lege med mine børn). Jeg har tidligere sagt til børn, at de ikke skal gå ind i vores have, andet end hvis de kommer for at lege med mine børn.

• #17   9. maj 2011 Jeg ville være blevet gal smiley
    Nutidens forældre fortæller ikke deres børn de ikke skal komme i kontakt med fremmedes hunde, for det er en fremmed hund, man ved ikke hvordan de reagere på én.
    Idag er det sådan, at det er hundeejerne der skal styre deres hunde og sørge for at fremmedes børn ikke kommer i kompulage med børnene, hvor før, det var forældrene der skulle lære deres børn at man ikke rør ved andres hunde.

Vi har også altid naboens børn til at cykle rundt på vejen og snakke til hunden :S De tænker ikke over at hvis de lærer hunden at gå på vejen, ja så kan den blive kørt ned..

H. H.

• #18   9. maj 2011 De ville nok bare gerne se hundene smiley Jeg var på samme måde i den alder. Hvis der var en hund, så skulle jeg bestemt hen til den og se og klappe.
    Og nej jeg vidste ikke bedre den gang, det gjorde pigerne her nok heller ikke.

• #19   9. maj 2011 Jeg ville godt nok blive gal, hvis der rendte nogen i vores have. Og børn på ti år, som ikke ved man ikke må rende i andre folks haver.. Hvad laver de så med en hund? Så er de da slet ikke store nok til at gå tur med en hund, eller til at færdes alene, hvis de ikke ved hvad man må og ikke må..
    Hvad hvis du havde haft en stor gal løs hund i haven?

• #20   9. maj 2011 Jeg hverken råbte eller skældte ud på den. Blev så overrasket over at se at hunden de havde med stod i flexline op af hegnet. Havde de ingen hund haft med, tror jeg bare jeg ville have fortalt det, at mine hunde ikke kunne forstå at de var gået ind i deres have, og derfor gøede som vanvittige. Jeg var nok mere forskrækket end gal i skralden, men må godt nok indrømme at det havde jeg ikke oplevet før, at folk kunne finde på at tage en hund med ind i haven, og stå op af hegnet.

Kommentér på:
Måtte jeg så godt blive sur?

Annonce