3.096 visninger
|
Oprettet:
Vegetar hund? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg husker en veganer pige herinde for flere måneder tilbage skrev at hun i samarbejde med sin dyrlæge var ved at lave en vegetar kostplan til hendes hund. Hun lovede at give en update på hvordan det gik med at fodre hunden vegetarisk. Men har intet hørt og er meget nys efter at høre hvordan det gik Hvis jeg ikke svarer er det fordi jeg er ude med hundene men skal nok svare inden længe
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 67
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
Alfisten: Okay typisk. Ville ellers gerne høre hvordan det var gået vil vædde på det ikke gik godt .
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.391
nov 2008
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.391
Ej, hunde kan jo leve/overleve på de særeste ting. Og jeg tror da bestemt osse der er hunde der vil klare sig fint nok på "ikke-rovdyrs-kost" af den ene eller anden art.
Men ligesom en planteæder med sikkerhed optager næringen bedst hvis det præsenteres i form af vegetabilske fødeemner, så mener jeg altså osse en hund har de bedste forudsætninger for at optage den nærring den har behov for, hvis det præsenteres som overvejende animalske fødeemner.
-men havde da været interessant om den bruger der lavede den tråd dengang ville opdatere. Det er jo desværre ikke første gang en tråd om vegetarkost til rovdyr er startet men aldrig afsluttet
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Nu er hunden jo heller ikke carnivore, men omnivore. Så de lever lige godt på plante og kødbaseret kost. Men med alt det lort de fylder i slagtedyrene nu om dage, er det sgu ikke særlig sundt for hunden mere ;o) Så er planter sundere for hunden.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Hunden er omnivor ja, men med kødforetrække og hvor kød er den alt overvejende bestandel.
Hunde kan leve uden kød, men hvem er det man tilgodeser ved at fravælge dette for hunden? Man skal i hvertfald holde tungen lige i munden for at undgå fejlernæring! Og er det "sundt" at lade en omnivor leve som vegetar??
nov 2008
Vegetar hund?