{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.565 visninger | Oprettet:

Hjælp! Min hund vil ikke være vegetar. {{forumTopicSubject}}

Rolig nu, det er bare lidt tekst fra min kogebog, som jeg synes er lidt sjovt smiley
Ikke som i "Hahahaha, sjovt" men som i "Aha! Sjovt!" smiley

"En del vegetarer serverer faktisk vegetarisk mad for deres kæledyr, selvom dyrene ifølge håndbøgerne er overvejende kødædere, fx. hunde og katte. Rynker din egen Fido på næsen ad kogte gulerødder, så hvisk den i øret, at verdens p.t. ældste hund er 27 år og veganer, ligesom Mahatma Gandhi og hans hund var det! Virker tricket ikke, så vend tilbage til hundes næstbedste ven: hundemad"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Min hund vil ikke være vegetar.
  • #1   28. jan 2013 Jeg er selv vegetar og lever efter mine egne "strenge" principper *GG*, men kunne aldrig DRØMME om at gå imod min hunds natur og give den vegetarisk mad.. smiley

• #2   28. jan 2013 R - på hundenes vegne må jeg sige tak for det valg smiley

Jeg har al mulig respekt for hvad mennesker træffer af valg for dem selv - men er glad når det respekteres at hunde har andre behov.

• #3   28. jan 2013 Og sådan skal det også være, CH.

• #4   28. jan 2013 nej mine hunde er ikke vegatarer - men de elsker nu alligevel grøntsager

ja og Fanny kunne ikke drømme om at spise råt kød, det bliver spyttet ud med det samme

• #5   28. jan 2013 Ser man på listen over de hunde der har levet længst er det altså de færreste af dem der reklamerer med en vegetarisk kost:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oldest_dogs

I øvrigt vil jeg selv foretrække et godt liv over et langt - og der vil jeg mene at vegetarkosten kommer meget til kort. smiley

• #6   28. jan 2013 Jeg er vegetar, og jeg har aldrig haft det bedre smiley

• #7   28. jan 2013 Du er hellere ikke en hund.

• #8   28. jan 2013 "I øvrigt vil jeg selv foretrække et godt liv over et langt - og der vil jeg mene at vegetarkosten kommer meget til kort." smiley
    Derfor skrev jeg det.

• #9   28. jan 2013 jeg er også selv vegetar, men kunne aldrig nogensinde finde på ikke at servere kød for hverken hunde eller ildere..så er helt enig med R

• #10   28. jan 2013 Jeg er selv vegetar, og kunne aldrig drømme om at røre kød igen.
    Men mennesket er heller ikke kødæder, ligesom tildels hunden, katten, ilderen osv.
    De spiser kød for overlevelse, mennesket's eneste grund, i disse tider, til at spise kød er for nydelsen.
    Det er bevist at det er en af de sundeste livsstile mennesket kan have, men hunden?
    Jeg har ikke nok beviser på at hunde kan leve helt vegetarisk, uden nogen form for problemer, men hvem ved.
    Mine hunde får i hvert fald fisk, og lidt ordenligt økologisk BARF engang imellem. OG en masse grøntsager smiley Dog er de også ret glade for tofu, tempeh osv, haha.
    Mine hunde bliver nok aldrig vegetarer, og slet ikke mine katte, men respekt alligevel, at verdens ældste hund var vegetar smiley

• #11   28. jan 2013 Yasmin, det er nok en anden diskussion - meeeen... Lige hvad mennesker angår, så er tingene nok en anelse mere nuancerede.

• #12   28. jan 2013 mener i ikke vi er kødædere? det kan jeg da ikke se nogen begrundelse for.

både jeg og hundene spiser kød med velbehag, bare det ikke er råt - ej de andre 3 kan godt lide råt kød, det er kun Fanny der ikke vil have det.

• #13   28. jan 2013 Katja

Ja, men det var som svar på "Det kunne jeg godt, hvis det kunne gøre så min hund levede længere"

smiley

Men lad det nu ligge.

For mit eget vedkommende ved jeg ikke om jeg vil få et bedre liv af at droppe kød når nu jeg er så glad for det. Jeg har umiddelbart ikke den store lyst til at droppe det, så derfor gør jeg det ikke, men man skal aldrig sige aldrig.

• #14   28. jan 2013 Jeg er også vegetar, men det er mit personlige valg og det vil jeg på ingen måde trækker ned over hovedet på hverken mine dyr eller medmennesker!

Så min gamle hund levede med en almen hundekost og ligeså gør min kat, som jeg har nu. Kunne aldrig drømme om at fratage hende kød i kosten, da katte kan blive direkte syge hvis ikke de får kød.
    Der er det lidt lettere for jeg selv at spise, således at jeg ikke bliver syg og kommer til at mangle div. vitaminer/mineraler osv.

Kommentér på:
Hjælp! Min hund vil ikke være vegetar.

Annonce