{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.798 visninger | Oprettet:

Gravhund - smerter! (Lang) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er lige blevet ringet op af min mor, der har en 3 - 4 år gammel ruhåret gravhund han. Han har siden i søndags haft det dårligt. Det startede med at han ligsom krummede sig sammen og ikke rigtig ville gå. Han har været til dyrlægen hver dag siden (kommer hjem igen) (inklusiv landbrughøjskolen). De har taget røngten af ryggen, sprøjtet kontrastvæske i ryggen og kan ikke se noget unormalt..
Han er på stærk smertestillende (morfin), men piver stadig meget. Han opfører sig meget atypisk og "gemmer" sig for mine forældre. Blandt andet var han kravlet ind bag sofaen i morges og de kunne nær ikke få ham ud.. Han spiser eller drikker ikke, men får drop hos dyrlægen. Han har svært ved at gå og holde varmen, hvilket dog kan være pga narkoserne.. ?

I morgen tidlig skal han til dyrlægen igen og tilbringe endnu en dag. Have taget flere tests og have drop.

(Sidste gravhund måtte aflives pga en sprængt milt/meget stor kræftknude der ikke blev opdaget, men først fundet ved obduktion. Denne oplevelse sidder jo stadig i hende så min mor er jo dybt ulykkelig og vil gøre alt for det lille pus.)
Nogen der har nogen gæt på hvad det kan være?? Tænker måske der var noget ikke så kendt som man måske kunne foreslå dyrlægen at tjekkke for..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravhund - smerter! (Lang)
  • #1   4. maj 2011 Diskosprolabs ville være mit bud, men går ud fra at vapsen er tjekket for det. Men hvor er det synd for den lille vaps!

• #2   4. maj 2011 Det er det de indtil videre har tjekket for, men ikke kunnet finde noget..
    Han har forresten ikke feber.

• #3   4. maj 2011 Hvad med hjerneblødninger ???

• #4   4. maj 2011 Min Falkor, irsk ulvehund, har netop været igennem dette helvede.

Der var INTET på røgnten, så vi gav smertestillende, men det blev ved og til sidst tog vi til Århus og fik en CT scanning og den viste tydeligt en diskusprolaps... så desværre er røgnten ikke altid nok

• #5   4. maj 2011 Tak for jeres indlæg. Vil foreslå hjerneblødning. Mht diskusprolaps har han fået lavet ct eller mr skanning kan ikke lige huske hvilken men den med kontrastvæske...

• frank c
    frank c Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 5
    #6   4. maj 2011 datterens lille ruhårede har haft samme bøvl da han var et år gammel. han kunne dårligt gå og havde ondt. det var forstoppelse efter han havde bidt et stykke legetøj istykker og spist al vattet som var i legetøjet. bare et forslag.

• #8   4. maj 2011 Det kunne lyde som en myelografi han har fået.. Jeg fik af vide man ikke ville kunne se nok på det.. Kun ved CT scanning kan man opdage det.

myelografi er netop hvor man ligger kontrast væske ind

• frank c
    frank c Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 5
    #9   4. maj 2011 Wobbler syndrom optræder udelukkende hos store hunderacer med størst hyppighed hos racerne Grand Danois og Doberman Pinscher.
    citat fra teksten. en gravhund er vel ikke nogen stor hund.

• #10   4. maj 2011 Sørg for at få tjekket analkirtler. De er ofte årsagen til problemer som du beskriver.

• #11   4. maj 2011 Måske menigitis...

• #12   5. maj 2011 Tak for jeres forslag alle sammen. Vil ringe til min mor i morgen tidlig og nævne jeres foreslag..

• #13   5. maj 2011 hm er opdrætter af gravhunde og jeg kan se at de har tjekket ryggen totalt igennem så der er den ikke. krum ryg og piv kan være analkirtler !, blokering af tarm/mave drejning eller fremmedlegme, nyre eller blæresten, orm eller mavetarminfektion og ikke mindst slag eller fald som har givet så at sige blå mærker. uanset hvad så ved jeg at gravhunden er usansynligt sej og vil kun pive hvis det virkeligt gør ondt. Få dog odså tjekket knæ og hofte da den kan ske at der er HD eller knæskalsskred på gravhunde

• #15   5. maj 2011 "jeg kan se at de har tjekket ryggen totalt igennem så der er den ikke."

Ja medmindre de har taget fejl... eller ikke kan se den på røgnten, som jo ofte sker... Syntes det er en noget vovet udtalelse at komme med. Jeg håber og beder til det er noget harmløst, let at udbedre, tag endelig ikke fejl... Jeg ønsker ikke for min værste fjende at skulle gå gennem det helvede jeg og falkor var

• #16   5. maj 2011 Tina *TullsTown *
    der er meget få dyrlæger her i DK som tager myelografi på gravhunde og disse gør det kun hvis deres alm røngten giver dem idé om at der er mere der skal tjekkes med ryggen. DGK (Dansk Gravhunde Klub)har et program vedr. ryg kørende og alle dyrlæger kender til det og proceduren vedr. ryg hos gravhund. Netop på "landbohøjskolen" ( det hedder nu det biovidenskablige fakultet) er foregangsmænd for dette program og har i Forsker Ph.d. Vibekefrøkjær og Proffesor Merete Fredholm helt tjek så det er ikke en påstand uden hold .

• #17   5. maj 2011 da tessi havde en diskus kunne hun ikke gå, men slæbte bagbenene efter sig, hun pev ikke og var som hun plejede, bortset fra hun ikke rigtig kunne gå. det var en blokade i ryggen så var hun frisk.

hun blev aflivet i okt 2010 pga en stor knude i maven, hun frøs, pev, kastede op, spiste ikke noget og kunne stort set ikke gå pga smerter men var meget kontaktsøgende, desværre stod hun ikke til at rede. hun blev 8-9 år. håber det lille pus klare sig og det er noget mindre alvorligt.

• #18   5. maj 2011 Så er han kommet hjem fra dyrlægen (tidligere, har selv været til hundetræning, så har ikke lige kunnet skrive) i dag.
    De har stadig ikke kunnet finde ud af hvad der er galt.. Men han er begyndt at spise og kan også gå nu. Slingre lidt og har ikke samme lyst til at gå som før, men han er også på smertestillende som jo godt kan gøre en lidt groggy..
    Der har nu også været en kiropraktor og kigge på ham og blodprøvesvarene har ikke givet noget unormalt. Han piver stadig en del, men kan dog finde ro.. Så måske er han trods alt i bedring.. Min mor lød i hvert fald mere rolig og ved godt mod i dag..
    Teorien går nu på at der måske har været en nerve i klemme, som måske stadig er det.. Han skal holdes i ro, fortsætte på smertestillende og fortsat til kontrol...
    Håber på snart at komme med lidt mere positiv opdatering til jer

Kommentér på:
Gravhund - smerter! (Lang)

Annonce