Hundemor flytter alle hvalpe... {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Håber nogle af jer har lyst til at hjælpe os med et lille spørgsmål omkring vores chihuahua tæve.
Malou fødte 3 smukke og dejlige tæver i torsdags, 28.04.11, i sin fødekasse/hvalpekasse og alt gik fint.
Det skal lige siges at det både er vores og Malous første kuld og fødekassen/hvalpegården står i køkkenet. Lørdag morgen, altså da hvalpene bliver 2 dage gamle, vågner min kæreste og jeg ved at en af hvalpene piver, og finder ud af at Malou er på vej med 1. fødte hvalp, ind i soveværelset hvor vi ligger og sover, som ligger lige ud til køkkenet. Hun kommer op i sengen med hvalpen og løber tilbage til hvalpegården efter de andre hvalpe. Ligemeget hvor mange gange vi prøver at ligge hvalpene tilbage i hvalpegården/fødekassen, samler hun hvalpene op og tager dem med ind i soveværelset. Vi prøver så at tage hvalpekassen/fødekassen med ind i soveværelset, hvis hun hellere vil være inde hos os (da hun plejer at sove sammen med os.), det gik heller ikk. Vi flyttede kassen op i sengen, det ville hun heller ikk, hentede hendes alm. hundekurv med kant, da jeg tænkte hun måske følte sig fanget i kassen/gården - selvom den er indrettet med 2 åbninger med lynlås, det ville hun heller ikke og blev mere og mere hysterisk og peb. Op til dette punkt fra hun fødte, har hun været uafbrudt i føde/hvalpegården, med undtagelse af tisseture og spisning, og slet ikke været interesseret i andet end at passe sine hvalpe. Så nu ligger hun i vores seng, og passer hvalpe. Problemet er at vi jo ikk kan sove sammen med 3 små chihuahua hvalpe, uden at det går galt ! Der har været fuldkommen ro på herhjemme, og faderen til hvalpene bor også hos os normalt, men bliver passet hos noget familie - han blev hentet mange timer før hun fødte, så hun kunne få fred.
Håber der er nogle af jer der kan og har lyst til at svare på hvorfor hun flytter hvalpene og hvad vi gør nu...
Hjælp, hjælp, hjælp.
Mvh, Sarah...
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Hvor vil hun være når I er stået op?
Har I overvejet at I flytter ned på gulvet ved siden af hende?
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 3
Problemet er at hun ikke vil være på gulvet eller andre steder, men oppe i sengen i dynerne. Så jeg er rimlig skker på at hvis vi lægger os ned på gulvet, bliver hun liggende i sengen.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
nov 2008
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
læste et eller andet sted at det var helt normalt og at tæverne i naturen også vil flytte hvalpene inden for den første uge for at duften ikke skal få fjender til
jeg skiftede tæppet flere gange dagligt og havde en hvalpegård rundt om indtil hun var tryg ved at der ingen kom og tog dem
der gik ca 1 uges tid og så fjernede jeg hegnet og så lod hun dem blive der
Det er self vigtigt huset ikke er fyldt af mennesker der løfter og fjerner hvalpene fra tæven
held og lykke med kuldet
okt 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 17 Svar: 909
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.781
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 6 Svar: 34
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
nov 2008
Der er kommet ro på igen herhjemme.
Vi prøvede at tage dynebetrækket af vores dyne og ligge den oven på en mindre ekstra dyne vi har. Hun forstod det ikke helt i starten og prøvede flere gange at flytte hvalpene op i sengen igen, men hun blev til sidst liggende og rolig.
Det var sidst på eftermiddagen vi prøvede og hun er blevet liggende lige siden, så det lykkedes... 1000 tak for hjælpen til alle, og må lige se at få den nybagte mor oprettet herinde
Hundemor flytter alle hvalpe...