{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.366 visninger | Oprettet:

Hvor tit må hun bades? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en malteser på 9 mdr. i pleje - og jeg kan simpelthen ikke holde hendes pels ren.

Vi bor på landet og hun er jo med ude "hele tiden".
Hun bliver børstet og får fjernet det krimskrams vi kan komme til hver dag - men hendes pels er umådelig beskidt.

Hun var i bad tirsdag i sidste uge, og allerede dagen efter var hun møgbeskidt.
Egentlig er det ok hun er snavset, men det er ikke så rart når hun hopper rundt i møbler/seng.

Så hvor tit må hun bades?
Jeg har forsøgt at skylle hende med lunkent vand, uden sæbe, men det tager ikke snavset.

...Og der er en grund til at jeg aldrig selv vil anskaffe mig sådan en uldtot. :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit må hun bades?
  • #1   28. apr 2011 ...Det skal siges at vores andre hunde er i møblerne, så at hun ikke må være der er ikke en mulighed. smiley

• #2   28. apr 2011 Jeg ved ikke om der er specielle regler for en malteser men normalt vil jeg sige så tit du vil, hvis du bruger en mild hundechampo så skulle der ikke være problemer.

• #3   28. apr 2011 Hvis du køber en god champo med en go olie i må du bade den så tit den har behov for det......

• #4   28. apr 2011 Jeg har så et helt andet syn på det. Jeg vil sige så lidt som muligt, da det kan ødelægge hundes naturlige fedtlag. Det er heller ikke naturligt for hunde at blive badet i shampoo, men i rent vand synes jeg det er lige meget :o)

• #6   28. apr 2011 Jeg bader kun mine hund når der behov for det... Kiwi lider meget af tør hud så kan ikke se nogen grund til at tørre den mere ud. Hvis hunden ikke er beskidt ser jeg ingen grund til at rende rundt og vaske dem hele tiden

• #7   28. apr 2011 Har jeres malteser forresten lang eller kort pels?? Det ville måske hjælpe at klippe den korthåret?? Hvis den da ikke er det

• #8   28. apr 2011 jeg bader min malteser ca. en gang ugentligt. pelsen kan være svær at holde. han får også skyllet poter og mave hver gang han har været i skoven. jeg bruger så både shampoo og conditioner.
    Pelsen er krævende og skal redes godt igennem hver dag.

• #9   28. apr 2011 jeg gør det med messi han har en lille trøje på så blir han ikke så beskidt ellers skylder jeg ham som regel bare vasker med sæbe ca en gang om månden

• #10   28. apr 2011 pelsen suger alt snavs, og bliver hurtigt tør og trist. hvor længe skal i have hende i pleje? for ellers kan det være en ide at klippe hende, da det gør arbejdet lidt lettere

• #11   28. apr 2011 Det er helt normalt at bade en malteser 1 gang om ugen. Husk at bruge en god hundeshampoo og gerne en conditioner.
    Malteseren skal også børstes godt igennem hver dag.
    Når hun kun er 9 måneder, så er hun faktisk også i den aller værste periode hvad pelsen angår, hun er nemlig ved at skifte til voksenpels.
    Hvis du skal passe hende længe, så spørg ejeren om du må klippe hende. Det vil gøre det hele meget lettere.
    Jeg taler af erfaring, da jeg har 4 maltesere:-)

• #12   28. apr 2011 lise-lotte må man gerne bade dem hver uge ??

• #13   28. apr 2011 Susanne - jeg vil faktisk påstå, at en malteser på 9 måneder er umulig at holde, hvis den ikke bliver badet ca. 1 gang om ugen.

• #14   28. apr 2011 TS - du skriver i starten af tråden, at hunden er meget beskidt dagen efter den er blevet vasket, og at det ikke er rart, når den er i møblerne. Meget af skidtet kan børstes væk, jeg giver også tit mine en tur med børsten, når de har været ude. Lad lige hunden tørre først, hvis den er fugtig, så drysser det meste af, når den får en tur med børsten.

Husk også, at når du har badet hunden, så skal den tørres helt (gerne med en føn), inden den kommer udenfor igen.

• #15   28. apr 2011 lise-lotte tak for info har nemlig sådan en basse :-))

• #16   28. apr 2011 helt enig hvis du buger en ordenlig shampo må hunden badet så ofte man vil de t. jeg bader mine en gang om ugen og det er nødvendigt da deres pels ikke har eller skla have et naturligt fedtlag.
    Noget helt andet er at man nu har forsket i badning af hunde og har fundet u d a at det fkaitks er decideret sundt at bade hundene (hvis dette gøres i noget som er lavet til hunden) skla nok se om jeg ikke akn finde en eller anden henvisning til det et sted

• #17   28. apr 2011 piger hvad gør man ved det røde de har ved deres øjne ??

• #18   28. apr 2011 Jeg har Lhasa Apso og de er jo også langhåret og alt skidt og møg sætter sig i pelsen.. Til min race bliver det anbefalet at de kommer i bad MAX. 1 gang om måneden..

• #19   28. apr 2011 Der er billeder af hende i et album - hun er ikke synderlig langhåret (jeg har dog klippet hende ved øjnene i mellemtiden, samt klippet nogle filtertotter afm som hun havde da hun kom), men hestemøg, halm, nyslået græs og generelt mange timers undendørs aktivitet på landet m.m. sætter spor i pelsen - og selvom hun bliver børstet hver dag og får fjernet krims, så er selve hårene nussede.
    Det er noget nemmere at børste tørret snavs af min terriers ruhårede pels end af en fin malteserpels, men det er heller ikke det "løse" snavs der er problemet.

Hun bliver skam fønnet når hun har været under bruseren, så hun kommer ikke våd ud.

Det er selve hendes pels der er nasset og lugter.
    Jeg vil ikke klippe hende, da hun som en anden skriver er i pelsskift og jeg vil ikke "ødelægge" dette.
    Da jeg i sin tid havde en lhasa apso blev jeg frarådet at klippe før hvalpepelsen var skiftet helt.

...Forhåbentlig skal vi ikke have hende meget længere (de 2 uger vi skulle passe hende er nu snart blevet til 5). Familien er ved at gøre op med sig selv om de vil beholde hende eller om jeg skal finde hende et nyt hjem. smiley

Så tak for svar allesammen - så vi jeg ikke have dårlig samvittighed over at bade hende bare lidt oftere end en gang hver 5. uge. smiley

• #20   28. apr 2011 nøøøøj hvor er hun dejlig og flot :-))

• #21   28. apr 2011
    Ja hun er en kær lille uldtot - har bare ikke lært noget som helst hjemmefra.
    Har lært hende "sit" og "kom" mens hun har været her.

Hun har været vant til at komme ud ca. ½ time om dagen, har ingen hunde-kontakt haft eller noget som helst - så det er en helt ny verden for hende hernede med mere ude- end indetid, nye hunde- og kattevenner,pelspleje og alt sådan noget. Hun sover så godt om natten... He he! :o)
    Desværre kan vi ikke selv beholde hende hvis familien skal af med hende, men sød er hun uden tvivl.

• #22   28. apr 2011 Carina - nu drejer det sig jo om en malteser, og CMP og jeg har begge et par stykker hver, så du kan roligt stole på, at vi ved, hvad vi taler om:-)

• #23   28. apr 2011 TS - hvor er det surt, at folk anskaffer sig en hund, og så ikke tager sig ordentligt af den - og det mener jeg så ikke at man gør, hvis hunden hverken lærer det ene eller det andet, og heller ikke har kontakt med andre hunde. Hvis du skal skaffe hende et nyt hjem, så prøv om det kan lade sige gøre at finde nogen, der ved hvad de går ind til med en malteser.

• #24   28. apr 2011 Så er den lille pige da kommet i himmerriget.
    Lad os håbe hendes gamle familie beslutter sig til at sælge hende, så hun får en ny chance, når hun ikke kan blive hos jer.
    Det lyder ellers som om, hun nyder opholdet.

• #25   28. apr 2011 nåååååå øv det er da godt den lille prut er kommet til jer så ,,det er bare verdens bedste race og sødeste hund sådan en lille malteser uldtot smiley

• #26   28. apr 2011 Ja hun er i den 7. hundehimmel. :o)

Familien havde for 2 år siden en shih tzu som de også pludselig måtte af med (han var 6 mdr. gammel) og ham gav de så til os så vi kunne finde ham et nyt hjem.
    Han var heller ikke passet med pelspleje eller opdragelse - synd for hundene, for det kan jo føre til mistrivsel på sigt.

Da de spurgte om vi kunne passe hende her, vidste vi godt at det kun var et spørgsmål om hvornår meldingen kom om at de ikke kunne have hende alligevel.
    Og den kom så egentlig i sidste uge - at de nok ikke måtte have hund i den nye bolig...
    Surprise!!! Eller noget... smiley

Nå, det var slet ikke det det skulle handle om, det var bare hvordan jeg fik hende fin, så vi kan holde ud at hun ligger imellem mandens og min hovedpude om natten. smiley

• #27   28. apr 2011 åhh hun er super super fin...

med hensyn til klip af hund som er ved at skifte fra hvalpe til voksenpels har jeg gjort det med 3 maltesere, en lhasa apso, am cocker, og noah min lille blandig - dette har aldrig skabt nogle problemer.

mn for søren hun er blevet fin g håber da hun vil kunne blive hos jer som ved hvad i har med at gøre :o)

• #28   28. apr 2011
    Det er desværre udelukket at hun kan blive hos os, da vi selv skal flytte her i sommer og ikke kan have mere end 2 hunde i det nye.

...Og så vil vi i øvrigt slet ikke have en malteser; ej heller selvom hun er bedårende og meget meget kærlig. Hehe... :o)

• #29   28. apr 2011 Men rart nok at høre at en evt. klipning ikke vil skade hendes pels - man hører jo meget forskelligt fra race til race og avler til avler. smiley

• #30   28. apr 2011 © LAN
    det er rigtigt - man hører meget forskelligt - jeg fik bl.a. af vide at pelsen aldrig ville vokse ud igen, filtre helt sammen eller begynde at krølle totalt men som sagt har aldrig oplevet nogle af delene :o)

• #31   28. apr 2011 Præcis - og jeg vil jo ikke ødelægge prinsessens fine pels.

Det må næsten være op til familien (hvis hun kommer retur dertil; hvilket jeg inderligt ikke håber) eller ny familie om hun skal være kort/lang.
    Den tid hun skal være her overlever vi nok, nu jeg ved at jeg godt må vaske lugten ud af hende ind i mellem. smiley

• #32   29. apr 2011 ja håber I findeen god løsning for hende - hun ser i hvert fald virkelig dejlig ud...

• #33   25. okt 2017 Ændrer malteser pels struktur / fylde, når de får voksen pels? Eller er det det samme fine hø?

Vokser håret ud igen? Fik af vide, at jeg ikke måtte klippe ham i hovedet ( tårestriber osv) .. Men det har jeg gjort. Og RET skævt smiley
    Håber der vokser nyt ud!

Kommentér på:
Hvor tit må hun bades?

Annonce