3.752 visninger
|
Oprettet:
Hvor tit må man.... {{forumTopicSubject}}
bade sin hund?
Jeg har hørt at Lhasa Apso skal bades hver måned, for at pelsen holder sig flot.
Jeg bader Ludwigs bug og fusser engang om ugen ca. fordi han bliver SÅ møgbeskidt... Det sker der vel ik noget ved?
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.825
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
jeg kender ikke til jeres racers behov for pelspleje.
men ellers siger man at en hund ikke må blive vasket mere end højst hver ½ år.
bortset fra at Bianca bader i havet, så overholder vi det her max en gang hver ½ år
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
De får en gang med haveslangen, og så er det over..
Kan ikke se at en hund skal lugt og dufte af parefume,, og mange gange ødelægger det det fedtlag der sidder i pelsen, som er der af naturlige årsager..
Jeg det var lige noget jeg vfil ud med
feb 2006
grunden til at vi vasker er udelukkende et udstillings spørgsmål.
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
Kambei ryger i bad op til en udstilling og ellers ikke ..
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Og hvis hun har rullet sig i noget klamt, bliver hun kun lige vasket der hvor det klamme er.
Og ellers bliver hun vasket næsten hver dag når hun hopper i vandet i noret *GG*
Mudder, jord osv, får lov at sidde til det bliver tørt og så falder det selv af.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.074
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 153
jan 2006
Jeg vil heller børst og strile hunden, da det har den bedre af.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Hvis det er meget varmt ude kan hun lege i soppebassinet.
Kia kommer kun i bad hvis hun har rullet sig i noget der stinker eller har fået noget farligt på pelsen (har væltet opvaskesæben ned over sig og gnubbet det ind i pelsen) ellers ikke. Har aldrig brug shampoo til hende, kun vand.
Hun har lært at gå i sin kurv hvis hun er våd eller beskidt og der bliver hun til hun er tør. Mudderet kan så børstes af :o)
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Det med at hunden ikke må komme i bad "gælder" ikke længere - i hvert fald ikke, hvis man køber en ordentlig shampoo med en pH, der passer hunden. Jeg ville til enhver tid spørge min dyrlæge til råds. De fleste dyrlæger forhandler VetriDerm og den er rigtig god. Jeg bruge selv Kate Winter og er meget tilfreds.
De fleste hunde behøver jo ikke komme i bad ofte og der gør man det nok mest for sin egen skyld, men mange pelshunde har rigtig godt af regelmæssige bade.
Det med at hunde skal være hunde og godt må se ud og lugte her efter er sådan set en ok holdning, men da mange af vores hunde efterhånden primært er til for at putte i sofaen mv., går den jo ikke helt. Canis er godt nok ikke hyggelig med 2 mdr. uden bad ;o)
feb 2006
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Den ene gang havde hun holdt fest med vores søns lorteble og den anden gang stank hun voldsomt af mosevand og det gik ikke væk af sig selv....
Ellers plejer hun bare at ligge og tørre en times tid i gangen, så falder skidtet af af sig selv og hun lugter ikke...
Men kan godt forstå at en langpelset lav hun måske lige trænger til en ugentlig skyldning
jan 2006
Er det mig eller dig der skal lugte til mine hunde..
Mine hunde er ikke sofa-hunde. de bliver behandlet som hunde og som det dyr det nu er.
Jeg fiorbander alle dem der bruger alt muligt for at hunden skal se frisk og frejdi ud. når jeg er forbi en udstillinge , står der et helt kosmatikskab mad alt muligt i, som bliver brugt på hunden... Bra- siger jeg bare - man kan åbenbart ikke li den hund man har købt, eller brugte man nok heller ikke det stas på de stakkels hunde. .
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 444 Svar: 1.317
jeg bader ik altid med sæbe, så det er vel ik mere "skadeligt" end at han får en tur med haveslangen, som nogen gør ka jeg se.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Jeg kan godt forstå, at "rigtige" hunde ikke kommer så ofte i bad, men der er altså forskel på, hvad hunde bruges til og på hvilken pelstype de har.
Canis er absolut ikke selvrensende og bliver det aldrig! En hund skal se passet og plejet ud og det gælder efter min mening alle racer - nogle kræver så bare mere, for at se soignerede ud end andre.
feb 2008
desuden gider jeg hellere ik have svinet tæppe, osv osv til fordi han er beskidt
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 589
Normalt bliver han børstet når mudder osv. er tørret, mener ikke at det er sundt at vaske sin hund i tide og utide.
feb 2006
det er når man begynder med shampoo, det skal gåes forsigtigt frem. og det er det jeg kalder bad.
Jan - nu skal du ikke være for sart, han havde jo lige taget pafume på.
ej ad ved godt hvordan det lugter, så kommer mine hunde også i rigtig bad da
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
hvis man køber en god hunde shampoo må man i prænsippet bade sine hunde lige så tosset man vil.... dog er det jo så ikk nødvendigt at gøre hver dag... jeg har arbejdet i en hunde salon derfra min viden omkring dette... buffy kommer i bad efter behov og det er ca. hver anden månede.. ellers plet vasker jeg hvis det ser helt galt ud... jeg har købt sådan nogle aye wipers til at tøre hendes øjen savl med.. men de kan både tage græs pletter og ja faktisk de fleste pletter fra diverse rulle ture...
hehe connie J ved du goft man kan få et hav af forskelige hunde parfumer... haha de lugter af mand... det syntes selv jeg er langt ude...
hvis mine hunde lugter lidt.. ja så har jeg en mink oli spray fra Kw.. den dufter lidt.. og den er rigtig god for hundens pels og hud.. plus der er uv beskyttelse i... den skal så ikke sprøtejs ned i hunden men ver hunden..
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
For mig er det helt galt, at en hund lugter parfumeret..
Min hund, der snart er to år har aldrig været i bad - han er blevet bruset over med haveslangen nogle gange..
Han lugter ikke, hans pels er lækker - han er senge-sofahund og det er der ingen problemer i.
Pelsen og huden er et "økosystem", hvis balance vi smadrer med shampoo-bade.
Så mit svar på hovedspørgsmålet: Så sjældent som muligt, helst aldrig.
feb 2008
Men for Ludwigs skyld og for min egen så kræver Ludwig det bad som den race behøver. Han er os hvid, og så ka man os se hvis han er beskidt.
og som nogen af jer skriver bader I dem med vandslangen, der er jo ingen forskel om jeg gør det med vandslangen/haveslangen eller om han får en tur under bruseren (når jeg ik altid bruger sæbe). Jeg bruger kun sæbe når han virkelig er MØG beskidt!
aug 2006
Da billeder ikke afgiver lugt, kan jeg fortælle at der er to ting på ham der lugter - de sidder i hver sin ende ;o)
Og nej, der er selvfølgelig ingen forskel om hunden bliver skyllet af haveslangen eller bruseren - det er shampooen, der udgør forskellen...
feb 2008
aug 2006
Det bedste er, at strigle den regelmæssigt - det får også alle urenheder ud af pelsen.
Jeg tror på, at børster og strigler man meget jævnligt, så holder hundens pels sig flot og lækker...
Hvor tit må man....