2.437 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hund på legeplads hund på legeplads

Jeg er måske blevet mere sippet efter jeg selv har fået et barn, men det her gjorde mig altså forarget:

Vi var taget på en udflugt hele familien og var stoppet ved en stor indhegnet legeplads hvor vi ville gøre et stop og strække benene.
ved indgangen ( en låge) til legepladsen er der et stort skilt med et hundeikon med en rød streg over samt teksten : HUNDE INGEN ADGANG.
da vi har været der i 10 minutter kommer der et par uden barn men med en mindre hund.. Måske en blanding af dværgpinscher og dsg.
De mødes så med nogle venner der har børn med.

hvad er det lige de ikke forstår ved det kæmpe store skilt ved indgangen ???
Der var virkelig mange legende børn, som hunden gøede af.. Og de havde den i flexline.

jeg sagde ingenting og det er nok noget af det der irriterer mig mest lige nu.
Mon de ville have sagt noget hvis det var mig der havde slæbt min hund med på legepladsen ?

Så spørgsmålet er:
Er det mig der er blevet for sippet ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund på legeplads
  • #1   26. apr 2011 De ser måske ikke deres egen hund som en hund.. Typisk sådan nogen lovbrydere.

• #2   26. apr 2011 Lige præcis det med at hunde besørger ved / på legepladsen kan simpelthen bare ikke have.

Hvis der ikke havde været et skilt havde jeg såmænd heller ikke tænkt over det, men jeg synes virkelig det er flabet / uhøfligt at ignorere et direkte forbud.
    Dette skilt var ikke til at overse.. det var ca i A3 størrelse.

Jeg tænker også lidt.. Hvad hvis alle familierne havde taget deres hund med ?
    Så havde det ikke kun været en lille hund, men måske 20 hunde... Og "hvis du må så må jeg også"
    Sikke en ballade der kunne blive

• #4   26. apr 2011 Personligt så syntes jeg at det med at tage en hund med på en legeplads er forkert om det er er forbudt eller ej.

Mange børn er bange for hunde.

Selvfølgelig hvis det kun er en selv og ens eget barn der er der så kan det lige tilgives men så når der kommer andre så skal hunden altså også hjem.

man kan ikke vide hvordan de andre børn tager en hund..

• #5   26. apr 2011 Du er bestemt ikke sippet.. Her i kvarteret er der meget strenge regler omkring hvor hundene må luftes osv osv.. Og der står med store tykke bogstaver i lejekontrakten at hundene ikke må medbringes på områder hvor der er legende børn, dvs. på legepladsen..
    Dog er der alligevel nogle emsige folk som åbenbart ikke kan læse og det sker tit at ungerne får trådt i en bæ..
    Syntes satmer ikke det kan være rigtigt at ungerne skal have ødelagt deres leg fordi der er en idiot der ikke kan finde ud af at lufte sin hund de rigtige steder..

Det skal lige siges at det ikke er fordi der ikke er rigeligt af lufte muligheder da der ligger en kæmpe stor mark/eng lige ved siden af kvarteret som er til folk og deres hunde..

• #6   26. apr 2011 Jeg synes ikke at du er sippet. Og jeg fatter ikke at så mange hundeejere har SÅ svært ved at læse /tolke billederne på et skilt. For det er jo nøjagtig det samme der hvor hunden SKAL føres i snor. Det er der også mange der ikke overholder. De er totalt ligeglade og tænker ikke på at der oftest er en fornuftig grund til at hunden ikke må komme derind 7 skal være i snor eller hvad det nu måtte være.

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #7   20. jul 2014 Jeg ser selvfølgelig at dette er et indlæg fra 2009, men derfor er det stadig aktuelt. Ja faktisk endnu mere nu, efter al den hetz mod hunde generelt, og især mod såkaldte Kamphunde, som udelukkende er et begreb og har intet som helst  med hunderacer at gøre. 
    Men det er selvfølgelig, en lidt anden diskution.
    Men så til selve spørgsmålet overholdelse eller overtrædelse af forbud mod hunde.
    Vi mennesker, er ligesom de fleste andre væsner, født med "en akillishæl /  et ømt punkt" -  eller hvad man nu vil kalde det. Og der skal meget lidt til, hvis andre rører dette punke. Men hvis man selv "kommer til" at træde på andre folks "ømme punkt", så opfatter man det som den naturligste ting i Verden, at træde der hvor man gør. 
    Og der findes BL. A. Her i Danmark, så mange tusind love og forbud, der overskrider hver dag, og mange (jeg mener endda de fleste) er i direkte strid med Naturens love, som gælder for alt levende og "dødt" i hele Verden.
    Og så tilbage til debatten:
    Om legepladser er til børn eller hunde.
    Siden der kom mennesker til Danmark, har hunde altid kunnet leve sammen med mennesker, men det er også en af de ændringer, der desværre sker i Danmark, og det er der der mange der lever fedt af, samtidig med at det er meget samfundsskadeligt.
    Når man:  Forbyder, laver naturstridige begrænsninger, overvågninger og lignende, opstår der helt naturligt aggressioner, da det er et overgreb på den naturlige frihed.
    Så mit forslag er, at forældre stopper med at "pakke deres børn ind i vat og bomuld" og blandt andet lære dem at leve et socialt liv, sammen med Hunde, Katte og alle mulige andre dyr, samt med alle mennesker.
    Jeg modtager meget gerne kommentarer til mit indlæg. M.v.h. Steen.hansen@dk2net.dk

• #8   20. jul 2014 ...bare ren nysgerrighed Steen, men Naturloven må vel også gå ind for

Drab, tyverier, vold, ignorering af de svage, hetz mod de gamle?
    Eller er det kun den lyserøde disney-version af naturen der skal følges?

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

#10   21. jul 2014 Kære Obsternasig.
    Mig bekendt er der er ingen politimyndighed, eller lignende, der siger, at du SKAL, følge den "lyserøde Disney Naturlov".

Det er da op til dig selv, og din samvittighed, hvis du har sådan en.

Og i øvrigt er det da også op til dig selv, om du vil overholde NATURLOVEN.

Spring du bare ud fra toppen af runde tårn eller lignende, så opdager du måske, ligesom mange andre, men for sent, hvad konsekvenserne er!

• #11   21. jul 2014 Steen jeg tror ikke du forstod mit spørgsmål? eller vælger du bevidst at tale udenom?

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

#12   21. jul 2014 Allergisk nu.

Du skriver BL. A. Man skal under alle omstændigheder respektere et skilt.

Det kan da godt være, at man SKAL det.

Men så længe skiltet er i strid med NATURLOVEN, så er det meget meget begrænset,hvor mange der "respektere" teksten på skiltet!

Men selve skiltet respektere de fleste - på grund af NATURLOVEN, og så sørger de for at undgå at støde ind i skiltet. - da et sammenstød giver nogle mærkbare konsekvenser. - Sådan er NATURLOVEN bare!

• #14   22. jul 2014 Åh nej, skal vi nu til at have debat om naturloven i samtlige tråde herinde Steen?

Hvad er det helt præcist for en naturlov du henviser til. Der findes jo trods alt en vis mængde naturlove -ingen af dem siger mig bekendt noget som helst om overholdelse af skiltning eller brug af legepladser... eller hunde for den sags skyld

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

#16   22. jul 2014 Sidsel. Hvorfor vi er så unaturlige, skriver du.
    Det bedste svar jeg kan give dig er:
    Fra "naturens hånd", er vi faktisk fuldstændig naturlige, ellers var det fuldstændig umuligt at eksistere!

Nu er det så bare sådan, at vi mennesker gennem nogle få hundrede tusind år,
    har udviklet os i en - for os ødelæggende måde at leve på, så vi opfatter os selv som hersker over alt på Jorden, inclusiv Naturloven.
    Og den opfattelse er katastrofal for os mennesker, samt for meget andet levende og dødt på og i Jorden.
    Men reelt set, er denne katastrofe, ret ligegyldig, det sørger Naturen for.

Tilsyneladende, var der for mange år siden, nogle kloge mennesker,
    der skrev Biblen, hvor der BL.a. står, at Adam og Eva, blev smidt ud
    af Paradisets Have, forde de havde spist af nogle forbudte frugter.

Jeg "tolker" det sådan at Adam og Eva, måtte dø, fordi de var så dumme,
    at de lavede deres egne og fuldstændig Naturstridige love.

Og så til dem der mener, at Hunde på Legepladser, og NATURLOVEN ,
    intet har med hinanden at gøre.

Det har I da - for min skyld - lov til at mene, lige så meget I ønsker.

• #17   23. jul 2014 Jeg spørger igen Steen -hvad er det helt præcist for en naturlov du henviser til. Jeg har svært ved at se hvad skiltning, hundeejernes (manglende) overholdelse af dette og f.eks. tyngdekraft har med hinanden at gøre...

Så derfor går jeg udfra det faktisk ikke er den slags naturlove du snakker om -så prøv lige at definere den der naturlov du snakker om, og hvad den har med hundeejeres manglende overholdelse af skiltning at gøre (IKKE hvad den har med ødelæggelse af naturen, vold, katastrofer mm at gøre. Hold dig nu til emnet. Hvor kommer naturloven ind i billedet i forhold til skiltning på legepladser)

• #19   23. jul 2014 Sidsel -mennesket har da ret tidligt haft tøj, så jeg forestiller mig at Steen bor i en jordhule et sted derude, klæder sig i pels fra de dyr han selv nedlægger osv smiley

• #21   27. okt 2014 Jeg opdager lige, at eg har deltaget i en uafsluttet debat, hvilket skyldes, at jeg har været beskæftiget med meget andet i mellemtiden. og lige i øjeblikket er jeg også optaget af andre og vigtige opgaver.
    Men evt. får jeg tid på et andet tidspunkt.

Hold jer muntre så længe!

• #22   28. okt 2014 No need Steen...virkelig....bare koncentrer dig om alt det andet istedet... smiley

Kommentér på:
hund på legeplads

Annonce