Voldsom behandling {{forumTopicSubject}}
Jeg aner ikke om der er noget jeg kan gøre ved dette, men jeg har brug for at komme ud med det her.
For et par dage siden var jeg en dejlig tur på stranden i et sommerhusområde ved min fars sommerhus. Efter en god lang tur går jeg tilbage, kaster lidt bold med Emma. På et stort græs/hede-areal kommer der så et par gående med en ung labrador. Den går pænt ved deres side, men er ikke i snor. Det er Emma heller ikke. Labben får øje på Emma først og viser tegn på at ville gå over mod os, men får et vredt forbud fra ejeren. Emma ser nu den anden hund og skal lige til at gå derover, men da ejeren havde forhindret hendes hund i at gå over mod os, bad jeg Emma blive og satte hende i snor. Pludselig satte labben i løb over til os. Den var en rigtig lækker, sød hund der bare ville lege, men nu havde den jo modsat sig ejeren, så ville ikke lige gøre noget der kunne tolkes af hunden som ros for sin handling, så jeg gik bare videre, men smilede til ejeren for at vise det ikke var noget problem for mig.
Hun løber så over til mig og hendes hund dukker umærkeligt hovedet en smule. Jeg tænker ikke videre over dette, før der lyder nogle mærkelige dunk-lyde bag mig. Jeg vender mig og ser kvinden give hunden nogle hårde lussinger under hagen. Jeg bliver helt paf og siger det da virkelig ikke er noget at gøre mod hunden. Hun bliver vred på mig og siger, at den da skal opføre sig ordentligt. Mens vi "snakker" kommer der en hare spurtende forbi, labben løfter hovedet og kigger i den retning. Som en slags refleks knytter damen så hånden og dunker hunden på siden af kæben. Ikke vildt hårdt, men hårdt nok til der kommer en mærkelig hul lyd og hunden bliver helt vildt trist at se på, med ulykkelige øjne og dukket nakke. Jeg bliver rasende, at hun kan gøre det lige op i ansigtet på mig når jeg lige har kommenteret det. Hun vender så ryggen til mig og går, hunden lusker efter hende. Hun bemærker triumferende: "Se hvor lydig han er nu. Hunde skal bare lære hvem der bestemmer".
Jeg gik efter hende, helt rød i skralden, for hunden så virkelig ikke glad ud. Hun skældte mig ud og sagde, at "ja, det kan godt være du kan opdrage din hund uden, men det er heller ikke et under, det er jo sådan en lille fis. Dem kan alle og enhver jo opdrage".
Jeg indså at det kom jeg ikke langt med, det her, og vendte om.
Men det har virkelig naget mig, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Kan man ringe til nogen, og vil det overhovedet hjælpe? Jeg har jo ikke rigtig nogle beviser eller noget. Jeg tror ikke hun slog hårdt nok til at der som sådan er fysiske beviser for det, men hårdt nok til at det gjorde ondt, både fysisk og i hjertet på hunden.
Normalt blander jeg mig ikke for meget i folks privatliv, men jeg har decideret haft mareridt om at denne kvinde kom og slog på Emma.
Skal (kan) jeg gøre noget, eller skal jeg slippe det?
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Men hun vil næppe høre efter dig, for sådanne mennesker er syge i hovedet!!
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 375
Det går mig bare virkelig på, ikke at kunne gøre noget.
Alice - ja, det kunne jeg gøre. Ikke at jeg tror det ville hjælpe, men måske kunne hun da blive lidt pinligt berørt over at få dumpet sådan en gave i postkassen. Jeg vil aldrig finde ud af, om det havde nogen effekt, men hun kan da få en af mine utallige bøger.
Voldsom behandling