{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.550 visninger | Oprettet:

Til ejere af listehunde! {{forumTopicSubject}}

Ville lige sende en advarsel om at holde godt øje med jeres hunde når de har mundkurv på i denne varme. selvom der stadig ikke er helt varmt kunne jeg mærke på min idag at det var et problem at komme ordentlig af med varmen.
Han har dog også en lidt flad næse (amerikansk bulldog) , men den mundkurv jeg bruger er med gitter så den burde være optimal nok så han kunne slippe af med varmen.

for mit vedkommende vil jeg begynde kun at lufte han tidlig morgen og så først senere på dagen (aften) når det bliver køligere. Jeg vil ikke risikere han får hedeslag..

Men bare en heads up så vi husker at holde godt øje med vores vapser der har mundkurv på når det er varmt.
og det er ikke engang ordentlig sommer endnu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til ejere af listehunde!
  • #1   22. apr 2011 Det blev testet for vores vedkommende sidste sommer allerede. Vores kurv er stor nok til at hunden kan trække vejret og halse selvom han har den på. Det er også muligt for ham at drikke og spise godbidder.
    Tænker tit med frygt på dem der er så dumme at bruge de dersens stor/nylon kurve som kun er beregnet til kort tids brug feks dyrlægebesøg smiley


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #2   22. apr 2011 Godt indlæg smiley

    Jeg kan også mærke varmen begynder at påvirke her. Jeg har en god, rummelig mundkurv som min også kan drikke med, så jeg håber det afhjælper det værste...men ingen middagssol til os! Eller jo, til mor mens hundene dovner i gennemtræk inden for smiley


  • #3   22. apr 2011 HardRock Bull's *

    Der er ingen problemer her. har selv en med gitter, faktisk den samme som vivi har mener jeg bare i større model, han har det ikke varmere med den på, han har det varmt uanset :))))


  • #4   22. apr 2011 Vvi : ja den type mundkurve ville jeg heller aldrig turde bruge smiley

    Blah B : min må også nøjes med at nyde sommerbrisen indendørs smiley

    min burde også kunne drikke med hans mundkurv men hver gang han stikker næsen ned for at drikker vil han alligevel ikke smiley tror ikke helt han har luret tricket. men igen det er heller ikke studenterhuen der trykker på ham smiley


  • #5   22. apr 2011 Her er der heldigvis ingen problemer smiley

    I sommervarmen bruger jeg gittekurven, og den fungerer fint..

    Har endda taget en hel del lange cykelture med hunden sidste sommer - dog med indlagte drikkepauser smiley

    Der er helt styr på den her, og hun kan fint få munden helt op og trække vejret smiley


  • #6   22. apr 2011 Sheila H : det er dejligt ikke alle har problemer med varmen smiley

  • #8   22. apr 2011 mundkurven skal ikke, som nogle mh. ejere tror, være den der af stof som dyrlægen bruger. Ja, den er billigst, men så kan hunden ikke halse og køle sig ned.

  • #9   22. apr 2011 problemet er vel også de stropper der går bag om nakken osv. de må blive AFSINDIG varme nedenunder og metallet må blive 100 grader.. der burde være et alternativ faktisk..


  • #10   22. apr 2011 Sarah, alternativerne findes. Der findes så mange lovlige gode kurve i alle udformninger. Desværre er der alt for mange som ikke har sørget for at deres hunde har en ordentlig tilpasset kurv men bare valgt den første de så. Metallet bliver ikke varme end luften onkring det.

  • #11   22. apr 2011 Vivi: ok det er jeg faktisk rigtig glad for at høre.. kan du ikke smide nogen links til mig? Forhåbenligt andre kan få glæde af dem også:)

    Så en på en amerikansk hjemmeside hvor stroppen gik op mellem øjenene og over hovedet.. det må bare blive varmt i stoppet...

    altså mine metal lygter der står på havebordet bliver da varme nu her i solen,men selvfølgelig bevæger hundene sig osv...


  • #12   22. apr 2011 Linda og doggymom : det er ikke altid godt nok, min er lavet efter mål så den burde passe 100% men hans næse er "gemt" væk under en sort læder/foret plade og han kan ikke hals ordentlig da gitteret jo er i vejen, så han ikke kan få tungen ordentlig og frit ud som hunde uden mundkurv kan.

    men men ingen panik han kan godt holde sig og dermed nøjes med at blive luftet når det ikke er så varmt smiley


  • #13   22. apr 2011 Jamen bigbullies.dk har næsten de samme som fordogtrainers i usa.
    Men udvalget er enormt.


  • #14   22. apr 2011 Jeg synes det er uhyggeligt at der er nogen som ikke gør.

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #15   22. apr 2011 Apropo, så var jeg lige ude med hunden...hvad kommer der om hjørnet? Et arrigt bæst med en ejer i den anden ende af snoren det knap kan holde den.

    Løsning. Trække den over på den anden side af vejen, tvinge nakken om på den ved at hive i øret og mosle en stof-mundkurv der hænger om halsen på den, op over snuden på den.

    Way to go!


  • #16   22. apr 2011 Vivi - metallet bliver varmere end luften omkring det...ligesom både remmene og læder/filt stykket der hviler på næseryggen gør.



  • #17   22. apr 2011 Jeg synes ikke umiddelbart metallet føles varmt, når man giver godbidder..

    Jeg synes det er nogenlunde samme temperatur som luften.. men altså, ikke varmt i en grad så man kunne brænde sig på det, eller føle ubehag..


  • Denise J
    Denise J Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #18   22. apr 2011 Er dog ikke selv ejer af en liste hund, nok nærmere fuldstændigt modsat race - Chihuahua..

    Men syntes det er et super godt indlæg.. har set mange bruge de mundkurve med nylon.. og jeg vidste faktisk ikke, at det ku gøre så stor en forskel.. Men samtidig, er jeg også rigtig glad for jer mennesker, der vælger at følge loven.. Jeg frygter dog ikke at disse hunde kan finde på, som alle andre hunde, at angribe mig, men min hund.. og det eneste der skræmmer mig er, at det er så svært at få dem til at give slip.. smiley har nemlig 2 naboer der har sådanne hunde i lejligheder ved siden af, hvoraf kun 1 af dem bruger mundkurv.. Så i fortjener helt sikkert ros ! - Selvom det er så synd for de hunde, at de ikke kan få lov til at leve på lige fod med alle andre hunde.. smiley Så er sku ked af, at andre har ødelagt det for jer andre som tydeligvis er ansvarlige hundeejere ! Håber jeres hunde er lige så glade som før de blev stemplet.. smiley


Kommentér på:
Til ejere af listehunde!

Annonce