{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Til Dværggravhunde-ejere {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har brug for mål på en sele i str dværggravhund.
Tanken er at det skal være denne udformning:
http://3.bp.blogspot.com/-unvINzX5uow/UAszJBUcY3I/AAAAAAAAAIo/Ag_1BKhzWLg/s1600/harness.jpeg
Derfor skal jeg have mål på mål på:
- Hals
- Mave
- Ryg (stykket mellem de to remme)

Vil i anbefale en strop, der går mellem forbenene og forbinder mave og hals-stykket? (på undersiden af hunden)
I så fald også mål på den.

Har i en mening om hvor bredt rygstykket kan være, uden at hunden drukner? Vil gerne kunne skrive hundens navn derpå smiley
Selerne er til julegaver, og vil blive syet i rundsyet kalveskind. Ringen til snoren sætter jeg bagerst, ligesom på billedet.

Hvis der tilfældigvis er en af jer, der har en rundsyet sele (eller halsbånd) til dværggravhund, kunne jeg også rigtig godt tænke mig at høre til bredden på selve remmen. Selv tænker jeg 8-10 mm bredde.

Jeg kender ikke så meget til racen, så kan nævne at det er hhv. en langhåret og en korthåret (glathåret?) hund, der er tale om. Begge er tæver. Ved ikke om det har betydning.

Jeg vil sætte kæmpe pris på jeres hjælp smiley
De bedste hilsner og rigtig god weekend
-Katrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til Dværggravhunde-ejere
  • #1   28. nov 2014 på sådan en sele plejer der bestemt at være en rem mellem benene også. Evt. mål kan jeg desværre ikke hjælpe med, og det vil nok også være en anelse misvisende, du er nok nødt til at måle hundene selv.


  • #2   28. nov 2014 Tak smiley
    Tænkte nok at remmen ml. forbenene var en god ide.
    Jeg ser desværre først hundenes ejere til jul, så at måle selv er ikke en mulighed.. Laver selvfølgelig selerne med justeringsmuligheder. Pt. tænker jeg hals: 25-30 cm og mave 30-38 cm.

    Havde håbet der sad et par gravhundeejere og kiggede med, men det lader ikke til at være tilfældet. Ærgerligt!


  • #3   28. nov 2014 Jo jo jeg har da kigget på din tråd et par gange,men det er svært med en gravbasse,de er så forsk i størrelser også i dværgen..min dværg har feks ikke standard mål..men hvis du laver justerbar ved forbenene,så husk hvor korte ben dværgen har..jeg har en rigtig god sele..vil du ha et billede af den udslået,så du har noget at gå efter til inspiration...

  • #4   28. nov 2014 Vil rigtig gerne se billeder af din sele smiley tak! kigger også lige på din profil

  • #5   28. nov 2014 Snupper lige et par billeder nu..

  • #6   28. nov 2014 Det stykke hvor spænderne sidder fast på den brede strop,det er til forbenene,og krydset er rygstykket...håber du får en ide til hvordan du kan sy den..

    profilbillede
  • #7   28. nov 2014 Mange tak smiley Den ser rigtig fin ud!
    Jeg går efter noget lidt mere enkelt/stilrent i læder, men netop også med god støtte på brystet smiley Er der nogen chance for at du vil måle din hund omkring halsen for mig?


  • #8   28. nov 2014 Ja kan jeg godt,men Sally er som sagt en dværg gravbasse og burde veje 5,5 kg ..hun synes så at hun sku veje 10 kg og være næsten en meter fra snude til hale... smiley

  • #9   28. nov 2014 Hun er 34 cm omkring halsen og det er ikke målt stramt..min sele har netop god støtte på brystkassen,den kan næsten ikke være bredere stroppen ved brystet,så drukner hunden..sallys strop er 5 cm med det fleecefor der sidder på ...

  • #10   28. nov 2014 Sikke en kæmpe! Det er da alligevel noget af en 'fejlberegning' eller hvad man kan sige smiley Men dejlig hund uanset!

  • #11   28. nov 2014 Ja for Søren da,men ren dværg er hun og jeg ser stadig en af søstrene fra samme kuld og hun vejer 5 kg og er meget mindre end Sally smiley men jeg er ligeglad,jeg synes Sally er den sødeste i hele verden...der er 2 andre fra samme kuld som er blevet ligeså store.. smiley opdrætteren er min mands bekendt...og alle hvalpene(6 stk) er solgt til nogen som opdrætteren kender,så vi følger alle med i hinandens hunde...

  • #12   28. nov 2014 Det er svært at angive størrelse på gravhunde, netop fordi mange rent faktisk er en anden størrelsesvariant, end det de er købt som. Gravhunde findes i 3 hårlagstyper, glat- ru- og langhåret og i 3 størrelsesvarianter, miniature, dværg og standard.

    Hvalpene stambogsføres efter morens størrelse, men da man gerne må krydse de forskellige størrelsesvarianter med hinanden, kan en dværg nemt ende med at blive en standard som voksen.

    Viser det sig at en hvalp som voksen er større end det den er stambogsført som kan man få den målt af en autoriseret dommer og få ændret størrelsen i stambogen. Hvilken størrelse en gravhund har afgøres af brystomfanget, hverken af vægt eller højde.

    •Miniature. Måler op til 30 cm i brystomfang
    •Dværg. Måler mellem 30 og 35 cm i brystomfang
    •Standard. Måler over 35 cm i brystomfang

    For at vanskeliggøre det med målene yderligere, kan typen på hunden også være forskellig, nogle er en gang pindebrænde, spinkle, uden masse og med tynde ben, andre ser ud som en gravhund skal og har ganske kraftig krop og kraftige ben.


  • #13   28. nov 2014 Tak smiley det med brystomfang havde jeg googlet mig til, men var ikke klar over at de kunne variere sådan, da de 2 jeg kender er ens i str.

  • #14   8. dec 2014 Så er selen færdig smiley Tak for jeres hjælp! Nu er der ikke andet at gøre end at håbe den passer


    profilbillede
Kommentér på:
Til Dværggravhunde-ejere

Annonce