{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Islansk Fårehund {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe været forelsket i den islandske fårehund.
Jeg skal først have hund igen om nogle år, så derfor vil jeg ydnytte tiden på at finde ud af alt om denne race smiley har dog en i svigerfamilien der blot har forstærket min forelskelse smiley

Vi er et par på 26 og 27 år og en søn på 3 år.
lever et stille og roligt, liv.
jeg elsker naturen og vade skoven tynd.

hvilke krav stiller denne race og lad mig høre historier og alt muligt. gerne her eller pb hvis det er nemmere.

Af hvad jeg har fundet frem til passer denne race så meget ind i mit liv selvom det evt først bliver on nogle år


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islansk Fårehund
  • #1   21. apr 2011 Islænderen tager typisk imod både voksne og børn, fremmede og kendte mennesker med åbne arme.
    Det er en MEGET venlig hund -til tider så meget at man som ejer kan blive i tvivl om om den overhovedet ville tage med en hjem hvis den fik valget og der er andre mennesker omkring den *G*

    Det er en aktiv hund, men den er ikke træningsnarkoman. Den skal self osse have mentale udfordringer, men den er ikke afhængig af at man gider træne hver eneste dag.
    Bare den må være med i familiens aktiviteter er den faktisk glad.

    Den dur ikke som sofahund -der skal altså ske noget i dagligdagen. Men det er ikek værre end at en god gåtur så er de osse klar til hygge med en god film;o)

    Reiki skal gerne have lov at bevæge sig uden snor, hvis ikke hver dag, så i hvert fald flere gange om ugen. Selvom jeg går en del med mine hunde, så er det ikke det samme som at få lov at løbe afsted i fuld fart på marken.

    Man skal være opmærksom på at islænderen er en gøende race. Selvom man med rette træning fra den er hvalp, sagtens kan lære en islænder ikke at gø hele tiden, så skal man altså ikke forvente en lydløs hund

    Det er en dejlig hund. Lærenem og træningvilig (men IKKE pleasende!), altid med på en løbetur eller en lang tur i skoven, men nyder osse bare at slappe af med familien.


  • #2   21. apr 2011 efter min mening må en hund gerne sige vov, så det gør mig ikke spor at den snakker meget, så længe man kan få et ord indført smiley

    Jeg bliver mere og mere sikker på det er denne race jeg kunne tænke mig, og er helt overrasket for jeg har eller holdt mig til blandinger, men sys denne race lyder til at kunne tilbyde lige det jeg ønsker i en hund smiley


  • #3   21. apr 2011 i øvrigt hold da fast Reiki er lækker smiley

  • #5   22. apr 2011 dejlig hector...

    hvad med køn ? er der meget forskel med temparement eller lign?

    hælder mest til tæver, hvad med al den pels deromme hvis den ik er særlig renlig under løbetiden?


  • #6   22. apr 2011 IFéren er en skøn hund. Min tæve er forholdsvis rolig og kan med alle.
    Jeg må desværre indrømme at jeg fik mere end forventet. Jeg har lavet alt træning fra bogen med alenehjemme, men intet virker. Malou har stress og kan ikke klare alt for meget larm omk. hende. Men det er ikke alle ifer der er sådan.


  • #7   23. apr 2011 Jeg vil sige det samme som Katrine B, Joey er bror til Hector og det er simpelthen en perfekt hund...

    Joey er utrolig glad for børn elsker at lege med dem uden af være for voldsom.. smiley


  • #8   23. apr 2011 det lyder bare godt smiley

    hvordan lyder prisen på sådan en skønhed med tavle?


Kommentér på:
Islansk Fårehund

Annonce