{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Jeg undres meget... {{forumTopicSubject}}

Her i min by hvor jeg bor har vi et socialt belastet kvarter, også det man kalder en ghetto med mange udlændinge, så derfor så møder man masser af dem i gadebilledet og fred være med det. Men når jeg har min hund med ude at gå springer de nærmest over på den anden side af gade hvis de møder en hund og det er især kvinderne og børnene... Det er er nok 95% af dem jeg møder på min gå tur hvor jeg får den reaktion. Heldigvis er min hund så godhjertet så den kunne ikke drømme om at gå dem noget højst at være nysgerrig og vil sige Hej.

Men når den reaktion kommer bliver jeg nok lidt provokeret (selvom jeg nok egentlig ikke burde) og jeg fortæller dem at den absolut ikke gør noget... Jeg undres meget over hvad de tænker om hunde og hvad de fortæller deres børn om hunde siden de er så skræmte over hundene. Hvis der er nogle der ved hvad det er må I meget gerne gøre mig klogere så jeg komme til at forstå og ikke bliver så provokeret:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg undres meget...
  • #1   15. apr 2011 Kunne forestille mig det handler om at de ikke er vant til hunde som kæledyr, der hvor de kommer fra?

• #2   15. apr 2011 Jeg undres nok langt mere over, at du bliver provokeret.

Bliver du også provokeret af etniske danskere, der ikke vil have med din hund at gøre?

Der er en hel bunke årsager til, at andre mennesker undgår vores hunde, og jeg synes da ene og alene vi bør respektere at hunde er VORES valg og ikke andres.

• #4   15. apr 2011 Rigtig mange muslimer mener at hunden er et urent dyr. Desuden er de vokset op med en viden om at i "deres hjemland" er der rigtig mange vilde hunde og rigtig mange vilde hunde der bider og har sygdomme.

Jeg har nemlig spurgt et par stykker som jeg har arbejdet sammen med.

• #5   15. apr 2011 Jeg vil heller ikke sige jeg blive sur, men når det er en generel holdning så undres jeg bare utroligt meget. Jeg påtvinger heller ikke dem min hund fordi de springer jo nærmest over på det modsatte fortorv bare de ser den i horisonten. Og jeg siger heller ikke de skal kæle med den, bare at den ikke gør noget!

• #6   15. apr 2011 Jeg forstår det heller ikke,altså at de er så bange.
    Havde en oplevelse for 1 uges tid siden,med en pige
    på 13-14 år.
    hun hoppede og sprang,og jeg sagde til hende jeg havde styr på den så den sprang altså ikke op af hende,
    men bliver osse lidt små irreteret,
    men igen man ved jo ikke hvorfor de er så bange.

• #7   15. apr 2011 Der er mange kulturer hvor hunde ikke er almindelige som kæledyr.. Og der er mange der er bange for hunde..

Synes da også man skal respektere at der er mange der ikke bryder sig om hunde/er bange for hunde/ikke gider savl, pels og så videre..

Jeg besøger fx. ikke folk med "løse" fugle.. Jeg respekterer hvis folk ikke vil lukke dem ind. men så besøger jeg dem heller ikke..

• #9   15. apr 2011 Så synes jeg bare det er vildt at nu er de ikke i deres hjemland mere men i Danmark og derfor går det gennem mange generationer i stedet for især børnene selv gør sig deres egne erfaringer med hunde og ikke forældrene der pådutter dem noget, for det gør de jo...

• #11   15. apr 2011 Jeg bliver også småirriteret hvis folk bliver bange for mine tøser...... Men jeg bliver irriteret på mig selv, for jeg må jo være gået over folks grænser med mine hunde, hvis folk ser sig nødsaget til at trække sig væk fra dem.

• #12   15. apr 2011 Maj-Britt - Elsker slanger! Ville gerne have nogen selv. De er søde og fascinerende smiley

• #13   15. apr 2011 Noget der ligger til en - rent kulturelt - ændres ikke bare lige sådan.. Heller ikke selvom man flytter til et andet land, bliver integreret og får børn osv.. Man videregiver noget af sin oprindelige kultur uanset hvad.. Det være sig også skræk for hunde forestiller jeg mig..

• #15   15. apr 2011 Har ikke noget imod slanger:) Min pointe er bare at det er så stor en procentdel og det er dem alle jeg møder. Og hvis jeg møder folk der er bange for min hund, som er danskere, så skjuler de det ufatteligt godt i hvert fald. Men jeg synes bare det de gør bliver en smule små-hysterisk. Havde min anden hund været med havde den tydeligt kunne fornemme deres frygt og begyndt at drille dem ved at gø af dem og løbe efter dem (i dens snor self) Mine hunde er som regel i snor og jeg kunne forstå hysteriet lidt bedre hvis hunden var løs!

• #17   15. apr 2011 Som andre er inde på, er det ikke husdyr men nyttedyr i deres hjemland..
    Hunden er ofte løse og i flok, og til gene på samme måde som rotter f.eks er.

De er arrige og bidske, og der florerer mange historier om løse kobler af hunde, som bryder ind hos folk og stjæler spædbørn..

Er man opvokset med det forhold til hunde, er det ikke noget man bare lægger fra sig!..
    Dog må jeg tilkendegive, at det gør lidt ondt på mig, når jeg ser helt små børn blive paniske ved synet af min hund.. Der så jeg måske gerne at forældrene fortalte børnene at hundene i snor kunne ikke gøre noget.. Mest fordi jeg synes det er synd at være SÅ bange for noget man møder SÅ ofte i landet..

Flere af de indvandere jeg kender på min egen alder, som jo altså oftest er født her i landet, er også rigtig utrygge ved hunde.. Man overfører jo den slags følelser til sine børn..

• #18   15. apr 2011 Ja ja den er sevet, så lad være med at 'snakke' til mig som om jeg var dum. Det her er en debat, derfor har jeg vel lov at skrive med:)

• #20   15. apr 2011 Glemte at skrive at jeg osse Altid har Lady
    i snor da det er en lov i boligforeningen og hun
    får kort snor når der kommer nogen forbi.
    Så har hun ikke mulighed for at komme tæt til folk
    Da det jo netop ikke alle der bryder sig om at få dem tæt på
    Vores stier herude er ikke særlig brede.

• #21   15. apr 2011 Anja: jeg synes nemlig også det er synd og jeg ved godt at det er svært ikke at overføre ens følelser til børnene hvis der er noget man er bange for... Men samtidigt at den voksne som er med ikke kan se det logiske i at hunden er i snor, og derfor ikke kan gøre noget. Der mangler børnene ligesom en voksent forbillede der ligesom går ind og fortæller at hunden er i snor og derfor ikke gør noget, i stedet for at de reagere lige uhensigtsmæssigt at børnene så kopiere den adfærd... plus at en hund kan fornemme frygt meget nemt og de så egentlig selv er med til at forstærke det, men det ved de jo ikke... De tror bare hunden er sindsyg eller sådan noget. Hm, Lidt trist!

• #22   15. apr 2011 en af mine veninder er fra somalie, og hun siger til mig at i deres kultur er hunde ikke en del af ens hjem, det altså helt unormalt for hende at holde sådan et kræ som kæledyr...

Hun er ekstremt bange for alle hunde, når hun er hjemme ved mig er kiwi og mille inde i soveværelset.. Tror det gælder meger om kultur...

personligt er jeg bange for heste , og går da også en lang bue udenom hvis der kommer en ridende på en hest... Forstår ikke folk føler sig provokeret

• #24   15. apr 2011 Hvis folk ikke vil deltage i DEBATTEN kan de vil finde et andet emne at kaste sig over!!! På forhånd tak... Jeg har bare behov for en vis forståelse, derfor oprettede jeg dette emne til DEBAT. Og så vil jeg igen gerne understrege igen, jeg er ikke ude på at påtvinge andre at kæle med min hund!

• #25   15. apr 2011 Majbrit hvad er din kilde!? Det ligner noget der er kopieret... Ikke fordi det gør noget men hvis der er et sted man kan læse om det vil jeg da gerne det...

• #26   15. apr 2011 Næ næ men en gentager sig selv som om jeg ikke fatter det og du fik det til at lyde som om jeg ville have dem til at hilse på hunden, hvilket jeg slet ikke vil, men det kan jo også være jeg har misforstået det...:)

• #28   15. apr 2011 Nu er alle udlændinge ikke muslimer ;o)

Der er så mange måder at have hund på rundt omkring i verden, og jeg er ret sikker på, at VORES måde faktisk er i undertal.

• #29   15. apr 2011 CH,
    du mener ikke at alle de millioner hunde der findes, alle har en varm seng at ligge i, og en menneskekrop at putte op af? smiley

• #30   15. apr 2011 I Irak er der lige blevet indført en ny lov som forbyder at have hund offentlige steder og i lejligheder, de anser hunden som uren. Ja man kan jo undres at de så kan ride rundt på kameler, de er om ikke andet langt mere urene.

• #31   15. apr 2011 Cavalier,
    jeg tror nu ikke du kan gradbøje hvem der er mest urene?.. Altså, jeg ser sjældent kameler slikke sig selv og alle andre alle steder...

Men det vidner jo om en kulturel forskel, og ikke en forskel der måske virker helt logisk for os..

• #32   15. apr 2011 Jeg har naboer som kommer fra Afghanistan, de vil gerne snakke med whipperne, faren har haft mynder til jagt i sit hjemland, men vores lille gravhund er de bange for smiley

• #33   15. apr 2011 He he den måtte jeg også have forklaret engang...

Boede også for mange år siden et sådan sted,,, havde dengang en skøn lille Chow Chow... og hver gang jeg passerede alle ungerne nærmest hang de alle oppe i lygtepælene...

• #34   15. apr 2011 Gemalens lillebrors søn er hamrende bange for Blis, men vores søn fik narret Blis meget tæt på fætteren, vores søn havde givet Blis sin t-shirt på ;o) billede kan ses her: (link fjernet)
    Fætteren rørte en gang ved hende første dag han var her, næste dag var det forfra igen, han havde glemt alt om hende hehe lige så vel som der kan være nogen hunde der ikke bryder sig ret meget om børn, tit pga. deres pludselige hurtige bevægelser eller lyde, sådan kan det også være den anden vej.

• #35   15. apr 2011 Fætteren er ham der har blålige bluse på ;o)

• #38   15. apr 2011 Maria: Det er jo det, dog håber vi lidt på fætteren stille og rolig bliver glade for vores, børn - hunde kan havde meget glæde af hinanden, men selvfølgelig ikke hvis de er bange for hinanden. Er fætteren her, så er hundene ikke i haven samtidig med han er derude, så går han nemlig i panik.

• #39   15. apr 2011 Det er rigtig nok med at ifølge deres tro er hunde osv urene dyr og troende muslimer vil for det meste ikke i nærheden af hunde også er det sådan set lige gyldigt om du har en stor eller en lille hund.
    Jeg gik i klasse med en i folkeskolen der sprang op i skødet på vores klasselære fordi der kom en gammel dame ind i toget med 2 gravhunde.

Mit problem er sådan set mere hvor de unge invandre ( for det meste drenge) obevare deres hunde de har når de ikke kan være derhjemme?
    Jeg har været i Gellerup ( en del af århus hvor der bor mange invandre) og der er rigtig mange knægte med listehunde, hvis de er så urene så kan jeg ikke se hvorfor de selv har hunde om det så er den ene eller den anden race?

• #40   15. apr 2011 Ligeså vel som vi er rigtig mange kulturelle kristne, der ikke er udøvende i forhold til vores tro, er der rigtig mange kulturelle muslimer, der ikke er udøvende.

Og så tror jeg også at folk glemmer, at fordi man har mørk hud kan man godt være andet end muslim.

• #41   16. apr 2011 Har to dejlige trofæer derhjemme- Emmy og Oscar:D *

Det er sådan de bliver opdraget. til at frygte hunde.. Grunden er at i mange af landene er der vilde hunde/ bjerg hunde og de bider, urene og har sygdomme, så er der vagthunde de angriber ved intrægene på grunde.

i nogle kulture har det en fraise ligsom vi har med f.eks, hvis du ikke opfører dig ordenligt kommer du på værelset eller stuerest osv. sådan har de det også der bliver bare brugt så kommer hundene og tar dig.
    Men de gør det for at beskytte deres børn.

• #43   16. apr 2011 Jeg har en god veninde, som er fra Makedonien. Hun er nærmest opflasket med, at hunde er dødsens farlige. idag er hun 45 år og rædselsslagen bange for vores lille Dina og alle andre hunde. Hun er også mega bange for vores kat, selv på flere meters afstand.
    Hun opfører sig ligesom jeg gør, når jeg ser en stor kæmpe klam edderkop. Den er jeg nemlig sikker på, vil hoppe op i struben på mig, hvis den kommer for tæt på.
    Jeg ved godt, at edderkopper ikke gør sådan noget, og ikke er specielt farlige, men jeg kan ikke overbevise mig selv om det, lige i det øjeblik jeg får øje på én.

• #44   16. apr 2011 Jeg bor også sådan et sted....
    - så jeg synes det er lidt latterligt, at når jeg kommer gående med min hund I SNOR, og når vi er 10-15 meter væk fra nogle små piger/drenge, så snart vi kommer nærmere begynder de at græde... smiley & min hund er ikke engang interesseret, han kigger overhovedet ikke på ham/hende...
    ^^ & det er slet ikke første gang jeg har prøvet det...
    Altså jeg kunne måske forstå, hvis det var en anden race.
    Men altså en hund på 7kg.... det er så noget andet.

Kommentér på:
Jeg undres meget...

Annonce