{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Hund springer op på forsædet - Råd tak {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Vi har to hunde som vi ofte har med rundt i vores lille Citroén C1 (den der er magen til Peugeot 107 og Toyota Aygo).
Hundene sidder på bagsædet på et speciallavet dækken og i hundeseler. Hundeselerne er dog ikke så behagelige, at hundene for alvor kan lægge sig som de vil når de skal være alene længere tid i bilen, hvorfor jeg tager selerne af dem når vi forlader bilen.
Problemet er, at de hopper frem på forsæderne, hvilket efterlader bilen smurt ind i hundehår og skidt fra poterne.
Er der nogen der har nogle gode råd til, hvorledes vi kan holde hundene på bagsædet når de er alene i bilen???

Venlig hilsen Sofie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund springer op på forsædet - Råd tak
  • #1   15. apr 2011 Hvor lange er selve linen de sidder fastspændt i? Vi bruger også sele til Mille og har så lavet den line hun sidder fastspændt med rigtig lang så hun kan ligge ned.

• #2   15. apr 2011 Marianne:

Hejsa smiley
    Den er ikke så lang, men efter hvad jeg forstod på personalet i dyrebutikken, så er det meningen så man ikke risikerer at få hunden i nakken, hvis man skulle køre galt eller bremse hårdt op.

• #3   15. apr 2011 Du kan evt sætte et net op

(link fjernet)

• #4   15. apr 2011 Bente:
    Tak for hintet smiley
    Har faktisk kigget lidt på de net, men jeg kan ikke helt hitte rede i hvordan man sætter dem fast og så tror jeg at hundene maser sig udenom det. Der er jo meget luft til hver side af nettet.

• #5   15. apr 2011 Køb et bur

• #6   15. apr 2011 Det er også rigtigt : ) Vi har Peugeot 206, så vores bil er heller ikke så stor. Så selvom den er så lang som den kan, kan hun på ingen måde ryge i nakken på os hvis der bremses hårdt op.
    Hvilken race er hundene? Mille kan nemlig sagtens ligge ned, selv om hun har selen på. (Hun ruller sig bare sammen i den ene side) Og mener da at en Cocker Spaniel(kan jeg se på din profil) er på størrelse med hende.

Det kan også være at hundene synes det er ubehageligt fordi de er to om et lille bagsæde?!

• #7   15. apr 2011 Ihh det blev et rodet indlæg. Håber du forstår det : )

• #8   15. apr 2011 Tina og Alex:
    Det er der ikke plads til.
    Vh Sofie

• #9   15. apr 2011 Marianne:
    Ja det er en cocker og en blanding ml. labrador og dansk-svensk gårdhund (mellemstørrelse).
    Jeg tror de sætter sig derop fordi sæderne lugter af os, men det ved jeg selvfølgelig ikke med sikkerhed.
    Selv da vi kun havde Thyra hoppede hun frem på forsædet, så måske hun har lært Thormod sin lille uvane smiley
    Overvejer om man måske kan få et net der kan monteres specifikt i C1´eren, men det må citroen vel kunne svare på smiley

• #10   16. apr 2011 Jeg ville træne dem i ikke at hoppe op på forsæderne ved simpelthen at stå ved siden af bilen. I de øjeblik de forsøger at komme om på forsæderne ville jeg sige NEJ og få dem tilbage til bagsædet og rose dem evt. give godbid. Hvis de bliver deromme så længe du står ved bilen.. gå et par skridt væk.. eller duk dig så de ikke kan se dig. Bliver de deromme i f.eks. 1 minut.... ros dem og giv godbid. Træn dette ofte for de kan sagtens lære det, det er kun et spørgsmål om positiv træning og være konsekvent i de ikke må opholde sig på forsædet.

• #11   17. apr 2011 Tina D:
    Tak for input :o)
    Ja, de kunne nok godt lære det. Tror ihvertfald jeg vil forsøge at træne det med dem...

Kommentér på:
Hund springer op på forsædet - Råd tak

Annonce