958 visninger
|
Oprettet:
Hund springer op på forsædet - Råd tak {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Vi har to hunde som vi ofte har med rundt i vores lille Citroén C1 (den der er magen til Peugeot 107 og Toyota Aygo).
Hundene sidder på bagsædet på et speciallavet dækken og i hundeseler. Hundeselerne er dog ikke så behagelige, at hundene for alvor kan lægge sig som de vil når de skal være alene længere tid i bilen, hvorfor jeg tager selerne af dem når vi forlader bilen.
Problemet er, at de hopper frem på forsæderne, hvilket efterlader bilen smurt ind i hundehår og skidt fra poterne.
Er der nogen der har nogle gode råd til, hvorledes vi kan holde hundene på bagsædet når de er alene i bilen???
Venlig hilsen Sofie
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 212
okt 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 111
Hejsa
Den er ikke så lang, men efter hvad jeg forstod på personalet i dyrebutikken, så er det meningen så man ikke risikerer at få hunden i nakken, hvis man skulle køre galt eller bremse hårdt op.
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.040
(link fjernet)
okt 2006
Tak for hintet
Har faktisk kigget lidt på de net, men jeg kan ikke helt hitte rede i hvordan man sætter dem fast og så tror jeg at hundene maser sig udenom det. Der er jo meget luft til hver side af nettet.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.431
okt 2007
Hvilken race er hundene? Mille kan nemlig sagtens ligge ned, selv om hun har selen på. (Hun ruller sig bare sammen i den ene side) Og mener da at en Cocker Spaniel(kan jeg se på din profil) er på størrelse med hende.
Det kan også være at hundene synes det er ubehageligt fordi de er to om et lille bagsæde?!
okt 2007
okt 2006
Det er der ikke plads til.
Vh Sofie
okt 2006
Ja det er en cocker og en blanding ml. labrador og dansk-svensk gårdhund (mellemstørrelse).
Jeg tror de sætter sig derop fordi sæderne lugter af os, men det ved jeg selvfølgelig ikke med sikkerhed.
Selv da vi kun havde Thyra hoppede hun frem på forsædet, så måske hun har lært Thormod sin lille uvane
Overvejer om man måske kan få et net der kan monteres specifikt i C1´eren, men det må citroen vel kunne svare på
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
okt 2006
Tak for input :o)
Ja, de kunne nok godt lære det. Tror ihvertfald jeg vil forsøge at træne det med dem...
Hund springer op på forsædet - Råd tak