{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Kan ikk bestemme mig.. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har lavet et par indlæg om hvilken hund der ville passe til mig af de racer jeg havde nævnt, og folk foreslog Chihuahuaen..

Men jeg er dog stadig meget i tvivl om hvilken hund jeg skal starte med og have når jeg en dag må have hund hvor jeg bor, så søger derfor om i kunne hjælpe..

Det skal være en mindre hund da jeg max vil bo i en 2-værelses lejlighed, den skal kunne lære og lade gnavere være da jeg har rotter og marsvin, disse vil dog få deres eget rum hvor der vil blive lukket af når jeg ikke er hjemme, og der vil blive lavet låger på skabsbure til mutterne, den skal være udadvendt og glad for og snakke med andre mennesker og hunde/katte, den skal være let og træne til forskellige ting, den skal ikke være en lille hystade der stiller sig op og gør af vinden der blæser (fx)

Ja jeg er som sagt i vildrede, for jeg syns jo alle hunde er noget så dejlige, men alle racer er jo forskellige..

Jeg hælder meget til Chihuahua eller Chinese Crested som min første hund, men jeg ved ikk rigtig..

Har i andre foreslag til en rolig lille hund der kan bo i en lejlighed? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikk bestemme mig..
  • #1   8. apr 2011 Jeg har hørt at Cavalier skulle være en fantastisk førstegangs hund smiley

Er selv super glad for min Cairn , men han er også alt for glad for mine ørkenrotter smiley Om det fordi han var voksen inden jeg fik dem ved jeg ikke , men han er i hvertfald interesseret i dem og vil gerne lege smiley

• #2   8. apr 2011 du skal ihvertfld være opmærksom på at chihuahuaen er en gøende race og kan hurtigt stå og gø en hel dag hvis folk render op og ned af opgangen, og så bliver naboerne hurtigt sure..

• #3   8. apr 2011 Hejsa. Jeg vil klart anbefale en Cavalier king charles spaniel. Rigtig god førstegangshund og så ser de jo utroligt nuttet ud :))
    Ps. Vær opmærksom på at du skal bære hunden de første 2 år op og ned af trapperne da hunden ikke har godt af at gå på trapper mens den vokser. Det gør vi med vores Charlie smiley

• #4   8. apr 2011 Det er ikke alle chi som gør det..... min ældste har jeg UDEN overdrivelse hørt gø max 8 gange i det år jeg har haft hende.....

• #5   8. apr 2011 Uuuh jeg må ærligt indrømme at de langhårede hunde ikk lige er mig, er mest til de korthårede som ikke skal børstes lige så tit som de langhårede smiley

Ja jeg ved godt en Chihuahua godt kan gø en del, men er det noget man kan vænne den fra?

Har i andre forslag? smiley

• #6   8. apr 2011 Jeg har en lille Pomeranian hvalp og hun er altså noget så dejlig og ikke mindst nem! (ja ja det skal jeg jo sige, alle elsker jo deres egne hunde, men ..) smiley .. Selvfølgelig handler det om, hvordan man opdrager hunden. Min pige er meget rutinepræget, men dette gør også hun er enormt rolig! Hun ved præcis hvornår det er sovetid osv.
    Mange siger denne race ikke er god som starthund, men hende her er min første helt egen hund. (Havde en bomuldshund da jeg boede hjemme, men den var de andre jo også med til at opdrage) smiley
    Nu er min pomsertøs stadig hvalp, men hun gør næsten aldrig (kun hvis hun vil advare mig). - Jeg bor i en to-værelses lejlighed med hende smiley

• #7   8. apr 2011 jeg synes gravhunde er den bedste nogensinde. da det er en meget selvstændig hund. og i den grad DIN hund. fordi selvom den også kan lide andre mennesker knytter den sig mest til sin ejer. og jeg fik min første egen hund som 16 årig og det var en gravhund. selvom jeg har haft forskellige hunde hele mit liv, er gravhunden den jeg hælder mest til smiley

god fornøjelse med din beslutning

• #8   9. apr 2011 Fransk Bulldog?

• #9   9. apr 2011 Cavalier er en lille dejlig hund, sød, lærenem og rolig, men det er oprindeligt en fuglejagthund og mange af dem bliver trikket af alt der bevæger sig hurtigt om det er en fugl, et blad der flyver i vinden eller en lille mus de lige ser skykken af, eller bare dufter så kommer deres jagt instinkt op i dem. Min den ene går igennem alt for at fange noget og jeg turde ikke lade den være i nærheden af noget småt der har tendens til at løbe ;o)) og ja det er langhårede :o)) og kræver endda noget pelspleje hvis de skal være lækre :O)

Kommentér på:
Kan ikk bestemme mig..

Annonce