Hund hærger i haven {{forumTopicSubject}}
Min hund har en kedelig vane med at hærge i haven.
Dvs. han graver huller (store og små) mange forskellige steder 8-10 stks pt., som jeg nok skal have indkøbt ny jord for at få dækket. Han graver buske eller lign. halvt op - jeg er noget ærgerlig over at min ene blåbærbusk fik blottet rødderne til den ene side.
Han har også ødelagt en solcellelampe og har haft en vane med at skide på børnenes rutschebane, enten på slisken eller trappen. Rimeligt klamt, men det har jeg fået endegyldigt stoppet ved at lave en "skide-zone" og flytte rutschebanen:-p
Jeg har haft flere teorier over tid.
1) Han keder sig. (Men han bliver nu aktiveret en del og det sker ofte, når han egentlig er sendt på fodersøg i haven i 20 min.. så efterhånden er jeg gået væk fra den teori).
2) Han graver efter naboens katteefterladenskaber. (Den tror jeg til dels holder, men han gør det også andre steder, hvor der ikke er katte i nabolaget)
3) Nuværende ideer: Han synes simpelthen bare det er sjovt/Forstår ikke at det er upopulært, selvom jeg retter ham, når jeg ser det.
Jeg tænker at han må ud af haven, med mindre vi selv er dernede, for ellers kan vi ikke gribe ham i det. Lidt ærgerligt for der røg lige noget aktivering med fodersøg
Men hvad er et normalt niveau af graveri efter jeres erfaringer? Jeg synes, han er slem i forhold til mine tidligere erfaringer. Men jeg kan jo have været heldig indtil nu.
Og tips og tricks modtages med kyshånd, hvis der er nogen, der ligger inde med gode ideer.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Men bag piletræet måtte han nu gerne grave et hul, hvis det var det:-)
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Havde ellers en drøm om en lille køkkenhave,i det stykke,men det ville nok være spild af tid og de ville intet komme op
Dækker de værste huller,så hverken 2 eller 4 benet brækker benene og tja,har en have der nok ville være en god forhindringsbane for en chi
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.323
Vi fik ham i sin tid i oktober og i marts kunne jeg godt se der måtte ske noget, hvis jeg ville bevare bare lidt af haven, han ødelagde ALT!
Han får masser af aktivering og gode lange gåture hver dag, så det var bare ikke ok. at futte rundt og brænde overskuds energi af på mine frugttræer, stendiger og sirligt anlagte bede!
Der var ingen nemme løsninger, jeg gik i haven med ham.. 2-4 timer hver dag og mens jeg fik en pokkers masse fra hånden, blev der sat skik på hundens have vaner, hvis ikke han kendte ordet "nej" i forvejen, lærte han det der
Han har selvfølgelig et stykke i haven hvor han må hærge alt det han vil, men resten.. der bestemmer jeg! Nu er det nok med et lille bank på ruden, hvis der er gang i noget fy
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Hund hærger i haven