{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.951 visninger | Oprettet:

Min hund har ødelagt min sofa - igen {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Nu er jeg blevet godt og grundigt træt af at komme hjem til ødelagte sofaer( Det er squ dyrt), og spørger nu herinde for at høre om i har nogle gode råd til hvad jeg skal gøre.
Han graver simpeæthen i dem indtil der er hul.
Pls help me....
Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund har ødelagt min sofa - igen
  • #1   7. apr 2011 Hvor gammel er han? Har i lært ham stille og roligt at være alene hjemme?

• #2   7. apr 2011 Han er 3 år. Og Ja, han har ingen problemer med at være alene hjemme. Han har også ødelagt en af mine venners sofa.

• #3   7. apr 2011 Ødelægger han også ting, når I er hjemme? For ellers, så har han jo et alene hjemme problem

• #4   7. apr 2011 Hvilken race..??

• #5   7. apr 2011 Nej det gør han ikke. Det kan da godt være han ikke kan lide at være hjemme alene. Men hvad kan jeg gøre ved det?

• #6   7. apr 2011 Han ødelægger da sofaen, så må han jo have et problem med at være alene smiley Har det altid været sådan eller er det lige starteT?

• #7   7. apr 2011 amstaff...Og han får masser af motion, så det kan ikke være det....

• #8   7. apr 2011 Jamen det er nærmest i perioder, han gør det.

• #9   7. apr 2011 Hvad gør du for at stimulere ham mentalt?

• #10   7. apr 2011 Thomas.. ja og synes nogle gange de døjer med at ødelægge ting.. min buller gjorde det også, men stoppede da han blev ældre.. og han elskede bare at tygge i ting.. han havde intet mod at være alene..

Kan han være alene, så der er lukket af ind til sofa/stuen.. altså mindre plads..
    Motion er en ting... mental aktivering er en anden ting... hvad laver du inden du går fra ham??

• #11   7. apr 2011 Jeg kaster nogle hundekiks ud i haven engang imellem og ellers har han sådan en bold med kiks i, men den rører han ikke når jeg ikke er hjemme.

• #12   7. apr 2011 L/E: Hvad tænker du på?

• #13   7. apr 2011 og hvad laver du ellers.. beskriv gerne hvordan det foregår inden du tager hjemmefra...

• #14   7. apr 2011 At gå ture er ikke nok.. nogle gange har hunde problemer, hvis de har gået i lang tid inden de skal være alene.. ofte er en kort tur det bedste.. uden vild leg osv... så hunden ikke er kørt op.

Mental aktivering.. fodersøg, alm. træning..

• #15   7. apr 2011 thomas A - Det kommer ikke altid kun an på motionen som han får. Det er ogå nødvendigt at blive kørt mentalt træt - lav noget træning og anden aktivitetsleg for at få ham mentalt træt smiley

Det jeg gjorde med med tidligere hund var at lukke hende i et mindre rum - hun kom ud på mit badeværelse ... Så var hun "tryg" der og sov bare smiley .. Måske du skal have din hund i et mindre rum eller i bur?

• #16   7. apr 2011 Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at putte ham i bur, men jeg kan prøve at lukke ham ude i køkkenet/badeværelset imorgen og se om det er bedre...

• #17   7. apr 2011 L/E: Jamen han kommer ud i haven om morgenen, så får han et par kiks når vi kommer op, og så smutter jeg en halv time efter...

• #18   7. apr 2011 Og nej jeg vil så ikke anbefale bur til en hund på 3 år... der må være mange andre løsninger inden dette...

• #19   7. apr 2011 Jeg tror det handler om, at du skal aktivere ham mere mentalt og alternativt starte forfra med alene hjemme træningen. smiley
    Du kan evt filme ham når han er alene

• #20   7. apr 2011 Thomas.. jeg ville gå en kort tur 20-30 min.. måske lidt stille træning.. smid gerne foderet i haven, så han skal søge efter dette.

og ja så en rolig morgen inden du smutter... køkkenet ville være det bedste.. man kan evt. bruge børnegitter til at lukke af med, hvis der ikke er en dør...

• #21   7. apr 2011 Ja, må prøve et eller andet.... Er bare så træt af det....

• #22   7. apr 2011 Thomas.. det kan jeg godt forstå.. det er da træls.. men der må være en grund til det.. og du må træne ham, så skal det nok hjælpe.

Ingen voldsom leg inden han skal være alene.. ikke noget, så han stresser op.. kun stille rolig træning og fodersøg... tror bolde er en dårlig ide, da Amstaff og ja min race ofte stresser op over bolde..

• #23   7. apr 2011 Jamen så prøver jeg noget mere mentalt stimulerende om morgenen, samt prøver at lukke ham ud i køkkenet og badeværelset. Han søger altid ud i badeværelset når han er utryg

• #24   7. apr 2011 Det er ikke nok og sende sin hund ud i haven om morgenen og så smutter du i over 8 timer måske. Han skal ud og gå tur og have læst avisen.

• #25   7. apr 2011 Nu vil jeg lige sige at grunden til at jeg brugte badeværelset var at mit badeværelse er virkelig stort smiley

Og hensyn til bur - så har jeg ingen erfaring med at komme en 3 årig hund i bur , så det kan sagtens tænkes at det ikke er en klog løsning smiley ... Jeg skrev bare hvad jeg tænkte smiley

• #26   7. apr 2011 L/Z: Mange tak for ingenting. Du er lige præcis grunden til at jeg hader at spørge folk til råds herinde. Du er så perfekt, alt er bare iorden og du vinder en helveds masse præmier til diverse konkurrencer. Kæft hvor gad jeg godt være dig. Vil du ikke være sød at lade være med at kommentere mine indlæg fremover. TAK!

• #27   7. apr 2011 Millen: Mit køkken og badeværelse er lige op ad hinanden så hvis jeg holder døren åben der, så er det jo fint. Har også et godt stort køkken

• #28   7. apr 2011 jeg tror altså ikke at Lone og Ziko har ment han hun er perfekt smiley og det ser heller ikke ud til at hun udstiller sin hund. Men hun har altså ret i at det er en god ide at gå en tur udenfor haven med hunden inden. Så hunden kan snuse lidt, til nogle fremmede dufte, og blive stimuleret på den måde. I haven er der ikke særlig mange nye og spændende dufte. Så er det bare med at komme 10 min før op og så lufte hundi smiley jeg er nok heller ikke en perfekt hundeejer, men jeg gør mit bedste. Og når du spør om råd er det da en go ide at overveje om folk har fat i noget istedet for at føle dig angrebet. For jeg er sikker på at det ikke er ment sådan smiley
    held og lykke med det.

• #29   7. apr 2011 AAAAhem, nu er det lige sådan at folk glemmer hvilken hund du har. En terrier har ikke brug for voldsom stimulans lige op til den skal være alene hjemme!!
    Dvs ingen lange gåture eller farende rundt om morgenen inden du tager afsted, en tur i haven er langt det bedste. Desuden skal du til at tænke over hvornår og hvordan du fodrer. Du må ikke fodre op til at hunden skal være alene hjemme for så ligger den med energien helt i top og keder sig af h til og skal have det vandlet om på den ene eller anden måde.
    Udover det skal du selv tænke over hundens race, de fleste amstaffer og diverse blandinger deraf skal have meget hjerne gymnastik - rigtig meget hjernegymnastik og igen kan man ikke sammenligne det med feks en bordercollie. Det træning og meste motion du skal gøre er 1 time efter du har aftenfodret hunden, gerne en cykeltur eller en rask gåtur, hans bold med godbidder og andre tænkelege. Inden i skal i seng skal du gå en lang rolig tur og lade hunden rigtig "læse avisen" og få brugt næsen.
    Har du et tørrestativ eller lignende som du kan ligge op i sofaen mens du ikke er hjemme eller evt afskærme ham vejen til sofaen. Hvis han bider i den kan du købe noget der hedder inventar intakt bid stop fra blue horse som er lavet til at spray på ting heste ikke må bide i, det hjælper også på hunde. . . men husk på der er en grund til at han gør det, det er racen kombineret med kedsomthed som giver denne dumme vane, derfor vil motion på korrekte tidspunkter, korrekt fodringstidspunkter samt nok mental stimulans være den eneste vej frem.

• #30   7. apr 2011 Og endnu en gang tryk på at det bestemt er en meget meget dårlig ide at køre sin terrier op før den skal være alene og slappe af.

• #31   7. apr 2011 Jeg vil anbefale dig at lade ham søge efter sin morgenmad i haven, og lufte ham en lille tur stille og roligt, og hvad med en kong eller et marvben fyldt med et eller andet, leverpostej eller dåsemad smiley så har han da lidt beskæftigelse, og ja så hold ham i køkkenet også, tror det kunne hjælpe.

• #32   7. apr 2011 VIVi: Mange tak for det. Tror jeg vil prøve at ligge noget op på sofaen, og måske ændre på fodringstidspunkterne.

• #33   7. apr 2011 Og Thomas vil du godt være sød og lade være med og blive sur over ingenting. Jeg har på ingen måde bebrejdet dig noget som helst. Siger bare at det ikke er nok og sende sin hund ud i haven om morgenen. For øvrigt ved jeg ikke hvorfor du syntes at jeg er perfekt. Hvis det er fordi jeg selv hver morgen går tur med min hund ja så er jeg perfekt, men det har jeg intet nævnt om. Og jeg udstiller altså ikke.
    Og så lige tak til Nad. smiley

• #34   7. apr 2011 Tror det er en meget meget god ide kun at fodre hunden om aftenen.
    Lige det ang at ligge noget op i sofaen så som et raslende tørrestativ er ikke symptombehandling, men problemknusning. Husk at det bare fjerner det problem, men grunden til at hunden gør som den gør er der stadig så du kan risikere bare at flytte den negative opførsel over på noget andet så husk en god kombi af alle ting især spisetider og mere hjernegymnastik.

• #35   7. apr 2011 Thomas som du kan se så er der utrolig mange meninger ang hvordan en hund skal efterlades, jeg mener dog at den skal afterlades rolig og uden energi niveau max især når det er en amstaff.

• #36   7. apr 2011 synes da også andre foreslår rolig træning/ture og ingen vild leg.. og vi er da nogenlunde enige... at hunden måske mangler den mentale stimulering...

• #37   7. apr 2011 En kort og stille og rolig gåtur på 10 min uden for haven skulle helst ikke efterlade en hund i max energi(med mindre hunden er over energisk). Alt efter hunden så kan søgen efter foder i haven derimod godt få hunden til at blive "hyper" hvis den bliver overivrig af det. At hunden får mad inden den skal være alene giver den heller ikke ekstra energi da energien går ned i dens tarme for at fordøje fodret(Vilde hunde og ulve ligger sig altid til at sove/slappe af efter de har spist, de løber ikke og leger)

• #38   7. apr 2011 AboutMyDogs- M
    For det første spiser vilde hunde og ulve sig en pukkel til hver gang de får føde og for det andet er det en helt anden sammensætning de spiser end det vi serverer for vores tamhunde. Derfor 45 min-1½ efter indtagelsen er energien i top.
    Hvis man er nødsaget til at servere morgenmad skal man se på sammensætningen af foderet og sørge for at det ikke er nemt omsætteligt. Dog vil jeg aldrig anbefale morgenfodring/fodring inden man forlader hunden til hunde der har alene hjemme problemer.

• #39   7. apr 2011 Så er de nok bare mærkelige alle de hunde jeg omgåes, eftersom ingen af dem er fulde af energi efter de har fået mad. Der er da også en grund til at man ikke skal foder sin hund inden man vil træne med den. Umildbart lyder det som noget dårligt foder hvis energien kommer så hurtig som knips med fingerne.

• #40   7. apr 2011 AboutMyDogs- M
    Igen et foder sammensætnings spørgsmål. Intet andet. Men mange adfærdsproblemer er faktisk endda blevet løst ved foderskift og/eller ved at stoppe morgenfodringen.

• #41   7. apr 2011 Og ved at man lufter sin hund en lille tur om morgen inden den skal være alene hjemme i mange timer.

• #42   7. apr 2011 AboutMyDogs- M
    Det er min fulde overbevisning det jeg har skrevet.

• #43   7. apr 2011 Vivi: Det må det også gerne være, vi er bare langt fra enige.

• #44   7. apr 2011 Nu har vi jo selv et paar stykker AST, og fælles for dem alle, er at der soves igennem når de har spist, så genkender ikke lige det du skriver Vivi..

Men Thomas, uden tvivl at din hund mangler noget stimulans, og ville bestemt også gå længere tid med ham inden du går, evt med noget lydighedstræning, og derefter hjem hvor han kan søge lidt foder, forlad ham ikke den første halve time efter han er færdig...
    (Så ja, du skal til at stå tideligere op) ;o))

men der er også andre ting der kan være med til at afhjælpe problemet

Sov i en t-shirt et par dage, gerne varmt så der bliver svedet igennem:o)
    Den ligger du til din hund, når du går, det er nu hans fremover...

Lad en radio eller tv være tændt

Køb en KONG (den sorte) fyld den med noget godt og så i fryseren, den giver du ham inden du går..

Og som andre skriver, kan du begrænse hans område, ville dog aldrig bruge et badeværelse, men vores elsker også at de kan ligge og kikke ud af vinduerne..

• #45   7. apr 2011 Kunne ikke være mere enig med M&R

• #46   7. apr 2011 Lone og Zico- det var så lidt smiley

• #47   7. apr 2011 M&R - Hvad synes du der er galt i at lade sin hund være alene på et badeværelse? ... Spørg af nysgerrighed da jeg brugte badeværelset til min tidligere hund.

• #48   7. apr 2011 Millen
    Kan ikke rigtig forklare dig hvorfor, men det ligger langt fra min tankegang, det ville aldrig dukke op som en mulighed.. Tænker selv jeg vil blive sindsyg af at være i et rum uden naturlig lysindfald i 8 timer (som mange badeværelser ikke har eller mindre vindue)..

Her skal de have mulighed for at følge med og kikke ud hvis de vil, få naturlig lys ind, og ligge sig hvor de har lyst til..... De er en del af huset her, og der er badeværelset altså kun noget vi bruger til bum bum og bad:o))
    Vi har heller aldrig lukkede døre hvor hundene er, vi bruger hundelåger...

Selvf. også nemt for mig, har aldrig nogensinde haft en hund med alenehjemme problemer...
    Altid brugt en lang tid på træningen og bruger forbyggende de punkter jeg har skrevet ovenfor..

• #49   8. apr 2011 M&R - Okay smiley ... Min dyrlæge sagde dengang med min tidligere hund at det var bedst at min hund var i et rum uden vinduer da hun så ikke ville skulle føle at hun sku' holde øje med alt og alle .. Problemet var at hun konstant ville kigge ud på folk og gø og ikke slappe af ... Badeværelset var en god løsning her - men mit badeværelse er også pænt stort smiley

• #50   8. apr 2011 M&R - Okay smiley ... Min dyrlæge sagde dengang med min tidligere hund at det var bedst at min hund var i et rum uden vinduer da hun så ikke ville skulle føle at hun sku' holde øje med alt og alle .. Problemet var at hun konstant ville kigge ud på folk og gø og ikke slappe af ... Badeværelset var en god løsning her - men mit badeværelse er også pænt stort smiley

• #51   8. apr 2011 :o)
    Som sagt har jeg aldrig haft problemer med mine hunde, og de gør ikke når de kikker ud af vinduerne.. Stort badeværelse eller ej, så blev det nok aldrig en løsning her, satster jo på at det jeg har gjort med de hunde jeg har og har haft vil virke på de næste også så der ikke kommer nogle problemer i fremtiden:o)

Bank bank 7-9-13

• #52   8. apr 2011 mine hunde er i køkknet når jeg ikke er hjemme.. ellers laver de også ulykker selv om de kommer ud at gå en tur..
    når de er der ude har de kun et rum at forholde sig til og ikke flere rum de skal passe på..
    og det går rigtig godt også lægger de ikke noget...

Kommentér på:
Min hund har ødelagt min sofa - igen

Annonce