{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

Fælder HELT VILDT ! {{forumTopicSubject}}

Vuf Vuf alle..

Kato er i rigtig fældetid i øjeblikket. Der er bare hundehår over det hele! Jeg har redt ham i dag, og hold da op en klump. Den var lige så stor som ham selv næsten, har taget billeder, som ligger i mit album..

Men er jeg den eneste der er omgivet af en sky af hundehår lige nu? smiley

Cindy

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælder HELT VILDT !
  • #1   4. apr 2011 Jeg børster jøvnligt ligeså meget af vores hund.. Det er ikke til at holde ud, vi er ved at blive kvalt i hundehår for tiden... Selv der hvor han ikke, er hans hår!!! Store totter på gulvet, i sofaen, i sengen, i tøjet, i maden.. You name it... Men det er da heldigvis kun 3-4 mdr om året det er så slemt... smiley

• #2   4. apr 2011 ja okay. Vi har haft Kato i nogle måneder. 7 (tror jeg) ;), og han det begyndte her til jul faktisk, også gik det lidt væk, og nu er det bare som om at han gerne vil være nøgen. Alt falder bare af, og den eneste forskel der er, er at han bliver blødere smiley

Vi har ellers fået en børste som tager rigtig godt fat.. der er 70 små børstehår på, eller hvad man kalder dem, det ligner lidt sådan en hestebørste, men den er effektiv, som i kan se på billederne jeg har lagt ind, så kommer pelsen af, men det som om det vokser ud igen med det sammen smiley

• #3   4. apr 2011 Ja det er nok den der Furminator i har... Den bruger vi nemlig også og den tager virkelig fat og får al underulden af... Men den kommer bare igen dagen efter hehe... De fælder jo når de skifter til sommer/vinterpels... Det kan man ikke undgå, men med jævnlig børstning (3-4 gange om ugen helst) med den der børste så kan man faktisk reducere det en del... smiley

• #4   4. apr 2011 jeg føler med jer, jeg har en shar pei og den fælder ik ret meget lige nu og så kun 1 gang om året, skønt. jeg mindes med "rædsel" da jeg havde min rottweiler, han fældede oz en del i perioder

• #5   4. apr 2011 Når Lúa smider underulden, så kan vi samle så meget pels at vi kunne bygge en ekstra hund!

• #6   4. apr 2011 Han skifter både sin vinterpels og hvalpepels ud pt, så det er derfor at du syntes at det vokser ud med det samme, ;o))

Men det er altid vildt når hundene skifter fra vinter til sommepels, men vær du bare glad for at du ikke har en slædehund. hehehe..
    De fælder mere end alle de andre racer jeg har haft tilsammen incl. New Foundlænderene, Skt.Bernhard, schæfere osv osv ;o)).

• #7   4. apr 2011 Anita:
    Tror min Norske Buhund går ind under slæderacerne.... Han fælder i hvert fald mere end jeg nogensinde ahr oplevet med andre racer...

Men som sagt så hjælper det med børstningen så det er i hvert fald mit bedste råd mod fældning...

Overvejer også en fældefri hund næste gang hehe...

• #8   4. apr 2011 Hahah.. Maria, jeg er gået over til microhundene "Chihuahua" nu, så efterhånden som de store "falder fra" så kommer der kun små hunde ind igen, mon ikke det hjælper lidt på det altid selvanlagte "rya-gulvtæppe" jeg vågner op til;o)))

• #9   4. apr 2011 Hehe jo kan man da håbe... Vi overvejer også en lille race, nok papillon næste gang. De skulle vist ikke fælde så meget...

• #10   5. apr 2011 Ggg. jeg har også øje på en Papi, for jeg læste at de slet ikke har underuld, hvilket er et stort +.
    Nu skal jeg bare se om den udvikler sig som ønsket for den er lige blevet født..,Shyyy ikkke sig det til nogen, det er stadig en Kæmpe hemmelighed. ;o)))

• #11   5. apr 2011 Nicolai og malene. jeg kom lige til at tænke på at jeres jo også er Husky, og jeg læste da jeg fik mine 2 hybrider/Alaskan Husky`s at man ikke har set en hund fælde før man har set en husky smide pelsen, og KORS i hytten hvor var det sandt..Også har jeg 2.. PIV ..HYL.. jeg børster istedetfor at kæle, men lige lidt hjælper det, nok også fordi de begge er tæver, så de fælder ikke kun når årstiderne skifter, men også når de er på vej i løb.. Havde jeg kunne bruge begge hænder så kunne jeg ha strikket en sweater til mig selv mindst hver anden dag, af alle de løse hår fra pigerne. Hehehehe..

Maria. den hører da også ind under "slædehundene", gør den ikke, den er ihvertfald polstret lige så godt da den jo er "lavet" til de is kolde områder ligesom mutterne og husky`erne ? jeg ved ihvertfald godt at de har ENORMT meget pels ;o)). "Det er en meget smuk race" :o)

• #12   5. apr 2011 Anita:
    Haha jeg siger ikke noget.... Har også læst detmed underulden hos papi'en... Kæmpe fordel jo.... Så den er på overvejelses-listen til næste gang (forhåbentlig først om mange mange år)...

Altså buhunden er jo ikke slædehund, men den er jo avlet til de kolde områder i Norge og de andre nordiske lande, så jeg vil gætte på den ahr nogenlunde samme pels... også udfra hvad jeg kan mærke på hhv slødehundene og buhunden, så er de meget ens hvad angår pels, så jeg tror det er nogenlunde det samme.... Det er i hvert fald sindssygt hehe....

Kommentér på:
Fælder HELT VILDT !

Annonce