{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.668 visninger | Oprettet:

uheldig igen med mulig hvalp {{forumTopicSubject}}

Er lige kommet hjem fr DKk udstilling i Tønder. Tog derned fra Aarhus for at møde en opdrætter som skulle have en drægtig tæve.
Hun havde så lige fået tæven røntgen fotograferet i går og den var tom.
Det er anden gang jeg er i kontakt med en opdrætter hvis tæve er tom, derudover havde jeg en kontakt hvor hvalpene ikke blev til noget og en hvor der kom en tæve, og jeg var nr 2 på listen.
Er nr 3 tævekøber til et kuld der skal komme til påske, men tror ikke rigtigt på det mere. Og så er der en sort skotte tæve mulighed, men måske vil opdrætter selv beholde den : ((
Er lidt nedtrykt og misundelig på alle jer der har et liv med hund i hverdagen, savner det ud over alle grænser.
Nyd det !!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uheldig igen med mulig hvalp
  • #1   2. apr 2011 Det er da også trist, er de så svære at få fat i de hvalpe ?

Hvad så med at vælge en anden race ?

• #2   2. apr 2011 Nej, hvor er du dog uheldig. Hvilken race er det du vil have.
    Håber det snart lykkedes.

• #3   2. apr 2011 Er der ikke nogen af de opdrættere du har været i kontakt med, der kan anbefale en opdrætter i udlandet?
    Jeg ved med min race, der osse er temmelig lille her i DK, at der findes en del flere opdrættere i f.eks. Sverige og Finland, og skulle jeg ha ny hund, ville jeg kontakte Lukas opdrætter og lade hende anbefale mig en anden opdrætter...

Bare et forslag

• #4   2. apr 2011 Tak alle.
    Det er en skotsk terrier sort og tæve vi gerne vil have. Vi har haft 3 før, mistede den sidste 14. januar og tuder stadig.
    Har en alternativ race og det er Sealyham, der kommer måske hvalpe, men lige nu er der ingen.

Sagen er den mht både anden race og andet køn, at jeg jo synes man som hundekøber og hundeelsker bør være meget ansvarlig. synes jo det vælter med historier, og annoncer der vidner om folk der køber hunde i blinde, og ud fra at man falder for den der dejlige hvalp. for de er jo ALLE dejlige.
    Men vi ved hvad vi kan tilbyde en hund, vi ved hvad vi ønsker hos en hund, og er SÅ bange for at vælger jeg anden race eller andet køn, og så der er den mindste lille ting der evt irriterer, så sidder man der og tænker/føler, ja men det var jo heller ikke det jeg ville have, og hunden kan man jo aldrig klandre, det er jo menneskets ansvar.

Jeg ved godt at vi vil komme til at elske den vi får, vi elsker dyr generelt, og hunde især, men vi ved også at vi alle i famillien elsker den der lille sorte pige skotte. Det skyldes selvfølgelig at vi har haft de dejligste hunde, og aldrig har haft problemer med dem, heller ikke med 2 tæver samtidigt, og at vores hunde bare i den grad har været familiemedlemmer og med overalt. Vi ved at skotten passer i motionsbehov, temperament og at det er en robust stor hund i så lille en krop at vi netop altid bare har kunnet have den med.

Så ja, I kan jo godt høre vi er solgte til den der lille stædige hunde-type.

• #5   2. apr 2011 @ Hanne L. ja har også mange racer jeg synes er skønne, igen jeg elsker jo hunde. Har tænkt Petit Basset Griffon V, og WEelsh Corgi cardigan, men er bange for de er for "støvere" til os og at vi ikke kan give dem det liv de fortjener.

Mht annoncen så er jeg ude efter hunde der har stamtavle i DKK, då jeg overvejer udstilling og evt. senere at prøve at få hvalpe.

@Annelise, de opdrættere jeg taler med anbefaler ikke rigtigt nogle,men har været på både Tyske og Svenske sider og der er heller ikke noget lige nu ihvertfald.

• #6   2. apr 2011 2 Hanne L. ha ha ja det er skotten, kun den fysiske overmagt kan få den til at opgive hvis den først har fået en idé den synes er verdens bedste, de har de sjoveste personlighed.

• #7   2. apr 2011 Øv hanne hvor er det trist og irriterende. Men alt godt kommer til den der venter ved du. Jeg til meget gerne kontakte en skotte/sealyham opdrætter i tyskland og forhøre mig om mulige salgsemner. Er du villig til at køre et godt stykke?
    Vores dyrlæge opdrætter meget vindende petit'er og de er smukke og skønne men hun har været nødt til at lægge armeringsjern hele vejen rundt i haven ved sgu hegn da de graver sig ud for et godt ord. Vi har en hvalpekøber som jo både har skotte og sealyham. De har tidligere haft pembroke og den var en klog og dejlig race. Det er jeg ikke du sekund i tvivl om da der siger at være pembroke i sealyen;-) den stammer jo ligeledes fra pembrokeshire.
    Skotten er så vidt jeg har fået at vide fra en opdrætter, svær at opdrætte. De har svært ved at parre og føde selv og dødeligheden skulle være ret høj blandt hvalpene. Grunden til sidstnævnte kender jeg ikke men de 2 første er selvfølgelig pga den korte og brede dybe krop og de store hvalpe.
    Det skal nok lykkes Hanne. Tro på det:-)

• #8   2. apr 2011 Og du VIL have en tæve?

• #9   2. apr 2011 Jeg ka godt forstå du ikke vil købe en anden race når nu det er skotten du er faldet for.... men er der en speciel grund til du ikk vil ha en han?

Da jeg sku ha ny hvalp ville jeg osse helst ha en tæve, da min tidligere hund var en tæve... men - der var kun en lille dreng tilbage i kuldet, og kun fordi nogen havde ombestemt sig og hellere ville ha en tæve. Ellers sku jeg vente på en parring der ikke var fundet sted endnu..... så valgte jeg hanhvalpen og han er da bare den skønneste lille fyr.... og han kom fra den kennel, der havde min første prioritet da min tidligere hund kom derfra. Og heldugvis for det for det sku vise sig at blive deres sidste kuld aussier....

Jeg ka sepå hvalpelisten at der er en kennel der har en han tilbage

• #10   2. apr 2011 Annelise:

Den har jeg nemlig også fundet. Det er derfor jeg spørger om det SKAL være en tæve-))

• #11   2. apr 2011 Hold ud......da vi mistede Bjarke var der en udstiller / gammel opdrætterr....der sagde de vise ord..... jeg har aldrig mødt en hundeejer der har fået den nye hund for sent, ,men jeg har mødt mange der bagefter ærgre sig over at de ikke lige ventede fordi den perfekte hund kom lige da de havde købt en anden.

• #12   2. apr 2011 Puha, han / tæve !!! Overvejede faktisk at oprette en tråd om det, men nu starter jeg her. Og I må ikke GRINE eller finde mig dybt åndssvag !! Jeg tænker jo tingene igennem !!

1) Mine forældre havde et par hanhunde (springer spaniel og senere Airdale T), de stak af for et godt ord når der var tæver i løb op til flere km væk, det orker jeg ikke.

2) Jeg kan ikke tage hanhunde der "humper" ens ben og alt muligt andet

3) Min sidste skotte tæve havde den dejligste, vaskeskinds-bløde hud på mavsen, som man kune begrave hovedet i og nysse nusse på, UDEN der sad noget i vej på midten

4) Familien siger nej, ikke han-hund

Den hanhund der er på DKK mødte jeg i dag i Tønder og han var da fantastisk simpelthen, og har også fået anden han tilbudt en bror til den tæve jeg ikke fik.

Så nu til det jeg ville lave tråd om, og Louise C !!!!!!
    Jeg vil jo med tiden have 2 hunde, det skulle jo så være tæver, og derfor skulle der være mindst 1½ år mlm. MEN hvad nu hvis det er af hvert sit køn ??? Kan man så have dem næsten på samme alder, altså en han nu og så en sealy lige om lidt ???????????? Vil lige sige, og jeg ved hanhunde-ejer´ne vil forbande mig, hanhunden vil blive kastreret, gider ikke den ballade når tæven går i løb.
    Men hvad siger/tænker panellet ???? : )

• #13   2. apr 2011 @ Louise, det kan være jeg takker ja til tilbuddet om kontakten til tysk opdrætter, men venter lige og hører med LL, og de der skal fødes omkring Påske.
    Jeg kører gerne langt.
    Skulle jo have haft vapsen med til SydFrankrig, og der kører vi.

• #14   2. apr 2011 Det er OK... min han r osse kastreret. :o) og jeg var meget imod det, men han er blevet så mild og kan med de fleste hunde....

Og er de neutraliserede er der jo ingen problemer med at ha dem sammen....

Min han humper ikke og har aldrig gjort det, men jeg har haft en tæve der gjorde det... :o)

Og man ka nysse udenom, det kræver bare lidt træning... hi hi

• #15   2. apr 2011 @ Estrid H
    Det er kloge ord, og forsøger virkelig også at leve efter det, gør et ærligt og helhjertet forsøg på ikke at falde i, men vi savner bare ret meget og havde regnet med at skulle have hvalp med på ferie så der var oprindeligt en tidsplan der skulle holde, havde aldrig forestillet mig at det var SÅ svært. Jeg gør seriøst dagligt et arbejde ud af at holde mig orienteret og i kontakt med mulige kommende hvalpe-opdrættere, kan næsten ikke passe det arbejde jeg skal leve af : )
    De 3 andre gange var det da bare at slå op i dengang Jyllands Posten søndagstillæg, så vrimlede det med hunde, måske var der ikke skotter hver uge, men jævnligt.

• #16   2. apr 2011 Sealyham er vel ikke ruhåret, er den? Jeg husker den som meget blødpelset?

• #17   2. apr 2011 @ Annelise, ha ha ja øvelse kan vel gøre mester, har også mødt nogle virkelig søde hanhunde.

@ Lena, ja det har jeg også set noget omkring det problem, har jo ingen erfaring med hanhunde så ved ikke hvor slemt det kan blive. Men det er jo da noget der også skal med i overvejelserne.
    Men igen da jeg er hundrede % sikker på at ville kastrere en han, er det igen en af grundene til altid at have haft tæver, så var jeg jo ligesom fri for den del af det.

• #18   2. apr 2011 @ Mette
    Ang evt pelsprobl.

I givet tilfælde ville det jo være skotten der var han og sealyen der var tæven.

• #19   2. apr 2011 Stikke af og humper det gør sealyen ikke. Airedalen har ry for at smutte.
    Jeg elsker ubetinget hannerne. Deres hormoner og kun spedalske når der er tæver i løb og hos sealyen ikke engang når det er naboens tæve. Hanner er det mest kærlige der findes og super børnehunde. Det er bare svært som opdrætter at komme videre i sin avl hvis man kun har hanner;-)
    Hvis man kan overskue 2 'børn' inden for kort tid, så til der ikke komme de samme magtkampe mellem tæve/han som 2 af samme køn oftest får hvis aldersforskellen er lille.
    Hanne modne jeg gerne vil, kan jeg ikke love at der kommer nogle tæver. Det ved vi først efter påske.

• #20   2. apr 2011 Mette: sealyen er ruhåret med dobbeltpels som andre ruhårede. Dog synes den at have et lidt blødere islet - en rigtig kælelækker pels;-) men kvaliteten på sejren afhænger af linjerne. Vores første tæve havde meget lidt underuld og kunne trimmes med øjenbrynene men vi har efterhånden fået en rigtig godt balance. Vores drægtige tæve har en optimal pels. De er ret bløde indtil 1 års alderen synes jeg. Det er som om de fælder hvalpeulden og den "blivende" pels kommer. Men underuldskniven er en god ven;-)

• #21   2. apr 2011 Med risiko for at bugte upopulær, skriver vores hvalpekøbere under på at de ikke kastrerer med mindre der foreligger en medicinsk grund. Vores genpulje er så begrænset at så meget som muligt skal være rådighed for videre avl.

• #22   2. apr 2011 @ Louise, ved godt at ingen opdrættere kan love noget mht køn : )

Og jeg synes det er helt fair at opdrættere stiller krav til evt hvalpe-købere, og da spec når der er så få af den pgl race, køber ved jo så også under hvilke kriterier de køber. Jeg synes at det er fair at både køber og opdrætter har nogle kriterier de ønsker opfyldt så kan de jo handle eller lade være, sådan er det.
    Nu er det jo lige i "vores" tilfælde og det jeg overvejede en skotte-han og en sealy tæve (hvis hun kommer), så det ville ikke blive et problem. Og trods det at skotten heller ikke er et stort opdræt så er der dog flere og flere hanner i dk end af sealyer.

Men kan man have dem så aldersmæssigt tæt ?? Der ville være en aldersforskel på ca 2 måneder, eller er det stadig for dumt selvom de er hver deres køn. Ved 2 tæver anbefaler I der ved noget om det jo ca 2 år, er der også en "klog" aldersforskels-anbefaling mlm to af forskellig køn ??

• #23   2. apr 2011 Hm jeg ville godt selv turde men jeg ved også hvad jeg kan klare. De er jo 2 stærke racer mht psyke. Det kræver en del i opdragelse til at starte med. En kærlig fast hånd. Orker I 2 hunde der skal hører renlige på samme tid og 2 der graver have og kues ballade indendøre osv. Det jo kun I selv svare på. Hele familien skal være indforstået. Jeg tror bestemt ikke der bliver ballade de 2 indbyrdes.

• #24   3. apr 2011 Hanne m - når du skriver at du er bange for at welsh corgi cardigan er for "støvere" for dig/jer, hvad mener du så helt præcist?

• #25   3. apr 2011 @aasted.
    Jeg kender ikke WCC særligt godt andet end af udseende og at jeg har hilst på en en sjælden gang, men har opfattelsen af at det er en hund der gerne vil bruge næsen så at sige, og at når den får fært glemmer verden om sig og følger instinktet, samt at det så er sådanne ting den skal aktiveres med, ud at få udfordringer af den slags i naturen med lange ture, ved ikke om man ligefrem skal gå spor træning med dem, men har en forestilling om at de er skabt til det og vil elske det.

• #26   3. apr 2011 hanne - der må jeg så lige korrigere. En wcc er en hyrdehund som er meget knyttet til sin familie/flok og sjældent løber ret langt væk. den vil gerne have opgaver som udfordrer "de små grå" men sportræning er bestemt ikke det eneste, faktisk er de meget mere til tricks, lydighed og fx agility. de elsker at please sin ejer, dog med det men at de har lidt sin egen mening om nogle ting, så det kræver noget humor at træne en corgi. men hvis de bliver behandlet ordentligt med positive træningsmetoder, er de den mest trofaste følgesvend du kan forestille dig.

• #27   3. apr 2011 @aasted
    Ok, ja en del af det var jeg også klar over, det med den egne mening og måden at arbejde med den på, det minden om skotten. Men havde nok misforstået noget omkring dens personlighed/egenskaber.
    Kan jo ende med jeg må kigge mig omkring igen, men har jo også en familie, og har vist dem de mulige racer da jeg startede jagten og umiddelbart er det jo skotten, men tak for hjælpen.
    Jeg har engang da jeg surfede rundt set en WC der var sådan nærmest sort/hvid meleret i det, tror den havde blå øjne, den var ret speciel og meget flot synes jeg, tror denns udseende/pelsfarve havde en speciel betegnelse.
    Vil kigge lidt igen.
    Vi har nemlig en tidsplan da vi skal på ferie i juli, og havde håbet at have hund der kunne nå med, og af hensyn til diverse vaccinationer skal den helst være født nu, ellers skal vi nok først have hund efter ferien.

• #28   4. apr 2011 det er nok en blue merle du har set så. det er en meget speciel farve som man enten elsker eller ikke kan fordrage smiley

det er træls når tingene ikke går som man forventer. men det kan være at du skal satse på at få hvalp efter ferien i stedet så, det er trods alt en hund du skal have i mange år, så betyder nogle måneder jo ikke så meget hvis det er den rigtige man venter på. men kan godt forstå dig, det er brandærgeligt når man har gået og glædet sig.

har du lyst til at tage familien med ud og møde nogle corgier "live" så er der corgi-udstilling i århus på lørdag, se evt mere på www.corgi.dk under udstilinger

• #29   4. apr 2011 @aasted
    Har sendt dig en mail

Kommentér på:
uheldig igen med mulig hvalp

Annonce