{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.512 visninger | Oprettet:

ren glæde, vi fandt drømme racen :-) {{forumTopicSubject}}

ja jeg har jo haft et lille indlæg inde før hvori jeg ønskede nogle ideer til hvilke slags hunde min kæreste og jeg skulle overveje når vi havde købt gård, ja vi er tidlige ude, men pga vores sidste oplevelse som hundeejer, var det virkleig vigtigt for os at sætte jeg korrekt ind i tingene og undersøge alle potentielle racer, inden vi valgte.
Ja vores valg er faldet på labradoren, selvom jeg har kæmpet hårdt for at finde noget andet, fik min kæreste og en meget meget meget pågående avler mig overtalt, og nu er jeg faktisk gået hen og blevet helt vild med labradorer, ja hjertet er faldet på denne race.
så nu skal vi jo egentligt bare finde en passende avler der avler på hunde som vil passe ind i vores liv som familie og gårdejer.
Ihhh jeg er faktisk så utrolig glad over at vi kunne blive enige, selvom at det var der måtte ændre holdning og lærer labradoren at kende

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ren glæde, vi fandt drømme racen :-)
  • #1   26. mar 2011 Labradoren er en pragtfuld race:-) MEN pas på de mange arvelige sygdomme:-(

• #2   26. mar 2011 Selvfølgelig blev det en labrador! Jeg kan nu meget godt lide racen, da min hund er halvt labrador smiley
    Mange gange tillykke!!!!

• #3   26. mar 2011 Mette: ja det har vi hørt lidt om.. det er også derfor vi kigger og godt og grundigt omkring inden valget falder på en. som helst skal være sort hehe.

Michelle: hehe tusind tak

• #4   26. mar 2011 Jeanette:

Så meld dig ind i DKK, så du kan gennemtjekke "Hundeweb" når I finder en interessant parring. Her står hvad hundene er testet for:-)

Hvad skal I bruge den til?

• #5   26. mar 2011 Mette: det har vi skam også overvejet, hunden skal som sådan ikke være brugshund. men vores følgesven på gården, så vi leder efter hvalpe der selvfølgelig er opdrættet et sted hvor de tidligt bliver vendet til forskellige dyr og børn.
    Det er vigtigt for mig at den især er vant til heste og ikke interessere sig for meget for hestene, da jeg har set det gå galt imellem hest og hund og det vil jeg helst ikke opleve igen da jeg har 3 heste

• #6   27. mar 2011 min mor har en lab, den er simpelthen fantastisk, hvis ikke det var for at den var så så stor ville jeg helt sikkert have haft en lab også smiley
    elsker deres sind, min mors er så lærenem, rolig og kærlig. og så er det nogle vildt flotte hunde smiley

• #8   27. mar 2011 DJR?

De har desværre ingen avlsrestriktioner og ingen database, hvor man kan søge på arvelige sygdomme i generne:-(

• #9   27. mar 2011 Vi har netop også lige fået os en labrador tæve, og hun er simpelthen for skøn!!

Jeg har altid syntes at racen varlidt for almindelig, men efter vi har fået hende i huset er vi fladet pladask for racen, hun er nem at opdrage, nem at træne mes osv. simpelthen så skøn smiley

vi er ikke i tvivl, når hund nr. 3 skal ind i familien skal det også være en lab!! smiley

• #10   27. mar 2011 Det skal dog siges at vores er købt som brugshund, men vi bor også på en gård, hvor hun render rundt dagen lang smiley

Vores er DKK opdræt.. du skal være særlig opmærksom på C hofter hos labradoren/forældre/bedsteforlædre osv..

Vil helt klart anbefale jer at kigge efter en med DKK tavle, prisen er højere, men det kan virkelig betale sig at give lidt mere for sikkerheden! desuden så få hunden sygeforsikret - det kan kun betale sig!

Mht. det med hestene, så var vores hvalp ikke vandt til heste der hvor vi fik hende fra, men hun finder sig fint i de to jeg har gående herhjemme. hun er faktisk helt ligeglad, de er lidt for store til hende smiley hun sætter sig for det meste og venter til jeg er gået forbi med dem. og hegnet har hun aldrig været i nærheden af.. så tror det kommer af sig selv hvis bare man selv er rolig omkring det smiley men det er vigtigt med opsyn.

Jeg startede med at tage Paya med ud i stalden mes hestene var inde deres bokse, så hun ligesom kunne mærke duften af dem osv. det gjorde jeg længe, inden hun fik lov at rende fri omkring marken - det har fungeret rigtig fint for os smiley

• #11   27. mar 2011 DKK Tavlesnob med DKCH basse .: det har du selvfølgleig helt ret i. men har desværre oplevet at min venindes hund, der dog var hyrdehund, begyndte at prøve at hyrde hestene, hvilket flokkens hingst ikke fandt sig i, så hunden fik sig altså en pedal, og det er det jeg for alt i verden vil undgå kan lade sig gøre.

• #13   28. mar 2011 Susanne:

Mit "problem" med DJR er deres manglende avlsrestriktioner og manglende database:-). Jeg surfer jo hundeweb igennem når jeg søger hvalp og bruger gerne måneder på at finde den rette kombination og den "perfekte" sundhed:-)

Kommentér på:
ren glæde, vi fandt drømme racen :-)

Annonce