{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

Hvad fejler hun?? {{forumTopicSubject}}

Har en lille hvalp på nu 8 uger,,de frøste 6 uger af hendes liv fungere hun helt fint..så begyndte hun at gå sukkerkold.
Jeg har før prøvet de små hvalpe går sukkerkold så jeg tog mig ikk så meget af det.

men hun begyndte så en dag hvor min mand var her alene at gøre det flere gange....da jeg kom hjem ku jeg høre at hun var lidt hæs når hun trak vejret så afsted til dylægen.Hun fik en sprøjte med lidt pencilin og til at tage evt hævelse i halsen
Vi tog derop igen næste dag og fik det samme og så kom hun på pencilin.
Jeg gav hende sukkervand som hun kan have fejlsynket..derfor får hun nu honning når det sker

Jeg sørgede for hun fik lidt vand og lidt AD flere gange om dagen og vi havde 2 døgn uden der skete noget så skete det igen
Denne gang går der 1 døgn....der går ca 4 dage hvor det går ca 1 døgn imellem.

Igår skete det så 1 gang og igen inat...og idag har hun været lidt sløv syntes jeg.Når hun ser hendes mor bliver hun helt i hopla.
Inat var hun helt sløv,,hun fik lidt honning og da jeg stod op 1 1/2 time efter for at se til hende rendte hun rundt og legde.

Inat sagde jeg til min mand at nu ville jeg ikk mere,,men det så svært når hun så kort efter er helt sig selv

En sagde til mig at hun evt ku have sukkersyge??
Er der nogen der har oplevet det her??

er det bedste at aflive hende??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fejler hun??
  • #1   22. mar 2011 Hvad meresagde dyrlægen?
    Tror i skal tage tilbage og få ham undersøgt.
    Hvad mener du med sukkerkold?


  • #2   22. mar 2011 Prøv eventuelt en anden dyrlæge for at se hvad de siger.. Hvad har du ellers fået af vide når du har været ved dyrlægen?

  • #3   22. mar 2011 kan der være risiko for noget hjerte/lunge-orm, har hørt at symptomerne kan virke hoste, hæs agtige og at lægen måske så overser at det kan være det :
    http://www.virumdyreklinik.dk/tips/hjerteorm_lungeorm.html

    (link fjernet)


  • #4   22. mar 2011 jamen ikk andet end hun når hun er sukkerkold ikk kan synke ordentligt og derfor kan have fejlsunket derfor den hæshed..den er gået over og var vækl på 2 dagen.
    jeg er blevet oplyst at de gårsukkerkolde pga de er små men hun havde tabt sig også og har så taget lidt påigen

    Jeg er bare ved at syntes det er for meget hun skal jo ikk tage skade ,,jeg står op 3-4 gange iløbet af natten for at give hende mad/vand eller ligge hende til
    Anne nej hun drikker og tisser ikk mere end almindeligt


  • #5   22. mar 2011 ved ikk hvrodan hun skulle få hejrte lunge orm,,hun har ikk været ude og ingen af de voksne viser tegn

  • #6   22. mar 2011 det virker så underligt..at hun er så sløv for kort efter at fare rundt!

    Jeg tænker det ikk kan være sundt at gå sukkerkold så tit hvis det er det hun gør


  • #7   22. mar 2011 Prøv at få tjekket hjertet. Bare et løsningsforslag. Håber I finder ud af det snart.

  • #8   22. mar 2011 ad hjerte/lunge-orm, ved ikke helt men mener faktisk at kunne læse at moren godt kan smitte hvalpene unden selv at være syg.
    Ved det heller ikke, men synes da det er værd at spørge dyrlægen om det kan være det.


  • #10   22. mar 2011 Anne,,hun bliver slap ligger på siden og nogen gange vender øjne ....når hun får 2 dråber honning går der ca 2 minutter så kan hun sidde,,og lidt efter rende rundt igen

    Hun får hills tørkost,,A38..hills dåsemad og i de her 14 dage har hun fået AD fra dyrlæge som er ekstra tilskud til syge og svage hunde


  • #11   22. mar 2011 ??
    Jeg ringer til min dyrlæge imorgen igen hun har haft fri de sidste 2 dage nemlig..det kan evt godt være


  • #12   22. mar 2011 hvorfor får hun så lidt honning, der skete præcis det samme med lille kaya, jeg vidste bare ikke at hunde kunne gå sukkerkold, så vi var faktisk ved at miste hende!! vi sørger for at hun spiser mindst 5 gange om dagen, og HVER gang hun har leget får hun en hel teske honning, som hun gladeligt labber i sig. det er hvad vi fik af anvisninger på dyrehospitalet. du må huske på at hvis du giver hende for lidt sukker så når hende glykonlager aldrig at blive fyldt op, dermed render hun altid rundt og mangler sukker i kroppen. de små hunde har ikke nok glykon i kroppen til deres energi niveau, og skal derfor have hjælp til at holde det oppe smiley jeg ville i 3 dage give hende en ordentlig spandfuld honning eller marmelade som hun godt kan lide selvfældelig, og så hver gang hun har leget osv så sørg for at give hende mad, så hun kan få fyldt lageret op igen, ellers er der ikke noget at tage af, og derfor ryger hun ned i et sort hul hele tiden smiley

  • #13   22. mar 2011 forresten kan din hund godt tåle A38? smiley

  • #14   22. mar 2011 Jeg har gennem mange år givet mine hvalpe ( max 2 kg) 1/2 dl surmælksprodukt med 1 tsk sukker i hver dag, indtil de er ca 8-9 mdr gamle. Det forhindrer fald i blodsukkeret, som kan være en dødelig tilstand, hvis ikke der gribes ind. Hvis hvalpen får fald i blodsukkeret, skal den have druesukkervand sprøjtet ind i munden, fordi dette går hurtigere i blodbanen.

  • #15   22. mar 2011 ok jeg var bange for at give hende for meget,,tænkte at hvis hun får hele tiden er det skidt?+
    Pomrus,,jeg har fået afvide/læst at honning er bedre da det optages islimhinderne..hvis man giver vand når de er i den tilstand kan det fejlsynkes og gå i lungerne,,derfor bruger jeg honning


  • #16   22. mar 2011 A38 får alle min ehvalpe....og ja det kan de godt tåle..det giver man altid sammen med det første tørkost/dåsemad når de skal vendes til mad

Kommentér på:
Hvad fejler hun??

Annonce