{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Jeg fik god hjælp :-) {{forumTopicSubject}}

af en her inde , til at komme videre rent følelsesmæssigt ang. mine hunde.

Som i nok ved , har jeg haft ganske svært ved at komme mig over tabet af Simmer.
Jeg fik Bertil meget hurtigt efter og det var det rigtige for mig.
Han var den eneste hund , jeg var ude og se på , men alligevel var jeg ikke et sekund i tvivl da jeg så ham.
Han skulle bo hos mig og have det godt resten af hans liv.

Men alligevel har tankerne spøget i mit sind , jeg har ikke kunnet finde ud af , hvad Bertil betyder for mig og jeg har hele tiden sammenlignet Bertil med Simmer.

Men så fik jeg et skub i den rigtige retning af en bruger herinde.
Hun fik sat en masse tanker igang hos mig og lige pludselig fandt jeg ud af det hele.

Jeg fik placeret mine hunde rigtigt og med hver deres betydning for mig.

Jeg tænkte bare , hvad er de for nogen og hvad gør de for min hverdag , jeg gav dem lidt menneskelig karrakter og på den måde kunne jeg sætte dem på plads i mit sind , uden at føle , at jeg svigtede den ene eller den anden , rent følelsesmæssigt .

Freia var min psykolog og rettesnor . Det var hende der lærte mig , at være en GOD hundeejer , for hun viste meget tydeligt når jeg gjorde noget forkert. Og så var hun den der hjalp og trøstede mig i de hårde år.

Tiger nåede jeg ikke at opbygge et forhold til , da han var så angst. Men han lærte mig på den hårde måde , hvornår nok er nok og hvornår man skal sætte hunden fri til de andre himmelhunde.

Simmer var min soul-mate , vi kunne ganske enkelt MÆRKE hinanden og vi var sammen alle døgnets timer ( undtagen når jeg var på arbejde )

Et kæmpe hul i mit sind opstod , da jeg måtte sætte Simmer fri og op til de andre himmelhunde. Så meget anderledes end da jeg satte de andre hunde fri.

Men så kom Bertil.
Ham kan jeg ikke mærke på samme måde som Simmer , overhoved. Jeg havde ellers forestillet mig , at nu havde jeg endelig lært at opbygge et " soul-mate forhold " , men det er udeblevet.
Jamen hvad er han så , ham Bertil ?? og hvad skal jeg " bruge " ham til ??

Og så kom det store endelige svar fra oven......

Han er jo klovnen , han er joker og han er et festfyrværkeri i min dagligdag med alt hans spas.
Han blev sendt til mig fra oven , for at få mig til at grine og leve igen efter Simmer.
Ingen anden type hund end Bertil , ville have kunnet få mig til at le så meget efter tabet af Simmer.

Og så er det da sat på plads.

Dejligt , skøn og befriende ikke længere at skulle lede efter en soul-mate , men bare nyde alle jokenes fra Bertil

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg fik god hjælp :-)
  • #1   22. mar 2011 var det en tåre der trillede på mig kind? ;(

• #2   22. mar 2011 Taak dit indlæg har fået en følelse væk som jeg længe har følt :,(
    For føler slet ikke det samme for mine to hunde, men der er okay har jeg nu indset.

Avalee er min soulmate, min trænings og løbe buddie, min putte kammerat og hun viger aldrig fra min side.
    Hun er så kærlig og rolig og pysser en når man er ked af det og så er alle problemer for en stund glemt.

Amaiya er individualist lige som min kæreste, hun gider ikke putte og tilbringer 8timer ude dagligt.
    Men hun er så sjov, giver meget underholdning med hendes kære lyde og sjove lege, vi leger sammen og hygger på den måde.

Holder mere af Avalee end Amaiya, men Avalee er mors hund og Amaiya er fars sådan har det altid været, hun putter kun ved far.

Men har haft det så dårlig med det, men dit indlæg har givet mig indsigt og har vist mig at det er okay at føle det anderledes

Taaak smiley

• #3   22. mar 2011 Hvor var det bare et flot og tankevækkende indlæg. Og hvor er det sundt for os, der har haft flere hunde igennem tiden (eller har flere nu) at få sat på plads, at de ikke er ens, og derfor har forskellig betydning. Men at den ene ikke er mindre vigtig end den anden, af den grund.

Det er lidt pudsigt, for folk der kender mig og vores flok, opfatter altid Aqui som min helt igennem soul-mate. Og det er han også. Han er min drømmehund, og han har levet op til alle mine ønsker og forventninger. Men det er alligevel Lanka, der står mit hjerte nærmest. At mærke hendes tillid hver eneste dag, og se hvor fornuftig og dygtig en hund, hun har udviklet sig til - på trods af alt - det er SÅ livsbekræftende.

Aqui og Qimmit ville have været glade og velfungerende, uanset hvor de var havnet. De er fuldstændig trygge og ukomplicerede. Men Lanka.. tjaaaahhh vil vove at påstå, at I en hvilken som helst anden familie, var hun blevet aflivet, inden hun blev 1 år gammel, for hun har virkelig et vanskeligt sind, og har fået den dårligst tænkelige start på livet. Så når hun valgte OS for godt 8 år siden, var der virkelig en god grund til det.

• #4   22. mar 2011 Man bliver jo helt blød om hjertet, af den fortælling - dejligt for dig, at du nu er nået ud på den anden side af sorgen med alle følelserne og tankerne velplaceret - Flot stykke arbejde, du har lavet for dig selv smiley

• #5   22. mar 2011 Dejligt for dig! :ó)

• #6   22. mar 2011 Har nogen gange haft den fornemmelse at mine hunde har "valgt" mig fordi det nu er der jeg er nået til - med noget jeg skulle lære. smiley

Kommentér på:
Jeg fik god hjælp :-)

Annonce