{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.858 visninger | Oprettet:

Fik en god griner {{forumTopicSubject}}

Det er nu 6 gang i år at Diff er blevet forvekslet med en potentiel "dræber hund"
Jeg har ikke andet end hånlig grin til overs for sådan en gang uvidenhed, det vil være det samme hvis de folk også var bange for om deres mel nu var narko eller deres postevand var syre..

Som regel har deres begrundelse været " jamen den er brun og har åben mund og så har den læder halsbånd"..
Mit svar har så været : " Jaa og den har også 4 ben og en hale, det eneste du har beskrevet er en hund" Vel og mærket en hund på hele 16 kg som er max 20 cm bred uuuuhhh.. Eller også fordi hun går med sele (vel og mærket helt stille og pænt ved min side) .?!

Hva er det for en slags hysteri / hunde fobi medierne har skabt.. Føj

Hva mener i om det og hva syntes i der gør at min bette tæve betragtes sådan..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fik en god griner
  • #1   11. aug 2010 Haha nej:o) Hun er da mega skøn:o) Forstår slet ikke hvor folk ser "dræber" hunden:o)

• #2   11. aug 2010 Der var også en der spurgte mig i går om den chihuahua jeg passede var hvalp af min egen... Jeg lod være med at svare hånende, men forklarede stille og roligt at det var to forskellige racer, men den ene er som standard 3-4 gange større end den anden.

Jeg tvivler på at hundeloven havde nogen indflydelse der. Det handler nok bare mere om at vedkommende ikke aner noget om hunde. For mit vedkommende var det en person der selv kom gående med en mopsblanding, men ofte er det sådan at folk der ikke er hundemennesker ikke rigtigt ved noget ud over labrador = gul eller sort m hængeører, schæfer = rød m sadel og spidse ører, kamphund = alt andet

• #3   11. aug 2010 Hi hi :o) Ufatteligt altså ... Tsk tsk.

• #4   11. aug 2010 Folk de går os heeeelt amok når de ser min hund. en lille labrador hvalp ?? de bliver total bange, og hopper rundt som om han gør dem noget. altså vi har ham i snor ALTID, men folk de skriger bare og løber væk og råber de bliver bidt hver gang han kommer gående. det total overdrivet, og bliver f*ing sur hver gang for hvad fanden skulle sådan en lille hvalp gøre.. slap liiiiige af engang.

• #5   11. aug 2010 hun ligner da slet ikke sådan en hund. hvordan kan folk sige det? hun ser da bare for nuttet ud

• #6   11. aug 2010 hehe men altså helt ærligt.. smiley
    folk er ikke altid for kloge... over vejer om man ikke snart burde indføre HUND på skemaet i grundskolen smiley

• #7   11. aug 2010 Uha stor farlig kelpie dræber blanding ;D

• #8   11. aug 2010 ---Søster McFluff---

Jaa det er som regel også sån jeg oplever dem.. 2 af dem jeg har mødt havde selv hund (Den ene, en spaniel der var større end DIff og var ved at kvæle sig selv i sit halsbånd for at komme over til diff.. og den anden var en lille pomer bla. som hun nærmest løftede fra jorden i snoren da hun så diff)

Før medierne syntes det var fedt at skrive om muskelhunde var der ingen.. der kom de hellere hen og snakkede med hende, og det nyder hun rigtigt :S

• #9   11. aug 2010 kan bare slet ikke forstå hvordan folk kan synes hund ligner en MH. de må dælme være paranoide og tro næsten alle hunde de møder er farlige så

• #10   11. aug 2010 Jaa burde faktisk være med i biologi timerne nu hvor det er sådan en stor ting ;D

• #11   11. aug 2010 smiley jaa man skal vogte sig for den farlige Kelpie bla. de udgøre jo ca 98% af alle hunde bid..

Altså nogle gange skulle man tro de lige er gået fobi en plakat med et billede af Diff hvor der står " WATCH OUT HUMAN KILLER"

• #12   11. aug 2010 Tja, Lilly tror folk er Schæferblanding... så kan man bare se hvor meget de ved smiley

Tager det ikke så tungt.

• #13   11. aug 2010 Uha hun ser også farlig ud din skønne Diff-hund. Hun er så smuk og anderledes og er fantastisk sød ud, så folk må da være paranoide eller sådan noget siden de ser dræberhunde i alt hvad der er korthåret.

Jeg er iøvrigt flere gange blevet spurtg om min var blandet med ulv???? Det siger da bare lidt om folks uvidenhed.... *GG*

• #14   11. aug 2010 --Rikke s--

Uhh ja Mailo er da også en faarlig dræber smiley
    Det er utroligt de folk overhovet tør gå uden for en dør.. Dræber hunde, dræber bier, dræber snegle.. osv

;D

• #15   11. aug 2010 og dræber myg! Tror de har en ond sammensværgelse om at genere min mest muligt har et myggestik i panden der er helt hævet så er lidt hævet ved øverste øjenlåg. ligner en der har været oppe at slås. Onde dræber myg!

• #16   11. aug 2010 --miemiv--

Jaa de er totalt uvidende, Keesha er da en ren racet ulv smiley

Åh jamen tak, jaa Diff er noget for sig selv hehe
    Men Keesha er skam også en skøn og flot hund..!

• #17   11. aug 2010 Rikke: sådan en tur har jeg haft flere gange går i skoven hver dag og desværre elsker myggene mig!

• #18   11. aug 2010 Guud hvor er hun fantastisk skøn!! Kan dog intet muskelhund eller "kamphund" se over hende smiley

• #19   11. aug 2010 Jaa der er et eller andet galt folks opfattelse af hunde, jeg har skam også en fornuftig respekt for hunde jeg ikke kender, men er da ikke bange og da slet ikke paranoid..

tænk hvis det var det samme med katte hehe.. " Er det en puma du har der..?? Neej det er en siameser.. smiley

• #20   11. aug 2010 Casper - Ja hun tror det i hvert fald selv *GG*
    Og hvis folk spørger, for de fatter det ikke alligevel :o)

Anne - Det er ikke en Rottweiler du har - det er et vaskeægte badedyr fra fætter BR............*GGGG*

• #21   11. aug 2010 * hvis folk spørger, svarer jeg hun er ½ wolfspitz (ulvespids), for det er hvad tyskere kalder Keeshond....

Min gamle kanin (belgisk kæmpe) blev også forvæsklet med både en hjort og en kænguru m.m. (link fjernet)

• #22   11. aug 2010 Hehe jaa Anne.. Hvis man er paranoid nok kan det jo også godt ligne smiley

Rikke f.. Har en kammerat der har fobi for fugle, se de ser sjovt ud når der kommer duer der ikke er menneske sky, så er det ham der flygter smiley

• #23   11. aug 2010 Det er da også næsten en kænguru ;).. Har faktisk aldrig set så stor en kanin.. Hva vejer sån en fætter..?

• #24   11. aug 2010 Casper - Vi nåede faktisk ikke at veje hende efter hun blev voksen, men vil skyde på 8-10 kg, for det var hvad hendes mor og far vejede.
    Det svarer til ca 4-5 chihuahua'er *GGG*

• #25   11. aug 2010 Hehe sjovt med den sammenligning smiley Det var godt nok en ordenlig gulerods kværn ;D

Det er ikke lige sådan en man skal kradses af.. Så brækker den da en arm smiley

• #26   11. aug 2010 Gulerodskværn ! Ha ha ha

Men sådan nogen får jo klippet klør ligesom hundene - jeg bruger den samme tang (også til ham jeg har nu, som vist kun vejer 6 kg - han er en blanding)

Og min "ulv" spiser ikke kaniner: (link fjernet)

• #27   11. aug 2010 Rikke - Så så du ikke mit link længere oppe til min Belgiske kæmpe Tromle på over 8 kg..... ;o)

• #28   11. aug 2010 Øhhh - Tror I ikke I bare skulle fise ind på Gnavergalleri med alle de smådyr ?

*LOOOOOL*

• #29   11. aug 2010 Rikke - Ja jeg håber du forstår min ironi *GG*, for jeg er vild med alle dyr både store og små. Vil faktisk gerne have en lille pomeranian engang smiley De er sgu næsten mindre end Mailo - har bare mere pels ;o)

• #30   11. aug 2010 Rikke - Ja det er da helt ok ikke at kunne lide hunde, små hunde, en bestemt slags hunde eller katte for den sags skyld. Men så kan man nævne det en enkelt gang og så lade som ingenting. Jeg er heller ikke altid begejstret for andres børn, med mindre det er nogen jeg kender godt.... men ønsker da ikke at såre nogen ved at påpege det.

• #31   11. aug 2010 Hun er da for lækker! Kan virkelig ikke se at nogen skulle kunne få hende til at ligne en "Dræberhund" nogle gange er det virkelig skræmmende hvor uvidende folk er..
    Jeg mødte på et tidspunkt et ældre ægtepar da jeg var ude og gå med Bøffen, damen var vildt sød, men manden var noget kun bedrevidende. Han stillede sig op på den mest hovne arogante måde og kiggede på Bøffen og da hans kone sagde at hun var sød sagde han så " ja ja, men den der er da vist ikke ægte Boxer"
    Jeg kunne ikke lade være med at grine da jeg måtte sige, nej det er hun sku ikke, men hun er ægte Bullmastiff..

• #32   11. aug 2010 --Alice H--

Det er så sjovt når folk tror de ved en masse, men at man så kan rette dem og forklare at de er helt forkert på den smiley

Nej altså jeg ved heller ikke hva de ser når de kigger på hende, der får dem til at tænke DRÆBER og hopper helt over i den anden grøft..
    Måske er det slet ikke Diff, men mig..?! "relativ ung smiley " fyr i hætte trøje og baggy bukser der går med en hund.. Måske er det den fordom..?

• #33   11. aug 2010 Casper N: måske skulle du prøve at lave et eksperiment, det har jeg overvejet med Bøffen. En kæmpe stor lyserød sløjfe om halsen af hende og så se om folk stadig syntes hun ser farlig ud. Jeg oplever nemlig også oftere at folk skifter fortov når vi kommer gående. Det kunne være lidt sjovt at se folks reaktion.
    Smiler, det kan godt være at du ligner en "bølle;)" når du går i baggy pants og hættetrøje, men derfra og til at stemple din hund, det er altså bare dårlig pli i min bog..

• #34   11. aug 2010 Hehe jaa eller bare bytte hendes halsbånd ud til et lyserødt, smiley Det eneste der indikere pige hund, er at hendes hundetegn er et hjerte hehe..

Jaa det burde jo ikke have noget at gøre med hva tøj man har i skabet, kunne du lige se hvis det var mig der gik med Bøffen..? så var folk nok rejst ud af landet eller løbet skrigende væk..

Jeg syntes bare det er vildt hvor meget magt medierne har over (nogle) folk.. For før hele skandalen om MH etc. der var der tit fremmede der satte sig og ville snakke med hende.. Eller kom hen med deres børn fordi de syntes hunden ser sød ud..
    Og børnene syntes stadig hunden er sød, men nu løfter forældrene nærmest deres børn op i nakken når der kommer en hund.. Tror da nok de børn bliver bange for hunde når de bliver ældre smiley

• #36   11. aug 2010 Ha ha, det er sjovt du siger det, jeg er også overbevist om de ville løbe væk hvis du kom med hende. Det er ikke ret lang tid siden en af mine kammerater skulle passe hende i et par timer og han er nemlig også en folk syntes ser farlig ud, stor skaldet osv, han sagde at han var helt i chok over folks reaktioner, han var blevet helt sur til sidst.
    Det er nemlig blevet blæst fuldstændigt urimeligt op af medierne, og at de så hurtigt kan skabe massehysteri er faktisk imponerende. Syntes også især det er folk med børn og ældre der totalt overreagerer. Griner og så folk med små hunde, de skynder sig at tage hunden under armen og gå når vi kommer:)
    måske skulle man prøve med et lyserødt halsbånd i stedet;)
    Griner, ligger lige og kigger på min dræber nu, hun er ved at maltraktere hendes futsko, kan godt forstå folk syntes hun er farlig, i al fald hvis man er en futsko;)

• #37   11. aug 2010 hahaha...ja, jeg tænkte Kelpie da jeg så hende. De ører er ret karateristiske.

Meeen, hun er jo brun med brun snude. smiley

Mine hunde har været "schæferblandinger", "colliemix", "polarræv", "sort samojede" og "flatcoated retriever". Min mand har iøvrigt konsekvent nedlagt veto mod et lyserødt voksenhalsbånd.

• #39   11. aug 2010 folk tror for meget hvad de ser i tv og aviser, og hvis man spørg dem
    så jeg en poptøs som selvfølgelig giver mine chihuahuaer tøj på og løfter dem op, hvergang der går en hund forbi, og de fryser jo når de ryster...
    og selfølgelig kan de ikke gå selv...

jeg hader at blive stemplet og folk enten griner eller taber kæben,
    når jeg kommer gående med en chi med mundkurv og den anden løs.

jeg synes det vildt underligt folk uden at spørge stikker hånden i hovedet på mine chier, men løber bare der kommer en hund som minder bare lidt om en muskelhund.

man får sig altid en god griner, når Salto er en schæfer hvalp og Milo som går med blå sele og står og afmærker som en rigtig hanhund, er en tæve for han er da så lille hehe

Casper N Diff er da en rigtig smuk hund hun for lige en kæmpe høj

Kommentér på:
Fik en god griner

Annonce